دکتری که برای ششمین بار داور ال کلاسيکو شد

بیژن حیدری برای ششمین بار دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان را سوت خواهد زد.
کدخبر (144425) | 30 بهمن 1401 | ساعت 10:28
0 98
دکتری که برای ششمین بار داور ال کلاسيکو شد
بیژن حیدری برای ششمین بار دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان را سوت خواهد زد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال، بیژن حیدری عهده دار قضاوت حساس ترین دیدار جام حذفی خواهد بود. این بازی که جدالی بین پرسپولیس و سپاهان است روز چهارشنبه در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شود. حیدری در این فصل دو بار برای سپاهان و یک بار برای پرسپولیس سوت زده است. او داور دیدار افتتاحیه لیگ بین استقلال و سپاهان بود و به خوبی توانست این بازی سخت و پربرخورد را سوت بزند. دومین قضاوت حیدری برای شاگردان مورایس با برد این تیم مقابل نساجی در هفته هفدهم همراه بود. برخلاف این دو بازی، او در تنها قضاوتش برای پرسپولیس یک اشتباه فاحش داشت و خطایی که بیرون از محوطه جریمه رخ داده بود پنالتی به سود هوادار گرفت. این بازی با برتری ۳-۱ سرخپوشان خاتمه یافت. حال این داور تحصیلکرده بار دیگر قرار است برای دو تیم سوت بزند.

بیژن حیدری سابقه قضاوت برای پرسپولیس مقابل سپاهان در گذشته را دارد و تاکنون ۵ بار نیز ال کلاسیکو ایران را سوت زده است که طی آن ها یک بار پرسپولیس به برتری رسیده و یک بار سپاهان. سه دیدار نیز با تساوی همراه بوده است. نخستین قضاوت این داور ۱۳ بهمن ۹۴ در ورزشگاه آزادی انجام شد. این بازی که از دور رفت لیگ برتر پانزدهم برگزار می شد با تساوی پرگل ۲-۲ به پایان رسید. حیدری آخرین بار ۹ ماه پیش در سیرجان برای این دو تیم سوت زد که این دیدار با برتری ۲-۱ شاگردان محرم نویدکیا همراه بود. برخی از کارشناسان داوری اعتقاد داشتند او باید یک پنالتی برای دو تیم می گرفت.

بیژن حیدری یک قضاوت جنجالی برای دو تیم در دور برگشت لیگ بیستم داشت. در این دیدار عیسی آل کثیر در دقیقه ۵۵ پرسپولیس را پیش انداخت، اما در ثانیه های پایانی بازی محمدمحبی بازی را به تساوی کشاند. اغلب کارشناسان داوری اعتقاد داشتند در نیمه اول یک پنالتی باید برای پرسپولیس روی خطای هند محمد محبی اعلام می شد. صحنه بعدی برخورد احمد نوراللهی و محمدرضا حسینی در نیمه دوم که چند کارشناس آن را پنالتی به سود سپاهان دانسته بودند. در مجموع می توان گفت بیژن حیدری در بازی هایی که یک طرف آن پرسپولیس و سپاهان بوده اند قضاوت کم اشتباهی داشته و در بین داوران فعلی حاضر در لیگ بهترین گزینه برای قضاوت ال کلاسیکو بود.

نتایج دیدارهایی که پرسپولیس و سپاهان با قضاوت بیژن حیدری به میدان رفته است آن به شرح زیر می باشد:

لیگ پانزدهم؛ پرسپولیس ۲ – سپاهان ۲ لیگ شانزدهم: پرسپولیس ۳ - سپاهان ۱ لیگ هجدهم: پرسپولیس ۰ – سپاهان ۰ لیگ بیستم: سپاهان ۱ - پرسپولیس ۱ لیگ بیست و یکم: سپاهان ۱ - پرسپولیس ۲

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...