دربی اولی ها باز هم خاطره ساز می شوند؟

۳ بازیکن از پرسپولیس در صورت حضور مقابل استقلال برای اولین بار بازی در دربی را تجربه خواهند کرد.
کدخبر (168494) | 30 فروردین 1402 | ساعت 09:42
0 93
دربی اولی ها باز هم خاطره ساز می شوند؟
۳ بازیکن از پرسپولیس در صورت حضور مقابل استقلال برای اولین بار بازی در دربی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، هرچه به تاریخ برگزاری دربی پایتخت نزدیک تر می شویم، گمانه زنی ها درباره ترکیب نفرات دو تیم بیشتر می شود. احتمال آن زیاد است که مربیان سرخابی، تیم های خود را با همان نفراتی که در آخرین بازی به زمین فرستادند روانه دربی کنند و نهایتا شاهد یکی دو تغییر در ترکیب هر دو تیم باشیم. چرا که پرسپولیس و استقلال در هفته های اخیر با نفرات فعلی توانستند نتیجه لازم را در لیگ برتر کسب کنند و معمولا مربیان در چنین مواقعی سعی می کنند حتی الامکان از دست زدن به ترکیب تیم برنده خودداری کنند. با این وجود نفرات ذخیره دو تیم برای حضور در دربی ناامید نیستند. کم نداشتیم دربی هایی که نتیجه اش را نفرات تعویضی و بعضا حتی کم نام و نشان رقم زدند. از رودی ژستد که فصل پیش در دربی دور برگشت با ورودش به زمین توانست بازی را برای استقلال به تساوی بکشاند تا چهره شدن مهدی عبدی در نود و یکمین بازی تاریخ که با زدن یک گل سه امتیازی ذخیره طلایی تیم کالدرون لقب گرفت. دربی اولی ها باز هم خاطره ساز می شوند؟

عمری، ستاره دربی می شود؟

در بین نفرات فعلی تیم نیز هستند بازیکنانی که پتانسیل رقم زدن شگفتی در دربی را داشته باشند. یکی از آن نفرات محمد عمری پدیده این فصل سرخ هاست. این بازیکن جوان در دور رفت دقایقی توانست مقابل استقلال بازی کند و نمایش خوبی هم داشت. باید دید او می تواند همچون هفته های گذشته که مقابل سپاهان، تراکتور و گل گهر درخشید، برابر دیگر تیم مطرح لیگ موثر ظاهر شود یا مصدومیت این فرصت طلایی را از وی خواهد گرفت؟ در طرف مقابل هم می توان چنین فرضیه ای را برای رضا میرزایی مطرح کرد، وینگر خلاقی که برخلاف عمری هنوز نتوانسته است در ترافیک پرتعداد هافبک های استقلال جایی برای خود دست و پا کند. اما هرگاه که به میدان فراخوانده شده است نمایش خوبی را از خود برای تیمش به جای گذاشته است. میرزایی در دربی رفت دقایقی فرصت یافت مقابل پرسپولیس بازی کند. دربی اولی ها باز هم خاطره ساز می شوند؟

۸ دربی اولی در بازی صدم

در بین نیمکت نشینان دو تیم، وحدت هنانوف و لئاندرو پریرا از پرسپولیس و علیرضا رضایی، امیرعلی صادقی، محمد حسین زواری و امید حامدی فر از استقلال هنوز دربی را تجربه نکرده اند. البته پریرا به تازگی وارد فوتبال ایران شده است و بازی رفت در عضویت پرسپولیس نبود.‌ ضمنا شیخ دیاباته که تجربه حضور با استقلال در دربی را دارد، برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس در این بازی به میدان خواهد رفت. علاوه بر آن چه گفته شد دو ستاره شاخص دو تیم یعنی سینا اسدبیگی و ابوالفضل جلالی اگر در ترکیب قرار بگیرند اولین دربی خود را پشت سر خواهند گذاشت. مدافع چپ‌پای آبی ها در دور رفت به دلیل مصدومیت دیدار برابر پرسپولیس را از دست داد. دربی اولی ها باز هم خاطره ساز می شوند؟

سرخابی هایی که در اولین دربی گل زدند

همان طور که گفته شد پرسپولیس خاطره خوشی از حضور نفرات تازه وارد در دربی دارد و تاکنون ۱۶ بازیکن در اولین حضور خود توانستند دروازه استقلال را باز کنند که از جمله می توان به علی پروین، رضا عابدیان، نادر میراحمدیان، حسین همیشه‌جوان، ادموند بزیک، بهنام طاهرزاده، عادل کلاه‌کج، محسن خلیلی، شیث رضایی، عیسی ترائوره، ایمون زاید، علی علیپور، جری بنگستون، سروش رفیعی و عیسی آل کثیر اشاره داشت. ۱۲ استقلالی نیز در اولین حضور خود موفق به گلزنی در دربی شدند که امیرحسین جابری‌زاده، غلامحسین مظلومی، جواد قراب، غلامرضا فتح‌آبادی، محرم عاشری، عباس سرخاب، ادموند اختر، فرد ملکیان، امیدرضا روانخواه، جابر انصاری، سجاد شهباززاده و ارسلان مطهری را شامل خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...