حرفهای جذاب و کنجکاوی برانگیز مرد یونانی

گل گهر خیلی زود تیمش را تقریبا تکمیل کرد و به اردوی تدارکاتی رفت و پیش فصل بی سرو صدایی را پشت سرگذاشت.
کدخبر (213072) | 06 مرداد 1402 | ساعت 07:53
0 101
حرفهای جذاب و کنجکاوی برانگیز مرد یونانی
گل گهر خیلی زود تیمش را تقریبا تکمیل کرد و به اردوی تدارکاتی رفت و پیش فصل بی سرو صدایی را پشت سرگذاشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، ماریوس اوزینیدیس مربی یونانی یکی از اولین مربیانی بود که این فصل انتخاب شد. او خیلی هم زود تیمش را جمع و جور کرد و به اردوی ترکیه برد و چند بازی تدارکاتی خوب هم برگزار کرد. آخرین خرید آن ها سامان فلاح مدافع پیکان و یکی از پدیده های جدید فوتبال ایران، هشتمین بازیکنی است که در این فصل به گل گهر پیوسته است.  آنها البته همانطور که سرمربی یونانی می گوید هنوز لیستشان تکمیل نیست و به احتمال زیاد باید منتظر یکی دو خرید جدی دیگر در بخش تهاجمی تیم باشیم. یک وینگر سرشناس عراقی گویا خیلی به گل گهر نزدیک است هرچند یک مهاجم نوک به نظر ضروری می رسد.  

اوزینیدیس بعد از بازگشت به ایران و در مصاحبه ای که با خبرگزاری "فارس" انجام داده به چند نکته جالب و قابل تامل در مورد فوتبال ایران اشاره کرده است که می تواند نشانه های خوبی را پیش از شروع فصل نسبت به تصویر فنی این تیم بدهد. او در بخشی از صحبتش درباره تیم گل گهر می گوید:

قصد داریم کارهای تاکتیکی‌مان را به فوتبال اروپا نزدیک کنیم. بازیکنانی داریم که بتوانند در سطح بالاتر و در اروپا بازی کنند. از نظر فردی توانایی بالایی دارند. باید فکرشان را به فوتبال و بازیکنان اروپایی نزدیک کنند. لازم نیست استایل خودشان را از دست بدهند اما باید تطبیق پذیری خودشان را بالا ببرند.

حرفهای جذاب و کنجکاوی برانگیز مرد یونانی

در همین جملات نکات جالبی وجود دارد که می تواند به بازیکنان جوان فوتبال ایران کمک کند. اینکه او می گوید بازیکنان ایرانی نیاز نیست استیلشان را تغییر بدهند بلکه باید تفکراتشان را به فوتبال روز جهان نزدیک کنند بسیار نکته قابل توجهی است.  او از کیفیت بازیکنان ایرانی می گوید اما معتقد است آن ها باید قابلیت تطبیق پذیری شان را بالا ببرند. تفکرات مرد یونانی این امیدواری را به وجود می آورد که بتوانیم چنین تغییراتی را در گل گهر سال بعد ببینیم.  

او در بخش دیگری نقدهایی درست را مطرح می کند:

اولین چیزی که اینجا از آن خوشم نیامد این است که مدام زمین می‌خورند تا داوران خطا بگیرند.یک بحران فرهنگی در فوتبال ایران که حتی تا تیم ملی هم رسیده است. بازیکنان ایرانی زیادی خودشان را زمین می اندازند گاهی به نظر می رسد یک بازیکن گرفتن پنالتی را به گل زدن ترجیح می دهد و به جای اینکه توپ را پاس بدهد یا وارد دروازه کند خودش را زمین می زند که پنالتی بگیرد.

اوزینیدیس به نکته کاملا به جایی اشاره کرده و امیدواریم دستکم در تیم خودش همانطور که می گوید کمتر این اتفاق بیفتد:

  ما در تمرین این را برای بچه‌ها جا انداختیم که خودشان را زمین نیندازند. من به استایل ایرانی‌ها احترام می‌گذارم اما می‌خواهم فلسفه خودم را به تیم تزریق کنم. برای همین اینجا هستم. اگر قرار بود این را عوض نکنند یک مربی ایرانی می‌آوردند.

حرفهای اوزینیدیس از حضور یک تیم متفاوت در لیگ 2023 خبر می دهد. گل گهر تیمی است که تمکن مالی و امکانات خوبی در اختیار دارد و به نظر مرد یونانی فرصت لازم را برای ساختن یک تیم نزدیک به استانداردهای روز را داشته باشد. همه اینها باعث می شود که گل گهر فصل جدید از هم اکنون کنجکاوی برانگیز باشد.

آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...