راجر فدرر و بازگشت به رویایی که 15 سال از آن دور بود !

راجر فدرر اسطوره دنیای تنیس این روزها به دور از هیاهوی تنیس استرالیا مشغول اسکی در کوه‌های آلپ است.
کدخبر (131299) | 04 بهمن 1401 | ساعت 22:14
0 147
راجر فدرر و بازگشت به رویایی که 15 سال از آن دور بود !
راجر فدرر اسطوره دنیای تنیس این روزها به دور از هیاهوی تنیس استرالیا مشغول اسکی در کوه‌های آلپ است.

به گزارش سرخ نیوز، اگر در سوئیس متولد و بزرگ شده باشید، این احتمال وجود دارد که عاشق ورزش‌های زمستانی شوید. راجر فدرر هم از این قاعده مستثنی نیست؛ کسی که در سنین پایین اولین تجربه اسکی خود را بدست آورد و از آن زمان همیشه از این ورزش لذت برده است. قهرمان 20 گرند اسلم تنیس دنیا، در 15 سال گذشته نمی‌توانست به اسکی را بپردازد و برای جلوگیری از آسیب دیدگی‌های احتمالی‌اش، از آن دوری می‌کرد و کاملاً روی حرفه تنیس خود متمرکز بود.

راجر فدرر و لذت اسکی

راجر فدرر در سپتامبر سال گذشته بازنشسته شد و زمستان امسال زمان مناسبی برای پا گذاشتن دوباره در پیست اسکی و لذت بردن از آن بود. این تنیسور بازنشسته سوئیسی ویدیویی را با طرفدارانش به اشتراک گذاشت و حین لذت بردن از فضای برفی کوهستان آلپ، مهارت‌های خود را در اسکی نشان داد. فدرر به جای رقابت در ملبورن، اکنون آزاد است تا برنامه مورد علاقه خود را پیش ببرد و با خانواده و دوستانش همراه باشد.

راجر فدرر و بازگشت به رویایی که 15 سال از آن دور بود !

راجر فدرر در لیورکاپ سال گذشته در لندن، به دوران پرشکوه تنیس خود پایان داد و آخرین بازی خود را در کنار دوست و رقیب بزرگش رافائل نادال انجام داد. فدرر در پایان سال 2019 به رده سوم رنکینگ تنیس دنیا نزول کرد و پایین‌تر از رافائل نادال و نواک جوکوویچ قرار گرفت.

فینال حماسی گرند اسلم در 38 سالگی

علیرغم اینکه فدرر در ماه آگوست آن سال 38 ساله شد، اما در سطح بالایی رقابت کرد و بیست و هشتمین و آخرین قهرمانی مسابقات مستر 1000 خود را در میامی کسب کرد. در همان سال در فینال حماسی گرند اسلم ویمبلدون راجر فدرر و نواک جوکوویچ مقابل هم قرار گرفتند که اگرچه تنیسور سوئیسی در دو ست از رقیب صرب خود پیش افتاد اما او این برتری را از دست داد تا نوله در یک بازگشت شکوهمند مانع نهمین قهرمانی فدرر در ویمبلدون شود.

راجر در سال 2020 شروعی قدرتمندی داشت و به نیمه نهایی اوپن استرالیا رسید. او در ست‌های متوالی به جوکوویچ باخت و چند هفته بعد از آن، از عمل جراحی زانوی خود خبر داد. فدرر اینگونه فصل خود را به پایان رساند و امیدوار بود در سال 2021 شروع تازه‌ای داشته باشد. فدرر با وجود ناکامی‌ها، به سختی روی بازگشت خود کار کرد و در مارس 2021 در مسابقات به میادین برگشت و پس از آن دیگر تا ماه می بدون هیچ استراحتی به رقابت پرداخت.

راجر فدرر و بازگشت به رویایی که 15 سال از آن دور بود !

فدرر در مسابقات ژنو متحمل شکست زودهنگام شد و بدون آمادگی مناسبی راهی رولان گاروس شد. در این مسابقات راجر فدرر دوباره ریتم خود را پیدا کرد و با سه پیروزی به مرحله یک شانزدهم نهایی راه یافت. فدرر اگرچه از روند خود راضی بود اما پیش از مصاف با برتینی به دلیل مصدومیت از جام کنار کشید تا برای مسابقات محبوبش روی چمن ویمبلدون آماده باشد.

او در مسابقات هال شرایط خوبی نداشت و می‌دانست که شانسی برای قهرمانی در ویمبلدون وجود ندارد. این تنیسور کهنه کار در بیست و دومین و آخرین حضور خود در باشگاه آل انگلیس، زمان را متوقف کرد. قهرمان 8 دوره ویمبلدون در آن سال آدریان مانارینو، ریچارد گاسکه، کامرون نوری و لورنزو سونگو را شکست داد و به عنوان مسن ترین بازیکن به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. پس از آن راجر با هوبرت هورکاچ ملاقات کرد و بدترین باخت خود در ویمبلدون را متحمل شد. در ماه سپتامبر تصمیم گرفت در لیورکاپ بازنشسته شود و صفحه جدیدی را برای خود و خانواده‌اش و رسیدن به رویایی که 15 سال از آن دور بود، باز کند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...