حماسه سازی نخودی در صربستان نیمه تمام ماند + ویدئو

محمد نخودی برای دومین سال متوالی با شکست مقابل باروز از کسب طلای جهانی باز ماند.
کدخبر (69905) | 25 شهریور 1401 | ساعت 18:42
0 89
حماسه سازی نخودی در صربستان نیمه تمام ماند + ویدئو
محمد نخودی برای دومین سال متوالی با شکست مقابل باروز از کسب طلای جهانی باز ماند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات جهانی کشتی آزاد در کشور صربستان در حال برگزاری است و در روز دوم این مسابقات محمد نخودی کشتی گیر وزن ۷۹ کیلوگرم کشورمان برای کسب مدال طلا مقابل جردن باروز، دارنده مدال طلای المپیک و جهان به روی تشک رفت و برابر این اسطوره نامدار آمریکایی با نتیجه ۴ بر دو شکست خورد تا همچنان طلسم ناکامی های کشتی گیران ایرانی مقابل این غول آمریکایی ادامه داشته باشد. با تکرار این جمله کلیشه ای که این شکست چیزی از ارزش های محمد نخودی جوان کم نمی کند به ادامه مطلب خواهیم پرداخت، با این توضیح که کشتی گیر آینده دار کشورمان بدون شکست توانست فینالیست شود و برای دومین سال پیاپی به مدال نقره مسابقات جهانی دست یابد.
پیش از نخودی کشتی گیران مطرح زیادی در المپیک و جهانی قربانی تجربه و قدرت این کشتی گیر شدند و از کسب مدال باز ماندند. به طوری که در تمام ۱۳ مصاف قبلی باروز با ایرانی ها برتری از آن کشتی گیر عنوان دار آمریکایی بوده. باروزی که طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن، قهرمانی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۱ استانبول، ۲۰۱۳ بوداپست، ۲۰۱۵ لاس و گاس، ۲۰۱۷ پاریس و ۲۰۲۱ اسلو و حالا ۲۰۲۲ بلگراد را در ویترین افتخاراتش دارد. باروز ۳ مدال برنز جهانی نیز دارد. اما بد نیست که بدانید کشتی امشب نخودی و باروز، ششمین جدال این کشتی گیر آمریکایی با ایرانی ها در مسابقات جهانی کشتی آزاد بود. وی در هر ۵ مصاف قبلی خود پیروز و موفق شده بود، کشتی کشورمان را ۳ بار در حسرت کسب مدال طلا بگذارد که با شکست امشب نخودی مقابل باروز ناکامی ایرانی ها تکمیل شد.

فینال کشتی نخودی و باروز با صدای عامل

طلای باروز مقابل گودرزی

نخستین تقابل جردن باروز با کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی، در شهر استانبول رقم خورد؛ جایی که این آمریکایی نامدار در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۱۱، برابر صادق گودرزی قرار گرفت و موفق شد این کشتی گیر ملایری را در دو تایم با نتایج (۲- ۳) و (۱ -۴) شکست دهد.

تکرار طلا در مجارستان

در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۳ مجارستان، جردن باروز با عزت الله اکبری در وزن ۷۴ کیلوگرم سرشاخ شد و با نتیجه ۴ بر یک برابر این کشتی گیر جویباری پیروز شد و به طلا دست یافت.

ناکام گذاشتن قاسمی در نیمه نهایی

جردن باروز در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۵، این بار در یک چهارم نهایی با نماینده کشورمان رو به رو شد و علیرضا قاسمی را پنج بر صفر مغلوب کرد و به نیمه نهایی وزن ۷۴ کیلوگرم رسید. حذف حسین خانی در مجارستان در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۸ جهان، مصطفی حسین‌خانی حریف جوردن بارز، قهرمان المپیک و جهان بود که این کشتی را با نتیجه ۴ بر سه باخت و از راهیابی به دور بعد مسابقات مجارستان باز ماند.

نخودی آخرین قربانی باروز

آخرین جدال ایرانی ها با این کشتی گیر نامدار آمریکایی قبل از جدال امشب، باز هم با خود محمد نخودی بود؛ جایی که باروز و نخودی در فینال جهانی ۲۰۲۱ با هم رو به رو شدند و پدیده مسابقات نروژ در اولین فینال جهانی خود با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کشتی گیر آمریکایی شد تا  جوردن بارز به پنجمین مدال طلای جهانی خود دست یابد. محمد نخودی: هدفم طلا بود، سال بعد جبران می کنم همانطور که اشاره شد نخودی و جردن باروز امشب در فینال مسابقات جهانی کشتی آزاد، مقابل هم ایستادند که کشتی گیر جوان کشورمان برای دومین بار از حریف قدرش شکست خورد و  مدال نقره را تصاحب کرد. این کشتی گیر جویباری در پایان این مبارزه نفس گیر ضمن تشکر از مردم ایران عنوان کرد تمام تلاشش را برای کسب طلا انجام داده و سال آینده این شکست را جبران خواهد کرد. گفتگوی این کشتی گیر جوان را در ویدئو زیر مشاهده می کنید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...