رستاخیز مارادونا در ناپل ؛ هتاکی هولیگان های انگلیسی به اسطوره فقید فوتبال !

در حاشیه بازی ایتالیا و انگلیس در انتخابی یورو 2024 شاهد هتاکی هولیگان انگلیسی به دیگو مارادونا بودیم.
کدخبر (158259) | 05 فروردین 1402 | ساعت 07:56
0 147
رستاخیز مارادونا در ناپل ؛ هتاکی هولیگان های انگلیسی به اسطوره فقید فوتبال !
در حاشیه بازی ایتالیا و انگلیس در انتخابی یورو 2024 شاهد هتاکی هولیگان انگلیسی به دیگو مارادونا بودیم.

به گزارش سرخ نیوز، مانند همه بازی‌های حساس تیم ملی انگلیس در رقابت‌های مختلف بین ‌المللی، دیدار دو شب پیش این تیم مقابل تیم ملی ایتالیا در مرحله انتخابی یورو 2024 نیز دچار جنجال‌های فراوانی شد و حواشی زیادی به همراه داشت. در حالی که پیش از شروع بازی و همچنان پس از این دیدار که با برتری 2-1 سه شیرها خاتمه یافت، هولیگان‌های انگلیسی با هواداران آتزوری وارد درگیری شده بودند، هتاکی یک هولیگان به اسطوره فقید فوتبال دردسرهای زیادی را برای اتحادیه فوتبال انگلیس به همراه داشته است.

هتاکی به مارادونا در شهری که او خدایی می کرد

در تصویری که از پیش از شروع بازی در فضای مجازی بین هواداران فوتبال دست به دست می‌چرخد، یک هودار انگلیسی با پرچمی از این کشور دیده می‌شود که روی آن نوشته شده «دیگو در یک جعبه» که به مرگ این بازیکن افسانه‌ای فوتبال در نوامبر سال 2020 اشاره دارد. از آنجایی که این دیدار در شهر ناپل برگزار می‌شد، این اتفاق واکنش‌هایی بیشتر از حد معمول داشت. مارادونا به دلیل حضورش در تیم ناپولی بین سال‌های 1984 تا 1991، چهره‌ای محبوب در شهر ناپل محسوب می‌شود. به همین دلیل انتشار این تصویر باعث بروز درگیری‌های شدیدی میان هواداران انگلیسی و هواداران فوتبال در شهر ناپل شد و به گفته اتحادیه فوتبال انگلیس، این اتفاق باعث به خطر افتادن جان 2500 هواداری شد که برای تماشای این بازی به ایتالیا سفر کرده بودند. رستاخیز مارادونا در ناپل ؛ هتاکی هولیگان های انگلیسی به اسطوره فقید فوتبال !

واکنش سریع اتحادیه فوتبال انگلیس

در واکنش به این اتفاقات اتحادیه فوتبال انگلیس بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن رفتار هوادار مورد نظر را تقبیح و تایید کرد که بلیت بازی او لغو شده است. در این بیانیه آمده:
ما اقدامات فردی را که با پرچمی که پیامی بسیار توهین آمیز بر روی آن داشت و به ناپل سفر کرده بود، به شدت محکوم می‌کنیم. ما بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادیم تا بلیت او و افراد دیگری که رفتار توهین آمیزی داشتند، قبل از بازی لغو شود. این موضوع پس از بازگشت به انگلیس بیشتر بررسی خواهد شد.
این هوادار به سرعت توسط پلیس به عنوان عضوی از باشگاه رسمی مسافرت هواداران انگلیس شناسایی شد و این مساله به اتحادیه فوتبال انگلیس کمک کرد تا بتواند به سرعت بلیت او را لغو کند. علاوه بر این، مقامات ایتالیایی پس از شناسایی این فرد خاطی، ایمیلی به او ارسال کردند که در آن به او هشدار داده شده بود که اگر بخواهد وارد ورزشگاه شود، با وی برخورد خواهد شد.

جیک هپل ؛ این بار اول نبود

این هوادار انگلیسی پیش از این هم سابقه چنین رفتارهای پرحاشیه‌ای را داشته است. جیک هپل، هوادار 27 ساله تیم برنلی در ژوئن 2020 پس از برنامه ریزی برای پرواز یک هواپیما بر فراز ورزشگاه اتحاد با بنر «زندگی سفیدپوستان مهم است» قبل از بازی تیم‌های برنلی با منچسترسیتی، توسط کارفرمای خود از کار اخراج شده بود. رستاخیز مارادونا در ناپل ؛ هتاکی هولیگان های انگلیسی به اسطوره فقید فوتبال !گمان می‌رود که هپل با گروه هولیگان‌های برنلی به نام «The Suicide Squad» در ارتباط بوده که گفته می‌شود اعضای آن به جمع‌آوری بودجه بنر و پرواز هواپیمای مذکور کمک کرده‌اند. گروه ضد تبعیض فوتبال که فعالیت‌هایی علیه فاشیسم در فوتبال دارد، درباره این اتفاق نوشته:
جیک هپل پرچمی را در ستایش مرگ اسطوره فوتبال به شهری برده که در آن دیگو مارادونا عملاً یک خداست.
بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...