سرنوشت مشابه دروازه‌ بان‌ های تیم ملی؛ همه مسیرها به ایران ختم می‌شود!

تجربه نشان می دهد که عموما دروازه بان های ایرانی تجربه و خاطره خوبی از لژیونر شدن ندارند.
کدخبر (222073) | 30 مرداد 1402 | ساعت 21:05
0 201
سرنوشت مشابه دروازه‌ بان‌ های تیم ملی؛ همه مسیرها به ایران ختم می‌شود!
تجربه نشان می دهد که عموما دروازه بان های ایرانی تجربه و خاطره خوبی از لژیونر شدن ندارند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، موج بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران در سال‌های اخیر شدت یافته و دروازه‌بان‌ها نیز پیرو همین روند بوده‌اند. در سال‌‎های اخیر، علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند به عنوان سه دروازه‌بان سرشناس فوتبال ایران راهی باشگاه‌های اروپایی شدند که در این میان، نیازمند و بیرانوند بعد حضوری نسبتا کوتاه در تیم‌های اروپایی، به ایران بازگشتند. حال این رویه در حال تکرار برای امیر عابدزاده است. دروازه‌بانی که بعد از بی‌توجهی‌ها در فوتبال ایران، راهی فوتبال پرتغال شد و بعد از چند فصل حضور در فوتبال این کشور، در لیگ برتر این کشور نیز درخشید. او فصل گذشته در لالیگا 2 به میدان رفت و حال بحث بازگشت او به فوتبال ایران مطرح شده است.

امیر عابدزاده به فوتبال ایران برمی گردد؟

امیر عابدزاده فوتبالش را از آکادمی باشگاه پرسپولیس آغاز کرد؛ بعد از آن به آمریکا رفت و مدتی در تیم لس آنجلس بلوز بازی می کرد. سپس با حضور دوباره در ایران گرچه دوباره سرخپوش شد اما با توجه به حضور نیلسون جونیور فرصت بازی پیدا نکرد و بعد از دو فصل راهی آهن شد. امیر عابدزاده که هنوز تیم آینده خود را انتخاب نکرده است در سال های اخیر در تیم های باریرنسه، ماریتیمو و پونفرادینا توپ زده است. وقتی علیرضا بیرانوند تصمیم گرفت استقلالی شود زمزمه هایی مبنی بر بازگشت عابدزاده به پرسپولیس شنیده می شد و وقتی بیرانوند سرخپوش ماند، شایعاتی مبنی بر آبی پوش شدن وی منتشر شد. اکنون نیز گفته می شود تیم تراکتور تبریز قصد دارد امیر عابدزاده را به خدمت بگیرد؛ باید دید سرنوشت عابدزاده کوچک در نقل و انتقالات تابستانی چه می شود آیا او بعد از سال ها حضور در لیگ های پرتغال و لالیگا ۲ به فوتبال ایران بازمی گردد؟

علیرضا بیرانوند ، حضور در بلژیک، پرتغال و بازگشت به پرسپولیس

علیرضا بیرانوند که بعد از حضور موفق در نفت تهران راهی پرسپولیس شد و توانست روزهای خوبی را در تیم سرخپوش پایتخت داشته باشد تصمیم گرفت رویای خود را در بلژیک پیگیری کند اما نتوانست در آنتورپ عملکرد خوبی داشته باشد و به صورت قرضی راهی بوآویشتا شد اما در این تیم هم توفیق چندانی نداشت تا باشگاه پرسپولیس برای بازگشت او اقدام کرده و بیرانوند بار دیگر سرخپوش شود.

پیام نیازمند رفت و برگشت به سپاهان!

پیام نیازمند در حالی که تحت قرارداد باشگاه سپاهان بود به تیم پورتیموننزه پرتغال فروخته شد؛ بعد از آنکه در تیم پرتغالی فرصت بازی چندانی پیدا نکرد به صورت قرضی به سپاهان بازگشت و سپس نیز باشگاه زردپوش اصفهانی برای خرید او اقدام کرد.

از نیما نکیسا تا سوشا مکانی

اولین دروازه بان های لژیونر فوتبال ایران مهدی عسگرخانی و بهروز سلطانی بودند؛ نفر اول بعد از ۳ فصل حضور در پرسپولیس راهی تیم السالمیه کویت شد و سپس با بازگشت به فوتبال ایران، پیراهن تیم ابومسلم را انتخاب کرد. بهروز سلطانی هم از پرسپولیس به کلن آلمان رفت، او یکسال در تیم دسته دومی کلن حضور داشت سپس سه ماه عضو تیم پلیس آلمان بود. اما سرنوشت سایر دروازه بان های لژیونر فوتبال ایران چه شد؟ نیما نکیسا یکی از اولین دروازه بان های لژیونر فوتبال ایران بود که به بعد از دو سال بازی برای پرسپولیس در سال ۱۳۷۷ تصمیم گرفت راهی  تیم فلاماتوری آلبانی شود؛ او در این باشگاه فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد و سپس به تیم کاوالا یونان پیوست که در این باشگاه هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. علیرضا حقیقی بعد از عملکرد نسبتا خوب در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل لژیونر شد تا سال ۲۰۱۸ در تیم های اسپورتینگ کوویلیا پرتغال، روبین کازان روسیه، پنافیل پرتغال، ماریتیمو پرتغال، اسکیلستونا و سوندسوال سوئد بازی کرد؛ او سپس به فوتبال ایران بازگشت و به تیم نساجی مازندران پیوست و اکنون نیز دروازه بان تیم هوادار است.

سوشا مکانی، دروازه بان سابق پرسپولیس بعد از آنکه توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال محروم شد تصمیم گرفت راهی نروژ شود. او بعد از حضور در تیم های میوندالن و استرومسگودست نروژ به ترتیب به تیم های صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان ملحق شد سپس بار دیگر راهی میوندالن شد. گفتنی است در بین دروازه بان های لژیونر ایرانی نام هایی چون عقیل اعتمادی و آرش شرقی نیز به چشم می خورد؛ عقیل اعتمادی که سابقه حضور در تراکتور و صنعت نفت آبادان را در کارنامه دارد بیشتر فوتبال خود را در لیگ های دسته پایین هلند و تیم های هیرنفین و خرونینگن هلند گذراند. آخرین اخبار لژیونرها

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...