حیدری: استقلال با شوی بیرانوند نقل‌ و انتقالات را از دست داد/ سرپرست سابق ابراهیمی را نشناخت!

مربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال تأکید کرد، با کارهایی که صورت می‌ گیرد مشخص است که می‌ خواهند استقلال را به یک تیم متوسط تبدیل کنند.
کدخبر (210600) | 30 تیر 1402 | ساعت 10:09
0 110
حیدری: استقلال با شوی بیرانوند نقل‌ و انتقالات را از دست داد/ سرپرست سابق ابراهیمی را نشناخت!
مربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال تأکید کرد، با کارهایی که صورت می‌ گیرد مشخص است که می‌ خواهند استقلال را به یک تیم متوسط تبدیل کنند.

به گزارش سرخ نیوز، خسرو حیدری مربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال که میهمان امروز (جمعه) برنامه ورزش و مردم بود، درباره هیجانی بودن رفتارهای ریکاردو ساپینتو اظهار داشت: روز اولی که با ساپینتو جلسه داشتم به من گفت نمی‌خواهی که جای مرا بگیری؟ ! او خیلی خوشحال شد که با کارلوس کی‌روش کار کرده بودم، چون خودش هم شاگرد کی‌روش بوده است. با او صحبت کردم و از خصوصیات خودم گفتم. او هم از خودش گفت و در نهایت با هم همکاری کردیم.

وی افزود: ساپینتو کادر فنی خوبی داشت و افراد خوبی را با خودش آورده بود. آنالیزور، مربی بدنساز و کمک مربی ساپینتو تیم خوبی بودند. من خیلی چیزها از ساپینتو یاد گرفتم. البته ساپینتو هفت هشت بازی روی نیمکت حضور نداشت و در غیاب او شش بازی را بردیم و یک دیدار را مساوی کردیم. بازی با تراکتور تبریز در تبریز را نیز باختیم.

«استقلال فصل قبل از حضور ریکاردو ساپینتو قهرمان شده بود، ولی ما تیم بهتری داشتیم.»، مربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال با بیان این جمله یادآور شد: آرش رضاوند اعتمادبه‌نفس ماندن در استقلال را نداشت و زمان فرهاد مجیدی به فولاد خوزستان رفته بود. به او گفتم تو امسال بهترین بازیکن استقلال می‌شوی. سعید مهری هم همین‌طور. اگر یادتان باشد ما چند بازی را با اختلاف بردیم. ساپینتو یکی از بهترین مربیانی است که به ایران آمده‌اند.

ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق استقلال

حیدری راجع به اینکه ساپینتو بیش از‌اندازه هیجانی رفتار می‌کرد، گفت: صد درصد همینطور است، اما هر مربی یکسری ویژگی‌ها دارد. شاید مربی از لحاظ فنی بالا باشد، ولی ضعف ساپینتو به لحاظ هیجانی بالاتر بود. رفتار او اما، به تیم ضربه نزد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد اخراج ساپینتو در فینال جام حذفی خاطر نشان کرد: ما اینجا آمده‌ایم که بدانیم چه اتفاقی افتاد که ساپینتو اخراج شد. هنوز کسی نمی‌داند چه اتفاقی افتاد، من هم نمی‌دانم. چند روز پیش از خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران دوباره پرسیدند که علت اخراج ساپینتو چه بود که توضیح داد در صورتجلسه بعد از بازی آورده بودند که ساپینتو نیمکت حریف را تحریک کرده است. پس از اخراج ساپینتو، از اشکان خورشیدی پرسیدم چرا سرمربی تیم ما را اخراج کردید که پاسخ داد او به وسط زمین رفته بود! آقایان حتی هماهنگی ندارند که چرا ساپینتو اخراج شده است! اولین نفری که اعلام کرد داور خارجی بیاورید، من بودم، برای اینکه بتواند بازی را کنترل کند.

وی ادامه داد: وقتی دقیقه 100 گل بزنید، چه کار می‌کنید؟ همه روی هم می‌ریزند و شادی می‌کنند. من حتی لباسم را درآورده بودم. دربی برای ما بازی مرگ و زندگی بود. اگر قرار به اخراج بود، من باید اخراج می‌شدم. چرا ساپینتو اخراج شد؟ بعد از اخراج، ساپینتو را به سمت جایگاه پرسپولیسی‌ها برده و به او بطری آب پرتاب کردند. بهتر است کمی از فرهنگ خودمان هم صحبت کنیم. از ساپینتو به دلیل خصوصیات اخلاقی‌اش دفاع نمی‌کنم، چون خودم اخلاق‌مدار هستم، ولی ما خیلی او را تحریک کردیم. من جزو کادر فنی بودم و می‌دیدم حتی وقتی ساپینتو صدایش بالا می‌رفت و سر بازیکنی داد می‌زد داور می‌گفت «بیا این کارت زرد را بگیر!».

