زندگی فوتبالیست ها، قبل و بعد از فوتبال – از راننده رالی تا کارآفرین میلیاردر!

بازیکنان فوتبال پس از دوران بازنشستگی تصمیم های متفاوت و جذابی برای زندگی خود می گیرند، برخی به مربیگری روی می آورند و برخی هم وارد حوزه خوانندگی و اتومبیل رانی می شوند.
کدخبر (148057) | 08 اسفند 1401 | ساعت 15:14
0 139
زندگی فوتبالیست ها، قبل و بعد از فوتبال – از راننده رالی تا کارآفرین میلیاردر!
بازیکنان فوتبال پس از دوران بازنشستگی تصمیم های متفاوت و جذابی برای زندگی خود می گیرند، برخی به مربیگری روی می آورند و برخی هم وارد حوزه خوانندگی و اتومبیل رانی می شوند.

به گزارش سرخ نیوز، بسیاری از بازیکنان سابق فوتبال، بعد از کناره گیری از این حرفه، وارد دنیای مربیگری شدند. اما تعدادی از ستارگان سابق دنیای فوتبال برخلاف این روند حرکت کردند و کارهایی بسیار متفاوت از فوتبال را آغاز کردند. بعضی فعالیت خود را در حرفه های سختی چون ماشین رانی آغاز کردند و بعضی دیگر ثروت خود را نسبت به زمانی که در زمین فوتبال بازی می‌کردند، حتی فراتر از حد انتظار چند برابر کردند. و اینجا می‌خواهیم به برخی از عجیب ترین تغییرات مسیرهای شغلی بازیکنان سابق فوتبال بپردازیم که شما را انگشت به دهان خواهد گذاشت. آماده شنیدن برخی از تغییرات شغلی تعدادی از ستارگان سابق دنیای فوتبال باشید. از فابین بارتز تا متیو فلامینی.

فابین بارتز

فابین بارتز فرانسوی ماجراجویی فوق العاده ای را با منچستر یونایتد تجربه کرد. او در این دوران توانست جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا و دو بار لیگ برتر انگلیس را فتح کند. دروازه بان سابق منچستر یونایتد که از او به عنوان «سر تاس الهی» یاد می‌کردند، در سال 2007 بعد از مدتی حضور در تیم Nantes (نانت) فرانسه، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. با این وجود، او به فعالیت های ورزشی خود ادامه داد، اما این بار در رشته ای کاملا متفاوت از فوتبال. او بعد از کناره گیری از فوتبال وارد دنیای جدیدی شد و توانست به موفقیت های زیادی پس از بازنشتگی اش برسد. زندگی فوتبالیست ها، قبل و بعد از فوتبال – از راننده رالی تا کارآفرین میلیاردر! او سال گذشته اتومبیل رانی به صورت حرفه ای را آغاز کرد و وارد مرحله جدیدی از زندگی اش شد. او برای اولین بار در سال 2010 توانست در رقابت FFSA GT در اولین مسابقه دیژون-پرنویس در سه جایگاه اول قرار بگیرد. بارتز به تلاش خود ادامه داد تا در نهایت یک سال بعد از آن، در سیرکوتو دناورا موفق شد در دور دوم مسابقات، اولین مسابقه خود را برنده شود. با وجود اینکه این تغییر مسیر ناگهانی موجب تعجب بسیاری از طرفداران او شد، او در گذشته در مصاحبه ای به این موضوع اشاره کرده بود. او در این باره گفت:
من همیشه به مسابقات اتومبیل رانی و وسایل موتوری علاقه مند بودم. حتی زمانی که فوتبال بازی می‌کردم، بسیار من را جذب خود می‌کرد.

متیو فلامینی

فلامینی موفق شد به خوبی خود را در قلب هواداران آرسنال جای دهد. او همچنین دوران خوبی را با میلان گذراند. به جز این دو تیم، او در طول دوران حرفه ای خود، در تیم های دیگری نیز نقش ایفا کرده بود. فلامینی درآمد قابل توجهی را از فوتبال کسب کرده بود. با این حال کاری که بعد از فوتبال به آن مشغول شد، باعث شد تا درآمد او نسبت به همتایان خود سر به فلک بکشد. دارایی های این بازیکن فرانسوی بعد از تاسیس شرکت بیوشیمیایی GF، به رقم خارق العاده 10 میلیارد دلار رسید. او این شرکت را تاسیس کرد تا سوخت جایگزین سوخت های فسیلی را تولید و ارائه کند. مشخص است که تلاش های انسان دوستانه این هافبک سابق فوتبال، به خوبی نتیجه داده است. زندگی فوتبالیست ها، قبل و بعد از فوتبال – از راننده رالی تا کارآفرین میلیاردر! فلامینی در صحبت با The Sun، درباره به ثمر رسیدن تلاش هایش در تاسیس این شرکت توضیح داد:
شرکت پلی تکنیک میلان، هزینه تحقیقات ما را تامین کرد. بعد از ماه ها تحقیقات و آزمایش، به فناوری ای دست یافتیم که به کمک آن توانستیم «LA» را در مقیاس صنعتی با هزینه ای مناسب تولید کنیم. در نهایت آن را به ثبت رساندیم و شرکت را تاسیس کردیم.

