سقف بودجه ای که یک شبه ویران شد!

همانطور که میزان هزینه های سرخابی ها در سایت کدال قرار گرفت و همه از آن با خبر شدند، ارقام پرداختی سایر باشگاه ها باید شفاف شود.
کدخبر (199290) | 04 تیر 1402 | ساعت 13:03
0 96
سقف بودجه ای که یک شبه ویران شد!
همانطور که میزان هزینه های سرخابی ها در سایت کدال قرار گرفت و همه از آن با خبر شدند، ارقام پرداختی سایر باشگاه ها باید شفاف شود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با اینکه هنوز مدت زیادی از اجرای قانون سقف بودجه در فوتبال ایران نمی گذرد، با موارد متعددی مواجه شدیم که نشان از نقض آن توسط باشگاه ها دارد. به طور مثال پس از اینکه باشگاه سپاهان، رضایت‌نامه دائمی پیام نیازمند را از باشگاه پورتیموننزه گرفت رسانه های پرتغالی افشا کردند مدیران تیم اصفهانی برای جذب این دروازه بان ملی پوش یک میلیون دلار به این باشگاه پرداخته اند. یکی از رسانه های مطرح یونان نیز دستمزد مارینوس اوزونیدیس و دستیارانش در گل گهر را ۲ میلیون یورو اعلام کرد که هر دو خبر از سوی باشگاه های مذکور مورد تکذیب قرار گرفت. سقف بودجه ای که یک شبه ویران شد!

اعتراف به دور زدن قانون

حتی اگر در این مورد خاص به حرف های طرف ایرانی اعتماد کنیم و اخبار رسانه های خارجی را دور از واقعیت بدانیم، باز هم با ادعاهای اخیر دو تن از مسئولین فدراسیون فوتبال جای هیچ شک و شبهه ای نمی ماند که برخی باشگاه ها در حال دور زدن قانون هستند. پس از اینکه هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور و سرپرست کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون از درخواست نجومی رضا شکاری برای حضور در تبریز گفت و خبر داد این بازیکن برای دو فصل از آن ها درخواست ۱۰۰ میلیارد تومانی داشته است، امروز صادق درودگر، مدیرعامل نساجی و عضو هیات رییسه سازمان لیگ اعلام داشت با وجود ابلاغ قانون سقف بودجه به باشگاه های لیگ برتری ۴ باشگاه مقررات را رعایت نمی کنند و خواستار برخورد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال با آن ها شد. سقف بودجه ای که یک شبه ویران شد!

چرا هزینه‌ها شفاف نیست؟

پرسشی که در ابتدا ایجاد می شود این است که چرا همواره مسائلی از این دست باید در لفافه بیان شود و مسئولین از نام بردن تیم های متخلف ابا دارند؟ اگر فدراسیون به واقع قصد کمک به فوتبال را دارد باید سفت و سخت پشت قانون خود بایستد و ترسی از برخورد با باشگاه ها نداشته باشد. درودگر به عنوان کسی که مدیریت یک باشگاه ورزشی را بر عهده دارد باید این را در نظر بگیرد که این صحبت های او می تواند مصداق اتهام زدن به سایر باشگاه ها باشد و شائبه ایجاد کند. نام بردن از ۴ باشگاه کافی بود تا ذهن ها به سمت سرخابی های پایتخت و دو تیم متمول سپاهان و تراکتور برود. این در حالی است که پرسپولیس هنوز فعالیت خود را در نقل و انتقالات شروع نکرده و استقلالی ها نیز تنها اقدام به تغییر کادرفنی خود داشته اند. سقف بودجه ای که یک شبه ویران شد!

موج اتهام زنی!

اگر باشگاهی در حال دور زدن سقف است بهتر است در همین ابتدای راه با آن برخورد شود و طبق قانون، قرارداد بازیکنان جدیدش در سازمان لیگ به ثبت نرسد.‌ همانطور که میزان هزینه های سرخابی ها در سایت کدال قرار گرفت و همه از آن با خبر شدند، ارقام پرداختی سایر باشگاه ها باید شفاف شود تا مشخص شود باشگاه‌های صنعتی و خصوصی چقدر هزینه کرده‌ اند. قطعا آن زمان بهتر مشخص خواهد شد تیم ها سقف بودجه را رعایت کرده اند یا خیر؟ حتی همین حالا خود باشگاه نساجی می تواند بابت خریدهای پرشمارش در نقل و انتقالات، زیر سوال قرار بگیرد و حتی تراکتور. سقف بودجه ای که یک شبه ویران شد! این نمی شود که یک باشگاهی از افزایش بی‌رویه دستمزد بازیکنان گله کند و مدیرش که از بنیانگذاران سقف بودجه است یک شبه چند بازیکن اسمی همچون خلیل زاده، پورحمیدی، آقایی و شیری را جذب کند. قابل توجه است که دو نفر نخست این فهرست ملی پوش و دیگری از بازیکنان شاخص لیگ در فصول گذشته بوده. به راستی پورحمیدی که به صورت قرضی در آلومینیوم حضور داشت و به سبب درخشش در این تیم از برخی تیم های صاحب نام پیشنهاد داشت با دریافت چه رقمی حاضر به بازگشت به تبریز شد؟ قسمت جالب ماجرا اینجاست که در این بلبشو هر باشگاهی دیگری را به ریخت و پاش یا دور زدن قانون متهم می کند!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...