حیدری بار دیگر با اشاره به اخراج ساپینتو در فینال جام حذفی تصریح کرد: اگر ساپینتو در وقت اضافه حضور داشت، می‌توانست به تیم کمک کند. ما سه مصدوم داشتیم در شرایطی که یک تعویض‌مان باقی مانده بود. محمدحسین مرادمند، صالح حردانی و رافائل سیلوا دست‌شان را بالا بردند و گفتند تعویض‌مان کنید. روی ماتا گفت امید حامدی‌فر را به زمین بفرستیم، ولی من گفتم عارف غلامی باتجربه است و او به زمین برود. زمان تعویض گفتم هر بازیکنی روی زمین افتاد، دستش را بالا ببرد تا تعویض کنیم. مرادمند روزی زمین افتاد و مجبور شدیم او را عوض کنیم. از سیلوا و حردانی هم خواستیم فقط داخل زمین بمانند. در واقع، ما 9 نفره بازی را ادامه دادیم و می‌خواستیم به ضربات پنالتی برسیم.

ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق استقلال

وی افزود: پرسپولیس بازیکنان باتجربه‌ای در اختیار دارد. باشگاه پرسپولیس اجازه نمی‌دهد بازیکنانش بروند، اما ورود و خروجی‌های استقلال را ببینید. علیرضا بیرانوند قصد داشت به استقلال بیاید، اما تمام برنامه‌های تلویزیونی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس می‌گفتند «چرا می‌خواهی بروی؟!». از استقلال این همه ستاره رفتند، چرا کسی صحبتی نمی‌کند؟ استقلال یک سال مدیرعاملی به اسم آجورلو داشت و قهرمان شد، آن‌ هم با تیمی به مراتب ضعیف‌تر از فصل گذشته. آن تیم با مدیریت آجورلو و سرمربیگری فرهاد مجیدی سرمربی پیشین استقلال قهرمان شد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در واکنش به قراردادهای نامتعارفی که آجورلو با بازیکنان بسته بود، گفت: آجورلو را حفظ می‌کردند و سپس از او می‌پرسیدند چرا این کار را کرده است. آجورلو یک شبه رفت و فتح‌الله‌زاده آمد و او هم می‌گفت پول ندارم. استقلال در فصل گذشته واقعاً می‌توانست دو جام بگیرد، چون بازیکنان و مربیان با هم یکی بودند. ما تیم را خوب جمع کرده بودیم و حاشیه‌ای از سوی بازیکنان و مربیان نبود. ساپینتو اخلاقش مشکل داشت، ولی بازیکنان عاشق او بودند، چون «رو» بازی می‌کرد. متأسفانه مدیران با ساپینتو رو بازی نکردند. چند بار فتح‌الله‌زاده و ساپینتو را آشتی داده بودم. ما بازی‌ها را می‌بردیم، ولی بازیکنان علیه مدیریت مصاحبه می‌کردند که پول نگرفته‌ایم. اولین بار در فوتبالم دیدم که بازیکنان شب عید بدون پول به منزل‌شان رفتند.

حیدری درباره اینکه هزینه‌های باشگاه استقلال باعث انتقادهای زیادی شد، اظهار داشت: سپاهان و تراکتور هم هزینه کردند. آیا پرسپولیس بازیکن ارزان داشت؟ قیمت‌ها به طور کلی بالا رفته بود. وقتی فرهاد مجیدی از استقلال جدا شد، مدیریت مجبور بود سریع بازیکن بگیرد، چون هوادار بازیکن می‌خواست. با ساپینتو تیمی را تحویل گرفتیم که مدیریت بسته بود. ما تیم خوبی داشتیم، ولی در چند پست از جمله پلی‌‌میکر نیاز به بازیکن جدید احساس می‌شد.

وی با این سؤال روبه‌رو شد که آیا وزارت ورزش و جوانان بین استقلال و پرسپولیس تبعیضی قائل می‌شود، خاطر نشان کرد: سؤال ما همین است. وزیر ورزش و در دانشکده علوم ورزشی این چیزها را تدریس کرده است. باید بگویم حساسیتی روی استقلال نیست. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس ماند، ولی ما پنج مدیر عوض کردیم. پرسپولیس هوادار دارد و باید حمایت شود، ولی نمی‌‌شود که از استقلال حمایت نکنید. هر دو تیم بچه‌های وزارت ورزش هستند.

مربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا عمدی در نتیجه نگرفتن این تیم وجود دارد، تأکید کرد: صد درصد مشکلاتی بود که برای استقلال پیش آوردند. من با آجورلو در پاس حضور داشتم و پس از آن دیگر او را ندیدم و صحبتی هم نکردم. نیازی ندارم که بخواهم از او حمایت کنم. جای آجورلو هر کسی بود که تیم را قهرمان کرده بود، از او حمایت می‌کردیم. آجورلو نه تنها حق استقلال را می‌گرفت، بلکه حق فوتبال را هم می‌گرفت. ببینید او چقدر با آدم‌ها جنگید. خیلی‌ها یواش یواش برای حمایت به سمت آجورلو کشیده شده بودند. ایشان دو فصل پیش تیم را کاور کرد و استقلال با مربیگری فنی مجیدی قهرمان شد. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد آن تیم قهرمان شود، در صورتی که ما به لحاظ مهره در سال گذشته تیم بهتری بودیم. بازیکنان استقلال شش ماه پول نگرفته بودند. ما بازی‌ها را می‌بردیم، ولی فردای آن روز بازیکنان روحیه نداشتند و مدیریت پشت بازیکنان نبود.

حیدری با انتقاد از مدیرعامل پیشین استقلال گفت: حجت کریمی به من گفت نمی‌خواهم مدیرعامل باشم، اما این صندلی جذاب است. از وزارت ورزش می‌پرسم چرا استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد؟ مگر این مشکل برای سایر تیم‌ها وجود نداشت؟ چرا پول استراماچونی دو هفته بعد از حذف استقلال پرداخت شد؟ آیا علی فتح‌ الله‌ زاده مدیرعامل سابق استقلال باید از این تیم می‌رفت و حجت کریمی مدیرعامل می‌شد تا نزد وزیر ورزش برود؟ او که قبلاً در هیئت مدیره باشگاه حضور داشت.

علی فتح‌ الله‌ زاده مدیرعامل سابق استقلال

«مگر استقلال و پرسپولیس فرزندان وزارت ورزش نیستند؟ چرا کسی به استقلال کمک نکرد؟»، وی ضمن بیان این جملات توضیح داد: مدیران قبلی باشگاه باید پول استراماچونی را می‌دادند. وقتی چنین اتفاقی برای تیم‌های دیگر هم پیش آمده است، وزارت ورزش در این مقطع باید به ماجرا ورود می‌کرد. می‌دانید حذف از لیگ قهرمانان آسیا چه آسیبی به هواداران و بازیکنان ما زد؟

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه فصل گذشته ضربه‌های زیادی به استقلال وارد شد، تصریح کرد: تیم ما شش ماه پول نداشت و بازیکنان مجبور بودند خانه یا ماشین خود را بفروشند. بازیکنان جوان که رقم قرارداد آن‌ها پایین‌تر بود، پول رفت و آمد هم نداشتند.

حیدری در این باره که گفته می‌شود می‌خواهند استقلال را به تیمی متوسط تبدیل کنند، اظهار داشت: این موضوع مشخص نیست؟ حجت کریمی که نمی‌خواست مدیرعامل شود، چرا در باشگاه ماند تا این همه وقت‌کشی کند. مشخص بود علیرضا بیرانوند به پرسپولیس بازمی‌گردد و صحبت از انتقال او به استقلال یک بازی است. علی خطیر هم تازه به استقلال آمده است و نمی‌تواند پول چاپ کند. پول‌ها را پیش‌خور کرده‌اند و همه چیز را به گردن مدیرعامل قبلی می‌اندازند.

وی با بیان اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال باید برای حل مشکلات تلاش کند، تصریح کرد: امید ابراهیمی در خانه ما بود که با حجت کریمی صحبت کردم و گفتم ابراهیمی می‌خواهد به استقلال بیاید. با این حال کریمی عکس‌العملی نشان نداد و نمی‌دانم ابراهیمی را شناخت یا خیر! ما به بازیکنان باتجربه‌ای در سطح امید نیاز داشتیم که متأسفانه نقل‌وانتقالات را از دست دادیم. فکر می‌کنم بیشتر یک شو بود.

آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...