خداحافظی مبارز مشهور UFC با کشتی گیر ایرانی / پیام یوئل رومرو بعد از مرگ فریدون قنبری چه بود؟

در روز درگذشت فریدون قنبری، یوئل رومرو قهرمان اسبق کشتی جهان، در دایرکت اینستاگرام قنبری پیامی خصوصی به زبان مادری‌اش ارسال کرد.
کدخبر (167702) | 28 فروردین 1402 | ساعت 07:57
0 340
خداحافظی مبارز مشهور UFC با کشتی گیر ایرانی / پیام یوئل رومرو بعد از مرگ فریدون قنبری چه بود؟
در روز درگذشت فریدون قنبری، یوئل رومرو قهرمان اسبق کشتی جهان، در دایرکت اینستاگرام قنبری پیامی خصوصی به زبان مادری‌اش ارسال کرد.

به گزارش سرخ نیوز، امروز (28 فروردین) دومین سالگرد درگذشت فریدون قنبری قهرمان پیشین کشتی ایران و جوانان جهان است، قهرمانی که در 44 سالگی در پی ناراحتی از ناحیه کیسه صفرا و بستری شدن در بیمارستان جان خود را از دست داد. فریدون قنبری که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با نفراتی چون امیررضا خادم، پژمان درستکار سرمربی حال حاضر تیم ملی آزاد، مجید خدایی و... در رقابت بود، به دلایلی هرگز به اندازه‌ای که استحقاقش را داشت، نتیجه نگرفت و طلای آسیا و قهرمانی جوانان جهان، بهترین عناوینی شد که در کارنامه مردی که حتی قابلیت قهرمانی المپیک را هم داشت، نقش بست. قنبری که چند سال پیش از درگذشتش مورد سوءقصد قرار گرفته و از مرگ گریخته بود، سرانجام روز 28 فروردین 1400 در کرمانشاه درگذشت. یوئل رومروی کوبایی قهرمان کشتی آزاد جهان و نایب قهرمان المپیک 2000 سیدنی که یکی از رقبای فریدون قنبری بود بعد از مرگ رقیب و رفیق ایرانی‌اش، علاوه بر پیامی که در فضای مجازی منتشر کرد، در دایرکت (فضای خصوصی) به زبان مادری‌اش برای فریدون نوشت: «خداحافظ برادرم، هرچند که می‌دانم دیگر جوابم را نمی‌دهی». قنبری و رومرو که قبلاً چهار بار با هم کشتی گرفته و در برد و باخت با هم در تساوی 2-2 بودند، معمولاً در دایرکت اینستاگرام جویای احوال هم می‌شدند. آنها با زبان انگلیسی دست و پا شکسته‌، با هم در ارتباط بودند و هر بار که رومرو در MMA با شکستی مواجه می‌شد فریدون قنبری به او پیام داده و برای مبارزه‌های بعدی به رقیب سال‌های دورش انگیزه می‌داد. قهرمان جوانان جهان هم دوست داشت که مانند رومرو در MMA فعالیت کند و حتی در این رابطه تمریناتش را هم آغاز کرده بود که سانحه تیراندازی پیش آمد و عملاً امکان این کار از فریدون قنبری گرفته شد. رومرو مانند همه آدم‌ها که در موقع درد و رنج به زبان مادری رو می‌آورند، در حالی که قبلاً به انگلیسی به قنبری پیام می‌داد، پیامی به زبان کوبایی در دایرکت او نوشت، پیام خداحافظی که می‌دانست این بار واکنشی از سوی رفیق ایرانی‌اش در پی نخواهد داشت. قنبری هم چند سال پیش از درگذشتش با انتشار عکسی در اینستاگرام، به رفاقت دیرینه‌اش با رومرو اشاره کرده و نوشته بود: «یوئل رومرو از معدود حریفانم هست که هنوز با او رفاقت دارم و در ارتباطم، روی تشک مهاجم و بی‌قرار، اما خارج از میدان، آرام و بااخلاق، درست مثل یک پهلوان واقعی. عکس مربوط به مسابقات جام‌جهانی تاشکند است که من در ابتدای کشتی با پارگی شدید ابرو مواجه شدم و نکته جالب اینکه رومرو تمام مدت مداوا کنارم بود ...». روحش شاد و یادش گرامی.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...