دو ستاره ایرانی که در جام جهانی سوختند!

 ایران بعد از کاستاریکا و صربستان بیشترین گل خورده را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت.
کدخبر (105063) | 12 آذر 1401 | ساعت 13:58
0 173
دو ستاره ایرانی که در جام جهانی سوختند!
 ایران بعد از کاستاریکا و صربستان بیشترین گل خورده را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان برخلاف دوره قبلی جام جهانی عملکرد خوبی به لحاظ دفاعی در جام جهانی نداشت و با ۷ گل خورده در ۳ بازی، بدترین آمار را در بین همگروهی های خود به جای گذاشت. ایران بعد از کاستاریکا و صربستان بیشترین گل خورده را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت. تیم های قطر، غنا و کانادا در این عنوان با کشورمان شریک بودند.

این آمار منفی در حالی مقابل نام فوتبال ایران نوشته شد که این تیم در دور مقدماتی با هدایت دراگان اسکوچیچ فقط ۴ گل را دریافت کرده بود، اما پس از حضور کارلوس کی روش و تغییراتی که این مربی پرتغالی در سبک بازی ملی پوشان ایجاد کرد سیستم دفاعی تیم با ضعف شدیدی مواجه شد و اشتباهات بیشماری را در خط دفاعی شاهد بودیم که از جمله آن ها به استفاده از سیستم سه دفاعه در بازی ایران و انگلیس و بازی گرفتن از نفراتی چون روزبه چشمی در ترکیب می توان اشاره کرد. تغییری که منجر به دریافت ۶ گل در بازی نخست مقابل انگلیس شد. چه بسا اگر کشورمان با همان ترکیب همیشگی خود در این بازی به میدان می رفت چنین نتیجه ای در پایان به ثبت رسید.

مارکوس رشفورد انگلیس ایران

هنوز کسی به درستی نمی داند که سرمربی تیم ملی چرا شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان را در قطر نیمکت نشین کرد؛ دو مدافعی که در دور مقدماتی فیکس تیم ملی بودند و توانسته بودند عملکرد بسیار خوبی را هم  از خود برجای بگذارند. شجاع و کنعانی زادگان به واسطه سال ها بازی کنار یکدیگر در پرسپولیس و الاهلی به درک خوبی از هم رسیده و این هماهنگی می توانست به تیم ملی بسیار کمک کند، اما کی روش ترجیح داد فقط به یکی از این دو مدافع در قطر بازی دهد؛ آن هم برای یک نیمه و نه بیشتر.

حداقل کنعانی زادگان تا حدودی می تواند خوشحال باشد که زحماتش در راه صعود به جام جهانی بی جواب نمانده، قطعا اما در این بین بیشترین ظلم به شجاع خلیل زاده روا شد که با حسرت از نیمکت بازی ها را نظاره گر شد تا فقط خستگی به تنش مانده باشد و بس. آیا نیمکت نشینی این بازیکن ریشه در آن اختلاف قدیمی داشت؟

شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان جام جهانی

بعید است تصمیم کی روش به این موضوع ربط داشته باشد، حداقل از ظواهر امر اینگونه بر می آید. زیرا سرمربی تیم ملی در این مدت رابطه خوبی را با شجاع خلیل زاده داشت و این بازیکن نیز مرتبا در مصاحبه هایش از سرمربی تیم ملی تعریف می کرد. حالا که تیم ملی حذف شده خود کی روش بهتر می تواند درباره تصمیماتش جواب دهد. انتظار می رفت این مربی پس از بازگشت به فوتبال ایران در مورد عملکردش پاسخگوی رسانه ها باشد و درباره تصمیماتی که گرفته شفاف سازی کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...