پتر چک

دروازه بان سابق، پتر چک در هنگام حضور در لندن زمانی که برای تیم های چلسی و آرسنال بازی می‌کرد، به سرما عادت کرده بود. او در مجموع چهار بار لیگ برتر انگلیس و یک بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. این دروازه بان فوق العاده در سال 2019 پس از حضور در تیم گانرز از فوتبال خداحافظی کرد. اما آب و هوای لندن برای آماده کردن چک برای سرمای شدیدی که او هم اکنون در ورزش آیس هاکی تجربه می‌کند کافی نبود. او هم اکنون به یکی از ستارگان این ورزش تبدیل شده و به چهار ماه زمان نیاز داشت تا بتواند به این ورزش عادت کند. اما به هیچ عنوان از سبک جدید زندگی خود پشیمان نیست. زندگی فوتبالیست ها، قبل و بعد از فوتبال – از راننده رالی تا کارآفرین میلیاردر! او در رابطه با تغییر زندگی خود پس از فوتبال به Daily Mail گفت:
سطح استرس این ورزش کاملا متفاوت است. آیس هاکی برای من بیشتر از بازی کردن در لیگ قهرمانان جذابیت دارد. اما همچنان همان اراده و انگیزه قبل را دارم، می‌خواهم برنده شوم، از باختم خوشم نمی‌آید، دقیقا همان احساسات زمان فوتبال را دارم. شما همچنان می‌توانید حس رقابت را بین تمام این بازیکنان روی یخ تجربه کنید. شاید اگر تعداد هواداران کم بود، خیلی جذاب نبود، اما تمام جایگاه ها پر می‌شوند.

دنی اوسوالدو

بازیکن سابق ساوتهمپتون، دنی اوسوالدو بعد از فوتبال وارد دنیای خوانندگی شد. شاید بتوان این را یکی از عجیب ترین تغییرات مسیر شغلی فوتبالیست ها دانست. درگیری هایی بین او و هم تیمی اش خوزه فونته هنگام تمرینات شکل گرفت که مشکلاتی را برای او به وجود آورد. با وجود اینکه او عنوان قهرمانی اسکودتو را با یوونتوس کسب کرد، کاری که هم اکنون در پیش گرفته را بیشتر می‌پسندد. او هم اکنون یک خواننده راک است و حس می‌کند در این کار بسیار آزادی بیشتری دارد. این فوتبالیست آرژانتینی در سن 30 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. اصلی ترین دلیل کناره گیری او از این ورزش را می‌توان ملاقات او با اعضای دیگر بند موسیقی خود دانست. او هنگامی برای اسپانیول بازی می‌کرد با بریو ویخو آشنا شد که منجر به خداحافظی او از این ورزش شد. زندگی فوتبالیست ها، قبل و بعد از فوتبال – از راننده رالی تا کارآفرین میلیاردر! او هم اکنون به همراه بند خود کنسرت های دسته جمعی را در بارسلونا برگزار می‌کند. او در رابطه خوانندگی در صحبت با سان با خنده و در حالی سیگاری در دست داشت گفت:
قانون های بسیار زیادی در فوتبال وجود دارد. من هم در رعایت قوانین خوب نیستم. دوست دارم آزاد باشم. من بسیار به خوانندگی خودم افتخار می‌کنم و همه چیز را مدیون فوتبال هستم. اما فوتبال به شما اجازه نمی‌دهد که آنطور که دلتان می‌خواهد زندگی کنید.

فیل مورلین

ستاره سابق منچستر یونایتد مورلین از آکادمی جوانان شیاطین سرخ به این تیم راه یافت. اما با وجود اینکه او در اوج دوران حرفه ای خود بود و درآمد او به صورت سالانه 600 هزار یورو بود، هافبک سابق شیاطین سرخ تصمیم گرفت تا این زندگی پر زرق و برق را رها کند و به یک کشیش کاتولیک رومی تبدیل شود. زندگی فوتبالیست ها، قبل و بعد از فوتبال – از راننده رالی تا کارآفرین میلیاردر! او زندگی جدید خود را به عنوان کشیش ترجیح می‌دهد چراکه او فکر می‌کند که تمام پول و دوست دختران او، همگی او را از زندگی واقعی برای خدا دور کرده اند. مورلین در این رابطه به نورویچ که یکی از تیم های سابق او محسوب می‌شود گفت:
ما به عنوان یک فوتبالیت زندگی فوق العاده ای داریم و من بسیار از آن لذت می‌بردم، اما متوجه شدم که پول، زنان و ... به نوعی پوچ هستند. من بسیار تعجب می‌کردم که چطور می‌شود که من هر چیزی که یک جوان آرزوی آن ها را دارد به دست آورده ام اما از درون خوشحال نیستم. من وقتی از فوتبال خارج شدم و تصمیم گرفتم که به عنوان یک کشیش به زندگی خود ادامه دهم، حس بهتری داشتم. فوتبال پر از پستی ها و بلندی هاست اما اکنون حس بهتر و با ثبات تری دارم.
فاستینو آسپریلا درست برخلاف مورلین، ستاره سابق نیوکاسل آسپریلا بیشتر به موارد جنسی روی آورد و تولید اجناس متنوع خود را آغاز کرد. مهاجم کلمبیایی در طول دو سال حضور در تاین ساید، توجه هواداران این تیم را به خود جلب کرد. اما او انگیزه خود برای این کار را زمانی بیشتر نشان داد که در سال 2016 در سرزمین مادری خود کلمبیا خط تولید محصولات خود را به راه انداخت. زندگی فوتبالیست ها، قبل و بعد از فوتبال – از راننده رالی تا کارآفرین میلیاردر!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...