سبقت بیرانوند از دو دروازه‌بان پیشین پرسپولیس

بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه اش در دربی از دو دروازه بان پیشین پرسپولیس عبور کرد.
کدخبر (171673) | 06 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:30
0 99
سبقت بیرانوند از دو دروازه‌بان پیشین پرسپولیس
بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه اش در دربی از دو دروازه بان پیشین پرسپولیس عبور کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، علیرضا بیرانوند برخلاف دربی رفت که دو بار تسلیم ضربات استقلالی ها شد، در بازی اخیر توانست دروازه‌اش را مقابل رقیب سنتی بسته نگه دارد تا ضمن کمک به برتری تیمش در دربی صدم، آمار خود را در تاریخ دربی ها بهبود ببخشد.

تا قبل بازی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی صدم، بیرانوند توانسته بود ۵ کلین شیت را در ۹ دربی ثبت کند و ۸ گل را هم از استقلال دریافت کرده بود که با بسته نگه داشتن دروازه‌اش و ثبت ششمین کلین شیت، از دو دروازه بان پیشین پرسپولیس در تاریخ دربی‌ها عبور کرد. وحید قلیچ در ۹ دربی حاضر بود و ۵ بار موفق به کلین شیت شد و احمدرضا عابدزاده هم همین تعداد کلین شیت را در ۸ بازی ثبت کرد. این دروازه بان تکرارنشدنی در ۵ دربی که با پیراهن استقلال در چارچوب دروازه ایستاد، توانست ۳ بازی را بدون گل خورده به اتمام برساند تا مجموعا ۸ بار در دربی‌ها کلین شیت کرده باشد.

سبقت بیرانوند از دو دروازه بان پیشین پرسپولیس

بیرانوند به چند قدمی رحمتی رسید

ناگفته نماند که در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در تاریخ دربی، احمدرضا عابدزاده پس از مهدی رحمتی که ۹ کلین شیت دارد در رتبه دوم است. جایگاه بعدی به دروازه بان فعلی پرسپولیس یعنی علیرضا بیرانوند تعلق دارد. زنده‌یاد ناصر حجازی و وحید قلیچ با ۵ کلین شیت در رتبه سوم حضور دارند. در واقع بیرانوند در دربی صدم توانست از رکورد این دو دروازه‌بان عبور کند و حالا در چند قدمی شکستن رکورد سید مهدی رحمتی است. در صورتی که سرخابی‌ها در جام حذفی با هم رو به رو شوند، بیرانوند می‌تواند خود را یک گام دیگر به این رکورد نزدیک کند.

جنگ ۳ دروازه‌بان بر سر دستکش طلایی

علیرضا بیرانوند در لیگ برتر بیست و دوم هم رقابت جذابی را با سایر دروازه بان‌ها بر سر کسب دستکش طلایی دارد و تاکنون موفق شده با ثبت ۱۵ کلین شیت بهترین آمار را از خود برجای بگذارد. البته او در این عنوان یک شریک سرسخت به اسم حسین پورحمیدی دارد. این دروازه بان در هفته‌ای که گذشت توانست با بسته نگه داشتن دروازه‌اش برابر ذوب آهن به پانزدهمین کلین شیت فصل برسد تا خود را از سایر گلرها جدا کند.

سبقت بیرانوند از دو دروازه‌بان پیشین پرسپولیس

در حال حاضر، کریستوفر کنت تنها کسی است که می تواند تهدیدی برای دروازه بان های پرسپولیس و آلومینیوم اراک باشد. این گلر اتریشی گلر ۱۴ کلین شیت را در هفته های اخیر ثبت کرده است. باید دید در نهایت کدام یک از این سه بازیکن قادر خواهد بود دستکش طلایی را از آن خود کند.

گفتنی است که بیرانوند در سه هفته باقی مانده باید مقابل تیم های پیکان، گل گهر و نساجی قرار بگیرد. پورحمیدی با آلومینیوم اراک برابر گل گهر، نفت مسجد سلیمان و فولاد به میدان خواهد رفت و کنت هم به مصاف تیم های ذوب آهن، هوادار و آلومینیوم اراک می‌رود. بی شک تقابل مستقیم دروازه‌بان های آلومینیوم اراک و فولاد در هفته آخر جذاب خواهد بود.

ماموریت ویژه مدافعان سرخپوش

اما از جایی که این دو تیم برای قهرمانی و کسب سهمیه شانسی ندارند که به نسبت علیرضا بیرانوند مسئولیت سبکی تری را در این هفته‌ها خواهند داشت، چرا که گلر پرسپولیس برای قهرمانی تیمش تلاش می کند. او بی شک با کلین‌شیت‌های خود نقش مهمی در سه هفته پیش رو خواهد داشت.

سبقت بیرانوند از دو دروازه‌بان پیشین پرسپولیس

علیرضا بیرانوند در شرایطی توانست در دربی بزرگ پایتخت، بدون گل خورده زمین را ترک کند که در طول بازی به جز یک مهار تک به تک و چند شوت آرام از راه دور، چندان به زحمت نیفتاد و در واقع خط میانی و دفاع سرخپوشان پایتخت این اجازه را به حریف ندادند که روی دروازه بیرانوند موقعیت خطرناکی ایجاد کنند. اگر سرخ‌ها در دیدارهای آتی همین طور در کارهای دفاعی کم اشتباه و هوشیار باشند، شانس پرسپولیس برای قهرمانی و بیرانوند برای کسب دستکش طلایی را افزایش خواهند داد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...