تساوی دلچسب با 9 بازیکن دفاعی/ روزی که تیم ملی حرص همه را درآورد + ویدئو

درست 9 سال از روزی که تیم ملی ایران اولین مسابقه اش را در جام جهانی 2014 برگزار کرد می گذرد، شروعی امیدوار کننده که در نهایت با ناکامی به پایان رسید.
کدخبر (194779) 25 خرداد 1402 | ساعت 11:06
0 133
درست 9 سال از روزی که تیم ملی ایران اولین مسابقه اش را در جام جهانی 2014 برگزار کرد می گذرد، شروعی امیدوار کننده که در نهایت با ناکامی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، روز 25 خرداد سال 1393 تیم ملی ایران در اولین مسابقه‌اش در جام جهانی برزیل به مصاف نیجریه رفت. مسابقه‌ای که برخی آنرا بدترین و کسل کننده ترین بازی جام دانستند. این بازی در نهایت بدون گل تمام شد آن هم در روزی که ایران یک سیستم دفاعی سخت را به کار گرفته بود.

تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل

رونمایی از نسخه کاملا تدافعی تیم ملی در جام جهانی

این مسابقه از برخی جهان برای تیم ملی ایران قابل توجه بود. چند نام بزرگ بعد از درگیری با کی روش از تیم ملی جدا شده بودند. برخی هم مثل مجتبی جباری معتقد بودند که به واسطه تفکرات دفاعی کی روش عملا جایی در ترکیب تیم نخواهند یافت و خودشان کنار کشیدند. با این وصف و با توجه به ترکیب تیم در بازی‌های مقدماتی بزرگترین علامت سوال درون دروازه تیم بود. جایی که بعد از رحمتی هنوز آن بازیکن کلیدی پیدا نشده بود. بازی با نیجریه اما از این نظر یک اتفاق ویژه بود. علیرضا حقیقی گلر شماره یک تیم ملی در ترکیب اصلی شد و با کلین شیت در یک روز سخت شرایط را تغییر داد.
علیرضا حقیقی در کنار کارلوس کی‌روش

9 یار دفاعی در ترکیب ایران

بازی در حضور نزدیک به 5 هزار نفر ایرانی که از سراسر دنیا خودشان را به آرنا دا بایشادا در شهر کوریتیبا رسانده بودند و با قضاوت کارلوس کی‌روش ورا داور اکوادور آغاز شد در حالی که در ترکیب تیم ملی ایران علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و احسان حاج صفی حضور داشتند. نگاهی به ترکیب نشان می دهد کی روش از شش مدافع تخصصی و دو هافبک دفاعی در ترکیب استفاده کرده و تمام بار تهاجمی تیم روی دوش اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد بود. مهرداد پولادی و جواد نکونام تیم ملی بازی با فشار و هجوم نیجریه آغاز شد و در همان دقیقه 8 گل احمد موسی مردود اعلام شد. با اینحال بازی فیزیکی تیم ملی ایران به شکلی پیش رفت که دوبار بازیکنان تیم ملی نیجریه مصدوم شدند و گودفری اوبابونا در دقیقه 30 از زمین بازی بیرون رفت. ایران هم روی ضربه کرنر ارسالی اشکان و ضربه سر گوچی یک خطر در نیمه اول ایجاد کرد که تنها موقعیت ایران در این نیمه بود.

واکنش رسانه‌های خارجی به بازی ایران مقابل نیجریه

کی روش در اواخر بازی علیرضا جهانبخش 20 ساله را به جای اشکان دژاگه و مسعود شجاعی را به جای خسرو حیدری آورد و به آنچه نیاز داشت یعنی یک امتیاز از نیجریه رسید. هرچند این مسابقه در میان زشت ترین مسابقات جام جای گرفت. تلگراف بعد از بازی نوشت:
ایران یک امتیاز از بازی کسل‌کننده و بدون گل با نیجریه کسب کرد.
اشکان دژاگه تیم ملی فوتبال ایران هرچند رویترز در این رابطه نوشت:
ایران و نیجریه بیش از آنکه شبیه دو جادوگر باشند،‌ ناهمگونانی بودند که اولین تساوی بدون گل جام جهانی 2014 را رقم زدند و صدای اعتراض هواداران برزیلی که از نمایش آنها ناراضی بودند،‌ را درآوردند.
سایت انگلیسی ایندپندنت هم نوشت:
کی‌روش طراح اصلی اولین بن‌بست جام جهانی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...