درس بزرگ رئال مادرید به فوتبال دنیا

قهرمانی تیم رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ثابت کرد که دروازه بان خوب، یکی از مهمترین علت های موفقیت یک تیم است.
کدخبر (41534) | 09 خرداد 1401 | ساعت 07:05
0 144
درس بزرگ رئال مادرید به فوتبال دنیا
قهرمانی تیم رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ثابت کرد که دروازه بان خوب، یکی از مهمترین علت های موفقیت یک تیم است.

به گزارش سرخ نیوز، برخی براین باور هستند که با توجه به اسکواد رئال مادرید، این تیم نمی توانست در قامت قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا باشد اما شاگردان کارلو آنچلوتی سرانجام با شکست دادن لیورپول، جام قهرمانی را بالای سر بردند.

در فصلی که گذشت، کریم بنزما را می توان تنها مهاجم رئال دانست که در سطح و اندازه نام بزرگ این تیم بود. به علاوه در خط هافبک، فقر ستاره و بازیکن با کیفیت باعث آن شد که شاهد فیکس بودن مودریچ، کاسیمیرو و کروس در اغلب بازی های این فصل در ترکیب رئال مادرید باشیم؛ در حالی که هر سه بازیکن نام برده سن و سال بالایی دارند!

داوید آلابا و ناچو فرناندز که پست تخصصی شان مدافعان کناری است به دلیل کمبود مهره به پست دفاع وسط منتقل شدند. رئال مادرید از زوج فوق العاده سرجیو راموس و واران به زوج متزلزل ادر میلیتائو-داوید آلابا در عمق دفاع رسید که از نظر سطح کیفی، فاصله زیادی با راموس و واران داشتند.

به علاوه در فصلی که گذشت شاهد آن بودیم که با محرومیت یا مصدومیت بازیکنان، رئال مادرید به شدت به مشکل می خورد چرا که انتخاب بازیکنان جایگزین کار سختی بود؛ علت این امر هم فاصله زیاد ترکیب اصلی و ذخیره ها بود.

با تمام مشکلات و خلأهای موجود، رئال مادرید، نه تنها قهرمان لالیگا شد بلکه جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ را نیز بالای سر برد؛ مهمترین دلیل آن هم درخشش دروازه‌بان کهکشانی ها بود.

در این راستا کافی است نگاهی داشته باشیم به آمار ثبت شده از عملکرد تیبو کورتوا در مسیر قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا؛

۸ سیو در بازی رفت مقابل پاری‌سن‌ژرمن

۸ سیو در بازی رفت مقابل منچستر سیتی

۹ سیو در فینال مقابل لیورپول (بیشترین مهار توپ در تاریخ فینال مسابقات)

حالا بیش از هر زمان دیگری می توان ادعا کرد با تمام کمبودها و نواقص و حواشی و اتفاقات، پرسپولیس اگر درون دروازه عملکردی مطمئن داشت می توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد؛ دروازه بان خوب از نان شب هم برای یک تیم، واجب تر است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...