ستاره دربی از خط دفاعی آمد؛ تکیه نعمتی بر جای بزرگان!

علی نعمتی به دلیل نمایش کم نقص خود مقابل استقلال توانست یکی از بهترین بازیکنان دربی لقب بگیرد.
کدخبر (170731) | 04 اردیبهشت 1402 | ساعت 13:03
0 118
ستاره دربی از خط دفاعی آمد؛ تکیه نعمتی بر جای بزرگان!
علی نعمتی به دلیل نمایش کم نقص خود مقابل استقلال توانست یکی از بهترین بازیکنان دربی لقب بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، حضور علی نعمتی در ترکیب اصلی بازی پرسپولیس مقابل استقلال یکی از اتفاقات قابل توجه دربی بود که توانست روند این مسابقه را به سود سرخپوشان پایتخت کند. این مدافع نیشابوری که به دنبال مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی مقابل سپاهان به قلب دفاع پرسپولیس رفته بود، طی هفته‌های حضورش در این پست نمایش بسیاری خوبی داشت و موفق شد به تیمش در بسته نگه داشتن دروازه مقابل مس رفسنجان و ملوان کمک کند.

علی نعمتی به قدری در این هفته ها خوب ظاهر شد که احتمال می رفت حتی پورعلی‌گنجی پس از بهبودی نیمکت نشین شود، اما یحیی گل محمدی ترجیح داد تا نعمتی را دوباره به سمت چپ بفرستد و پست بازی وحید امیری را تغییر دهد. علی نعمتی هم به خوبی توانست به اعتماد سرمربی پرسپولیس پاسخ دهد و از پس مهار محمد محبی که یکی از آماده‌ترین بازیکنان این روزهای استقلال بربیاید و اجازه بازی همیشگی را به این ستاره بوشهری ندهد.

ستاره دربی از خط دفاعی آمد؛ تکیه نعمتی بر جای بزرگان!

وینگر تکنیکی استقلال کاملا در جریان بازی محو بود و آبی ها نتوانستند از سمت راست خود حمله چندانی روی دروازه پرسپولیس خلق کنند. محمد محبی در هفته های گذشته، آمار ۷ گل و ۳ پاس گل را برای تیمش به جای گذاشته بود.

علی نعمتی ، بهترین بازیکن دربی 100

علی نعمتی با دوندگی زیاد و حضور به موقع در صحنه ها، ضمن از کار انداختن یکی از بازیکنان کلیدی استقلال و کمک به علیرضا بیرانوند در بسته نگه داشتن دروازه، توانست نقش مهمی در برد تیمش ایفا کند. این مدافع طبق آمار متریکا، با نمره ۷.۶۴ بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کسب بالاترین نمره در بین آن همه ستاره در چنین میدان بزرگی و آن هم در روزی که اغلب بازیکنان نمایش خوبی در ترکیب داشتند، اتفاق قابل توجهی برای مدافع پرسپولیس محسوب می شود. خصوصا اگر به یاد آوریم که او در مقاطعی از فصل نیمکت‌نشین بود. علی نعمتی در نیم فصل دوم گذشته هم نمایش بهتری را به نسبت نیم فصل نخست ارائه کرد و موفق به زدن ۴ شد که یکی از آن ها در دربی برگشت بود. این مدافع هنوز در فصل جاری موفق به گلزنی نشده و باید دید پایش چه زمانی به گل باز خواهد شد.

ستاره دربی از خط دفاعی آمد؛ تکیه نعمتی بر جای بزرگان!

حضور علی نعمتی در سمت چپ خط دفاعی باعث شده تا وحید امیری یک خط جلوتر برود و در جایی بازی کند که کارایی بهتری دارد. این تغییرات به پرسپولیس کمک کرده تا چه در فاز دفاعی و چه در حمله عملکرد بهتری داشته باشد؛ روی نفوذهای امیری و دوندگی بی امان این بازیکن فرصت های گل بیشتری خلق کند و به لطف حضور مدافع آماده و هوشیاری مثل علی نعمتی دیگر کمتر خطری را از سمت چپ خط دفاعی خود متحمل شود.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...