ستاره های ایرانی که در جام جهانی ساخته شدند

کدخبر (199409) | 04 تیر 1402 | ساعت 16:42
0 168
ستاره های ایرانی که در جام جهانی ساخته شدند
از کعبی تا صادقیان؛ محصولات کارخانه زیر 17 ساله ها.

به گزارش سرخ نیوز، تیم فوتبال زیر 17 سال ایران با شکست یمن، اتفاق مهمی را رقم زد و مجوز حضور در جام جهانی نوجوانان اندونزی را به دست آورد.

این پنجمین حضور تیم فوتبال زیر17 سال ایران در رقابت‌های جام جهانی است. در دوره های گذشته نتایج تیم نوجوانان به مراتب برتر از نتایجی بوده که تیم فوتبال بزرگسالان در جام جهانی کسب کرده است. در بسیاری مواقع تیم های نوجوانان ایرانی که راهی جام جهانی شدند با کسب تجربه مناسب توانستند تبدیل به بازیکنان باکیفیت و در بعضی مواقع ستاره هایی بزرگ در فوتبال ایران شوند.

باید دید این نوجوانان که توسط حسین عبدی جواز حضور در بین چهارتیم برتر آسیا را گرفته و در مرحله گروهی کره جنوبی را شکست داده و با قطر مساوی کرده اند می توانند به مقام قهرمانی برسند و در جام جهانی بدرخشند؟

ستاره هایی از نوجوانان

2001- تیم نوجوانان ایران اولین بار در سال 2001 و در رقابت‌های نوجوانان جهان در ترینیداد و توباگو حضور پیدا کرد و در همان مرحله گروهی با سه شکست برابر کاستاریکا، مالی و پاراگوئه، رقابت‌ها را ترک کرد.

اما جالب است بدانید که از آن تیم ایران بازیکنانی چون شیث رضایی، سیاوش اکبرپور، محمد همرنگ، حسین کعبی و محسن ارزانی به سطح اول فوتبال باشگاهی و برخی از آن‌ها به سطح اول فوتبال ملی هم رسیدند.‌

2009- هشت سال بعد تیم ایران در جام جهانی که در نیجریه برگزار می شد در رقابت های گروهی و با حضور تیم هایی چون کلمبیا، هلند و گامبیا توانست با دو برد برابر گامبیا و هلند و یک مساوی برابر کلمبیا به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند. تیم ایران اما در مرحله بعدی و در بازی برابر اروگوئه با نتیجه ۲-۱ شکست خورد و حذف شد. تک گل ایران را در این بازی افشین اسماعیل زاده به ثمر رساند.

در این تیم اما نام های جالبی دیده می‌شوند. ایمان صادقی، امید عالیشاه، اکبر ایمانی، افشین اسماعیل‌زاده، کاوه رضایی، پیام صادقیان، سعید لطفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد غریبی و سید حسین حسینی، بازیکنانی هستند که از همین تیم نوجوانان و با تجربه بازی در جام جهانی، مطرح شدند.

2013- چهار سال بعد و در سال 2013 تیم زیر 17 ساله ایران در رقابت های جام جهانی و اینبار در امارات حضور پیدا کرد. ایران با آرژانتین، کانادا و اتریش همگروه شد و توانست با دو مساوی برابر آرژانتین و کانادا و یک برد برابر اتریش به عنوان تیم دوم پایین تر از آرژانتین به مرحله بعد برود. تیم نوجوانان ایران در مرحله حذفی با شکست چهار، یک برابر نیجریه از رقابت ها کنار رفت.

از این تیم بازیکنانی چون سیدمجید حسینی، سعید عزت اللهی، امیرحسین کریمی، احمد گوهری، ایمان سلیمی، علی قلی‌زاده و صادق محرمی به چهره‌های مطرحی در فوتبال ایران تبدیل شدند.

2017- تیم ایران دراین دوره از رقابت‌ها که در هندوستان برگزار شد، در گروهش با سه پیروزی و کسب 9 امتیاز صدرنشین شد. ایران در این بازی‌ها، با نتایج ۳-۱ مقابل غنا، ۴-۰ مقابل آلمان و ۳-۰ مقابل کاستاریکا پیروز شد. ایران در مرحله یک هشتم مکزیک را هم ۲-۱ شکست داد اما در یک چهارم با نتیجه ۳-۱ مغلوب اسپانیا و حذف شد.

از تیم تحت هدایت عباس چمنیان، احمدرضا جلالی، امیرحسین حسین‌زاده، محمد شریفی، اللهیار صیادمنش، محمدرضا غبیشاوی، یونس دلفی، علیرضا کوشکی، سعید کریمی و سبحان خاقانی، توانستند در سطح اول فوتبال ایران مطرح شوند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...