حریف تیم ملی فوتبال را بشناسید؛ بلغارستان و تاریخی شگفت‌انگیز

کدخبر (226732) | 13 شهریور 1402 | ساعت 16:18
0 244
حریف تیم ملی فوتبال را بشناسید؛ بلغارستان و تاریخی شگفت‌انگیز
تیم ملی فوتبال بلغارستان دوران درخشانی در دهه ۹۰ میلادی داشت.

به گزارش سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی پیش رو در یکی از دیدارهای دوستانه خود، به مصاف تیم ملی فوتبال بلغارستان خواهد رفت که در آخرین رنکینگ فیفا، در رتبه ۷۷ام قرار داشته است. اما سطح فوتبال ملی بلغارستان، همواره نازل نبوده و آن‌ها دوران درخشانی را در دهه نود میلادی تجربه کرده‌اند.

دورانی که با حضور مهره‌های ارزشمندی مثل ناسکو سیراکوف و کراسیمیر بالاکوف و البته یکه‌تازی ستاره‌ای به نام هریستو استویچکوف، توانستند در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا با پیروزی مقابل دیگو مارادونا و دار و دسته‌اش در مرحله گروهی و پشت سر گذاشتن تیم‌هایی نظیر مکزیک و آلمان در مرحله حذفی،‌ به مقام چهارمی رقابت‌ها دست پیدا کنند.

 بهترین رتبه بلغارستان در رنکینگ‌های فیفا، به سال ۱۹۹۵ بازمی‌گردد که آن‌ها توانستند در رده هشتم جدول قرار گیرند. بلغارها در ۷ دوره از جام جهانی، دو دوره از جام ملت‌های اروپا حضور داشته‌ و در المپیک‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۸ به ترتیب مدال‌های برنز و نقره را در رشته فوتبال کسب کرده‌اند.

علاوه بر هریستو استویچکوف که با سابقه درخشش در بارسلونا، کسب کفش طلای اروپا در سال ۱۹۹۰ و توپ طلای سال ۱۹۹۴ نماد فوتبال بلغارستان محسوب می‌شود، آن‌ها بازیکنان مطرح دیگری نیز در تاریخ خود داشته‌اند.

دیمیتار برباتوف که بهترین گلزن ملی بلغارستان محسوب می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مهاجم برخاسته از منطقه شرق اروپا محسوب می‌شود. این مهاجم بلندقامت که سابقه آقای گلی لیگ برتر انگلیس را دارد، سال‌ها با پیراهن تیم‌هایی نظیر بایرلورکوزن، تاتنهام و منچستریونایتد در سطح اول فوتبال اروپا درخشید و آمار قابل توجه ۲۸۱ گل زده در سطح باشگاهی و ۴۸ گل ملی را از خود بجا گذاشت. برباتوف در ۲۹ سالگی از تیم ملی بلغارستان خداحافظی کرد وگرنه می‌توانست آمار بهتری هم ثبت کند. تیم‌های ملی ایران و بلغارستان پیش از این یک بار در دیداری دوستانه به مصاف هم رفته‌اند. این بازی که ۶ اردیبهشت ۱۳۵۷ به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شد، با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. علی پروین زننده تک گل تیم ملی ایران در این مسابقه بود.

جدیدترین اخبار فوتبال خارجی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...