رنگرز: خط قرمز ما عدالت است؛ برای اجرای عدالت واقعی هزینه هم می دهیم

حسن رنگرز در گفتگویی درباره نتایج و بازدهی رقابت های جام تختی و علل شرکت نکردن تیم های خراجی در این تورنمنت صحبت کرد.
کدخبر (178352) | 20 اردیبهشت 1402 | ساعت 08:41
0 103
رنگرز: خط قرمز ما عدالت است؛ برای اجرای عدالت واقعی هزینه هم می دهیم
حسن رنگرز در گفتگویی درباره نتایج و بازدهی رقابت های جام تختی و علل شرکت نکردن تیم های خراجی در این تورنمنت صحبت کرد.

به گزارش سرخ نیوز، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از رقابت‌های جام جهان‌ پهلوان تختی، اظهار داشت:

چهل و سومین دوره جام تختی که چهارمین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی است، برگزار شد. تعدادی از قهرمانان کشتی فرنگی کشورمان با توجه به مفادی که چرخه انتخابی تیم ملی وجود داشت، معاف شدند، ولی در این رقابت‌ها هم سرمایه‌های کشتی فرنگی کشورمان حضور داشتند. برنامه چرخه انتخابی تیم ملی به نوعی تعیین شد که به کشتی‌گیران انگیزه داد تا بتوانند خود را در مراحل مختلف محک بزنند. شما نفرات برتر مسابقات جام تختی را که ببینید، از 55 تا 130 کیلو، همه زیر 23 سال سن داشتند و این نکته‌ای است که ما باید به آن توجه کنیم. این موضوع نوید روزهای خوبی برای کشتی فرنگی کشورمان دارد. نفرات شاخص این رقابت‌ها به تورنمنت‌هایی که در نظر گرفته شده است، اعزام خواهند شد. از جمله این تورنمنت‌ها جام وهبی امره ترکیه، جام سرکیسیان ارمنستان و چهارمین دوره رقابت‌های رنکینگ دار جهانی اعزام خواهند شد که ماحصل عملکرد کشتی‌گیران از این تورنمنت‌ها به مسابقات بازی‌های آسیایی و امیدهای جهان اعزام خواهند شد.
بیش تر بخوانید:

وی در خصوص حضور کشتی‌گیران جوان در این دور از رقابت‌ها گفت:

در 55 کیلوگرم مهدی احدی، در 60 کیلوگرم امید آرامی و در 63 کیلوگرم احمدرضا محسن‌نژاد، در 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی، این کشتی‌گیرانی که نام بردم، همه زیر 23 سال سن دارند که توانستند با شایستگی حریفان خود را شکست دهند و خود را اثبات کنند. شاهین بداغی، محمد ناقوسی، باز هم از نفراتی بودند که جوان بودند، اگر به نفرات ده‌گانه نگاه کنیم می‌بینیم که 70 درصد آنها را جوانان زیر 23 سال تشکیل دادند. این کشتی‌گیران در رقابت‌هایی که در صحبت‌هایم اشاره کردم، اعزام خواهند شد و در پایان در صورت کسب رضایت کادر فنی، در ترکیب تیم ملی امید کشورمان حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد غیبت تیم‌های خارجی در جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی عنوان کرد:

همیشه توقع ما از رقابت‌های بین‌المللی حضور تیم‌های خارجی است، اما در شرایطی که امسال، سال کسب سهمیه المپیک است، الویت‌ تیم‌های خارجی رقابت‌های رنکینگ‌دار جهانی است و مورد بعدی که باید به آن اشاره کنم، این است که اگر تیم‌های خارجی می‌خواستند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند، هزینه رفت و آمد تیم‌ها را باید فدراسیون می‌پرداخت که با توجه به شرایط مالی امکان چنین کاری برای فدراسیون وجود نداشت و درواقع ضرورتی هم برای ما در خصوص حضور تیم‌های خارجی وجود نداشت. ما می‌توانیم این هزینه را در جای دیگری از کشتی هزینه کنیم تا خروجی بیشتری برای ما داشته باشد و با توجه به سالی که در پیش داریم، تیم‌های خارجی علاقه‌ای به حضور در این رقابت‌ها نشان ندادند.

رنگرز در پاسخ به این سوال که چقدر پای چرخه انتخابی تیم ملی ایستاده است، گفت:

ما یک زمان بسیار کوتاهی در اختیار داشتیم، تیم چهارم جهان و نایب قهرمان آسیا را تحویل گرفتم و یک بازه 18 ماهه تا بازی‌های المپیک را پیش رو داشتم. در این مسیر تمام تلاش ما به این شکل بوده است که چرخه انتخابی تیم ملی طراحی و تدوین بشود که تمام منافع کشتی کشور تضمین شود. تا به امروز تلاش کادر فنی تیم ملی و فدراسیون رعایت مفاد و مرّ قانون چرخه انتخابی بوده است. خوشحال هستم که تا به امروز چرخه انتخابی تیم ملی به خوبی پیش رفته است، اما در این میان بحث‌هایی هم بود که تنها صلاحدید کادر فنی بوده است که دخالت داده شده است.

وی در خصوص فشارهای خارج از کشتی برای حضور بعضی از کشتی‌گیران که در چرخه انتخابی تیم ملی حضور نداشتند، گفت:‌

قانون‌مداری هزینه دارد. هزینه‌های آن هم متفاوت و متنوع است. با توجه به ضرورت برگزاری مسابقات انتخابی و ایستادن در چارچوب‌های تعیین‌شده و اجرای عدالت واقعی، پای هزینه‌های آن هم ایستاده‌ایم. خب، در این میان فشارهای زیاد و توصیه‌های زیادی هم برای ورود برخی کشتی‌گیران خارج از چرخه تیم ملی بوده است، اما با وجود تمام هزینه‌هایی که با جان و دل آنها را پذیرفته‌ایم، خارج از قانونی که گذاشته‌ایم، عمل نکردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه گفت:

خط قرمز ما عدالت است و نمی‌شود با توصیه کسی در هر حوزه‌ای این عدالت را از بین ببریم. اگر این اتفاق بیفتد، درواقع عدالت به مسلخ مصلحت کشیده خواهد شد و همین موضوع سرآغاز یکسری بی ‌نظمی‌ها خواهد بود و خروجی آن قطعاً عدم حضور تیم ملی کشورمان روی سکوی جهانی است.

رنگرز در پایان در خصوص دخالت سیاستمداران در ورزش گفت:

ورزش همیشه به دلیل جذابیتی که دارد، برای سیاسیون واجد یک چشم‌انداز خوب است، اما مسئله‌ای که برای ما و فدراسیون مهم است چرخه‌ای است که بعد از چند سال با موفقیت توانسته‌ایم آن را به اجرا برسانیم. به عنوان کوچک‌ترین عضو کشتی فرنگی کشورمان خواهش می‌کنم با هر ذائقه و دید سیاسی که دارید، و منفعتی که وجود دارد، اجازه دهند عدالت برقرار باشد. شاید در کوتاه مدت بعضی از نتایج ما را هم تحت‌الشعاع قرار بدهد، ولی هزینه‌هایی که دارد را داریم پرداخت می‌کنیم. امیدوارم کاری نکنند که هزینه‌هایی که این موضوع برای ما دارد، سنگین‌تر شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...