درخشش سنگربانان در قطر، از برنده دستکش طلا تا اوچوا

با آغاز بازی های جام جهانی 2022، موفقیت های سنگربانان تیم های ملی از نکات قابل توجه این مسابقات بوده است.
کدخبر (98764) | 24 مهر 1402 | ساعت 14:03
0 613
درخشش سنگربانان در قطر، از برنده دستکش طلا تا اوچوا
با آغاز بازی های جام جهانی 2022، موفقیت های سنگربانان تیم های ملی از نکات قابل توجه این مسابقات بوده است.

به گزارش سرخ نیوز، شروع جام جهانی هم ارز با شروع تب و تاب شدید فوتبالی است. بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حسابی پرگل و جذاب آغاز شدند تا تعداد مسابقات به یاد ماندنی زیادی در همین چند روز گذشته به جا گذاشته باشد. در این میان و در رقم خوردن تمام نتایج به دست آمده، نکته جالب توجه درخشش بیش از حد و تماشایی دروازه‌بانان در چهارچوب دروازه تیمشان بوده است.

۱- تیبو کورتوآ (بلژیک) بلژیک در نخستین مسابقه خود به مصاف کانادا رفت و در نهایت هم ۰-۱ به برتری رسید. بر خلاف اکثر بازنده های جام جهانی قطر، کانادا تیم دست و پا بسته‌ای نبود و عملکردی خوب و فوتبالی روان از خودش به نمایش گذاشت اما علی‌رغم تمام تلاش هایشان آنها به سد محکمی به اسم تیبو کورتوآ برخوردند. برنده جایزه دستکش طلا در شبی که ۳ شوت کانادا در چهارچوب بود کلین شیت کرد و در نیمه اول پنالتی آلفونسو دیویس را هم سیو کرد تا نشان دهد کاملا آماده تکمیل کلکسیون افتخارات خودش و بلژیک است. 

محمد العویس تیم ملی عربستان

۲- محمد العویس (عربستان) در شبی که همه‌گان منتظر ورود قهرمانانه مسی و یارانش به مهمترین تورنمنت ملی فوتبال جهان بودند شاگردان هروه رنار با شگفتی سازی آرژانتین را با نتیجه ۱-۲ بدرقه کردند. در راس تشکیل این شگفتی العویس دروازه‌بان عربستان بود. خروج های تماشایی، شروع مجدد های سریع و دقیق درکنار سیو ۵ از ۶ شوت در چهارچوب و همچنین دبل سیو تماشایی او در نیمه دوم موجب شد یاران مسی هر چه زدند به در بسته بخورد و در نهایت شادی به اردوی شاگردان رنار برود.

گیرمو اوچوا 

 ۳- اوچوا (مکزیک) در شب تساوی سرد لهستان و مکزیک، اوچوا دروازه‌بان مکزیکی‌ها تنها بازیکنی بود که شور و گرما را به هواداران هدیه کرد. درخشش او در درون دروازه علاوه‌بر اینکه موجب شد بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد، باعث شد تا روبرت لواندوفسکی ماشین گلزنی بارسلونا بازهم در حسرت گلزنی در جام جهانی بماند ، آن هم در شرایطی که یک ضربه پنالتی را مقابل اوچوا از دست داد.

شوییجی گوندا

4- شوییجی گوندا (ژاپن) برای دومین مرتبه آلمان ها جام جهانی را با شکست استارت زدند. شاید بیشتر از هر چیز یا هر کسی گوندا مسبب این شکست بود. دروازه‌بانی که ۹ مرتبه مقابل ضربات آلمان ها مقاومت کرد و در نهایت هم فقط یک مرتبه آن هم از روی نقطه پنالتی مغلوب شد تا بعد از شکست آرژانتین یک شگفتی دیگر هم در دوحه قطر رقم بخورد. یان زومر 5- یان زومر (سوییس) درخشش زومر چه در رقابت های حساس بوندسلیگا و چه در بازی های مهم ملی تبدیل به یک امر معمول شده است. این مرتبه هم در جریان پیروزی یک گله سوییس مقابل کامرون دستان چسبناک این سنگربان باتجربه تمام ۵ ضربه در چهارچوب نماینده آفریقا را مهار کرد تا ۳ امتیاز حساس مسابقه نخست با امضای او و امبولو به حساب سوییسی ها واریز شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...