روز جذاب فوتبال اروپا؛ دربی پشت دربی!

فوتبال اروپا امروز 15 آبان شاهد برگزاری دیدارهایی جذاب و تماشایی خواهد بود.
کدخبر (88395) | 15 آبان 1401 | ساعت 11:50
0 120
روز جذاب فوتبال اروپا؛ دربی پشت دربی!
فوتبال اروپا امروز 15 آبان شاهد برگزاری دیدارهایی جذاب و تماشایی خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، جام جهانی قطر در پیش است و فوتبال باشگاهی در سطح جهان در فشرده ترین حالت ممکن در حال پیگیری است. امروز (یک شنبه 15 آبان) چند دیدار حساس و هیجان‌انگیز در قاره سبز برگزار خواهد شد، دربی‌های مهم و بازی‌های حساس در جدول لیگ‌های مختلف؛ در ادامه مروری بر این بازی‌ها خواهیم داشت:

چلسی - آرسنال/ 15:30

دربی لندن امروز در شرایطی متفاوت نسبت به سال های گذشته برگزار می‌شود. آرسنال طی سالیان اخیر از صدر جدول دور بود و در فصل جاری یک از مدعیان فتح لیگ برتر است. با پیروزی روز گذشته منچسترسیتی، آرسنال صدر جدول را از دست داده و برای بازگشت به صدر به سه امتیاز این بازی نیاز دارد. چلسی هم که با توماس توخل کار را آغاز کرده بود در ادامه سکان هدایت خود را به گراهام پاتر سپرد و پس از موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا با این مربی، حال به دنبال بهبود شرایط خود در لیگ برتر است.
  • بازی‌های پیشین: 205 بازی، 80 برد برای آرسنال، 66 برد برای چلسی و 59 تساوی

چلسی آرسنالآژاکس - آیندهوون/ 19:15

فوتبال هلند امروز شاهد برگزاری یکی از مهم‌ترین تقابل‌های خود خواهد بود. آژاکس با 28 امتیاز از 11 بازی صدرنشین لیگ بوده و آیندهوون با 27 امتیاز از 12 بازی در رده دوم جدول قرار گرفته است. آخرین پیروزی آیندهوون مقابل آژاکس در لیگ به سپتامبر 2018 برمی‌گردد و این تیم در 7 بازی اخیر خود در لیگ موفق به کسب پیروزی مقابل آژاکس نشده (4 برد آژاکس و 3 تساوی). هر چند آیندهوون در دو بازی در سال 2022 در جام حذفی و جام یوهان کرایف (سوپرکاپ هلند) مقابل آژاکس پیروز شده است.
  • بازی‌های پیشین: 180 بازی، 81 برد برای آژاکس، 67 برد برای آیندهوون و 32 تساوی

آژاکس آیندهوونتاتنهام - لیورپول/ 20:00

در یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، تاتنهام میزبان لیورپول خواهد بود. لیورپول به عنوان یکی از مدعیان سنتی فتح لیگ برتر در فصل جاری عملکرد خوبی نداشته و با 16 امتیاز از 12 بازی تیم نهم جدول استو تاتنهام با آنتونیو کونته با کسب 26 امتیاز از 13 بازی تیم سوم جدول است و صعود دراماتیک این تیم در لیگ قهرمانان نیز مزید بر علت شده تا اسپرز در این بازی با انگیزه بالایی به میدان برود. تقابل یورگن کلوپ و آنتونیو کونته روی نیمکت دو تیم نیز احتمالا زمینه‌ساز اتفاقات جالبی در حاشیه زمین خواهد شد.
  • بازی‌های پیشین: 179 بازی، 87 برد برای لیورپول، 48 برد برای تاتنهام و 44 تساوی

لیورپول تاتنهامرم - لاتزیو/ 20:30

دلا کاپیتاله به طور قطع یکی از مهم‌ترین دربی‌های فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود. جدال رم و لاتزیو همواره هیجان‌انگیز و جنجالی بوده و پیروزی در این بازی برای هواداران هر یک از تیم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. از سویی قرار گرفتن رم و لاتزیو در رده‌های چهارم و پنجم جدول (با 25 و 24 امتیاز) حساسیت‌های این بازی را دو چندان خواهد کرد. نیمکت‌های دو تیم نیز از حضور چهره‌های باتجربه بهره‌مند هستند، ژوزه مورینیو در رم و مائوریتزیو ساری در لاتزیو؛ در دو فصل اخیر تیم‌های میزبان این بازی برنده دیدار شده‌اند و باید دید آیا امروز رم می‌تواند از امتیاز میزبانی خود بهره ببرد یا خیر.
  • بازی‌های پیشین: 194 بازی، 73 برد برای رم، 55 برد برای لاتزیو و 66 تساوی

رم لاتزیویوونتوس - اینتر/ 23:15

در دیگر دربی حساس امروز فوتبال اروپا، یوونتوس میزبان اینتر خواهد بود. حساسیت دربی ایتالیا بعد از رسوایی کالچوپولی در سال 2006 چند برابر شد، چرا که بعد از این رسوایی، یک قهرمانی یوونتوس به اینتر داده شد و در روزهایی که یوونتوس با مشکلات ناشی از این رسوایی مواجه بود، اینتر به قهرمانی‌های متوالی در سری آ دست می‌یافت. دو مدعی سنتی سری آ، در حال حاضر وضعیت خوبی در جدول ندارند و اینتر و یوونتوس به ترتیب در رده‌های ششم و هشتم جدول قرار گرفته‌اند. سه بازی اخیر دو تیم با برتری اینتر به پایان رسیده و یوونتوس در سه فصل اخیر تنها یک بار موفق به پیروزی مقابل این تیم شده است.
  • بازی‌های پیشین: 259 بازی، 114 برد برای یوونتوس، 81 برد برای اینتر و 64 تساوی

یوونتوس اینترمارسی - لیون / 23:15

دربی المپیکی‌های فرانسه، امشب در ورزشگاه ولودروم مارسی برگزار خواهد شد. مارسی تیم پنجم جدول است و لیون در رده هشتم قرار گرفته، با این حال در 10 بازی اخیر دو تیم در تمام رقابت‌ها، لیون 7 پیروزی داشته، سه بازی با تساوی به پایان رسیده و مارسی تنها یک بار موفق به پیروزی شده است.

  • بازی‌های پیشین: 120 بازی، 42 برد برای لیون، 36 برد برای مارسی و 42 تساوی

مارسی لیونرئال بتیس - سویا/ 23:30

در یکی دیگر از دربی‌های حساس امروز، رئال بتیس در دربی اندلس میزبان سویا خواهد بود. رئال بتیس در جدول لالیگا در رده چهارم قرار گرفته و سویا که فصل عجیبی را پشت سرگذاشته تیم نوزدهم جدول است. در 7 بازی اخیر دو تیم در لیگ، سویا 6 بار پیروز شده و یک بازی با تساوی به پایان رسیده و همین موضوع شاید امید سویا را به پیروزی در این بازی و فرار از بحران قعرنشینی زنده کند.
  • بازی‌های پیشین: 137 بازی، 65 برد برای سویا، 40 برد برای رئال بتیس و 32 تساوی
بتیس سویا

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...