رافت: کره مستحق برد بود؛ حاج‌صفی عملکرد ضعیفی داشت

مهاجم سابق سرخپوشان گفت: بسیاری از مربیان بزرگ با زیرساخت‌های موجود حاضر به همکاری با فوتبال ما نیستند.
کدخبر (31208) | 05 فروردین 1401 | ساعت 07:33
0 80
رافت: کره مستحق برد بود؛ حاج‌صفی عملکرد ضعیفی داشت
مهاجم سابق سرخپوشان گفت: بسیاری از مربیان بزرگ با زیرساخت‌های موجود حاضر به همکاری با فوتبال ما نیستند.

پایان رافت در گفت‌وگو با سرخ‌نیوز، درباره عملکرد تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: ایران مقابل کره بازی خوبی انجام نداد و در تمام خطوط ضعف داشت. متاسفانه بازیکنان ما هماهنگی لازم را نداشتتد و سردرگم عمل می‌کردند و در طول 90 دقیقه برنامه خاصی نداشتیم.

وی افزود: کل برنامه تاکتیکی کره روی جناح راست ما بود، شجاع خلیل‌زاده دفاع راست ما را پوشش می‌داد و اجازه نفوذ نداشت و تا زمانی که در زمین بود، عملکرد خوبی داشت اما تعویض اجباری شجاع باعث شد که خط دفاعی ما شکننده شود و علی‌رغم آنکه ما با ۳ دفاع بازی می‌کردیم، نتوانستیم زیر فشار حملات کره دوام بیاوریم و روی اشتباهی که عابدزاده انجام داد، در بدترین زمان ممکن دروازه تیم ما باز شد.

کره مستحق برد بود

مهاجم سابق سرخپوشان در ادامه خاطرنشان کرد: در نیمه دوم اسکوچیچ تغییراتی در تیم اعمال کرد و ایران بازی روان‌تری را به نمایش گذاشت اما در نهایت سودی برای ما نداشت. کره جنوبی در زمین خودش و با حضور تماشاگرانش تیم خوب و جنگنده‌ای نشان داد و برای برد به میدان آمده بود و همان‌طور که اسکوچیچ و بازیکنان هم اذعان داشتند، مستحق برد بود.

پیشکسوت پرسپولیس متذکر شد: بازی با کره تمام شده و باید به مصاف با لبنان فکر کنیم. صعود ما به دور نهایی جام جهانی قطعی شده و بازی با کره و لبنان برای ما حکم یک بازی تدارکاتی را داشت و نباید خیلی بابت نتیجه بازی ناراحت شویم. ما در بازی با کره به دنبال سرگروهی بودیم که با توجه به نتیجه‌ بازی و شانس بالای کره برای پیروزی مقابل امارات در بازی آینده، بعید است که سرگروه شویم.

از  غیبت طارمی تا بازی دور ذهن حاج‌صفی

رافت درخصوص تاثیر غیبت ستاره‌های تیم ملی در نتیجه بازی با کره،گفت: من به این فکر می‌کردم که اگر سون در ترکیب کره نبود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ برخی از بازیکنان تاثیر زیادی در جریان بازی دارند و باید قبول کرد که طارمی و جهانبخش خیلی در روند حرکتی تیم ملی موثر هستند و کیفیت حملات ایران را افزایش می‌دهند. البته کره هم چند بازیکن تاثیرگذارش را نداشت اما غیبت طارمی و جهانبخش مزید بر علت شد و تیم ما در فاز تهاجمی هماهنگی لازم را نداشت.

وی درباره انتقادات مطرح شده نسبت به ترکیب تیم ملی و تعویض‌های اسکوچیچ در بازی مقابل کره، تصریح کرد: وقتی یک تیم می‌بازد، مشکلات زیادی عیان می‌شود. اسکوچیچ مربی خوبی است و تیم ما را می‌شناسد و می‌داند که کدام بازیکن چه زمانی می‌تواند به تیم کمک کند. همان‌طور که گفتم تیم ما در فاز دفاعی تا زمانی که خلیل‌زاده در زمین بود، عملکرد خوبی داشت اما در فاز هجومی خوب نبودیم و ترکیب ایراداتی داشت. به نظرم حاج‌صفی اصلا عملکرد خوبی نداشت و در مدتی که در زنین بود، هیچ چیز خاصی از احسان ندیدم و اسکوچیچ می‌توانست به جای او از بازیکن تاثیرگذارتری استفاده کند تا حداقل وسط زمین را از دست ندهیم.

رافت افزود: به نظرم جای چند بازیکن تکنیکی و جوان در تیم ملی خالیست و ما باید نترسیم و به جوانان بها دهیم. ما تا دور نهایی جام جهانی ۹ ماه دیگر زمان داریم و باید با یک برنامه‌ریزی درست تیم قدرتمندی راهی مسابقات کنیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...