سندی بر مظلومیت پرسپولیس؛ این اسامی را با دقت بخوانید! 

آگاهی از زیر پوستی‌های نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس، به خوبی مشخص می‌کند که این مجموعه این روزها بی جهت مورد هجمه قرار گرفته است.
کدخبر (47566) | 13 تیر 1401 | ساعت 12:33
0 119
سندی بر مظلومیت پرسپولیس؛ این اسامی را با دقت بخوانید! 
آگاهی از زیر پوستی‌های نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس، به خوبی مشخص می‌کند که این مجموعه این روزها بی جهت مورد هجمه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مطرح کردن یک جمله درباره مبلغ قرارداد یحیی گل محمدی در برنامه ای زنده از سوی مدیرعامل پرسپولیس، کافی بود تا سیل انتقادات به سمت و سوی این باشگاه سرازیر شود؛  انتقاداتی که دامنه آن به شکلی کاملا هدفمند دیگر اتفاقات نقل و انتقالاتی پرسپولیس را نشانه رفت.

البته خیلی زود مشخص شد که این تلاش ها به مثابه آب در هاون کوبیدن است و وقتی اعلام شد که مبالغ قراردادهای پرسپولیسی ها در «کدال» منتشر خواهد شد، آن هجمه ها حکم بومرنگی را پیدا کرد که به سمت صاحبانش بازمی گشت؛ همان هایی که بر طبلی بزرگ می کوبیدند، غافل از آنکه این سر و صداها دامان خودشان را خواهد گرفت. برای آنکه بهتر به اتفاقات نقل و انتقالاتی پرسپولیس و مظلومیت این روزهای آنان آگاه شوید، ادامه این گزارش را بخوانید:

ستاره‌ای که به چرب و شیرین سپاهان «نه» گفت

دانیال اسماعیلی فر نمونه خوبی است برای گواهی دادن به حقانیت باشگاه پرسپولیس. او بازیکنی بود که به جز استقلال از دیگر مدعیان فوتبال کشورمان پیشنهاد داشت اما در نهایت تصمیم گرفت سرخ‌پوش شود. تصمیمی برآمده از علاقه قلبی. او بهتر از هر کسی می‌داند که سپاهانی‌ها برای ماندگاری اش در نصف جهان چه لطایف الحیلی را به کار بردند. پیشنهاد آنها روی میز، دو برابر آنچه بود که پرسپولیس برای صید دانیال هزینه کرد.

پهلوانی که مسیر رفتن پیش گرفت

احسان پهلوان بازیکنی نبود که باشگاه پرسپولیس به راحتی از کنار نامش بگذرد و خود او نیز می‌دانست هیج جایی در این فوتبال برایش همچون پرسپولیس نخواهد بود اما رفت که رفت. داستان او نیز سند دیگری از قدرت مالی دیگر باشگاه‌ها و افسارگسیختگی دلالی در فوتبال ایران بود. او که با پیشنهاد 9 میلیاردی باشگاه پرسپولیس روبرو بود، با چه مبلغی از فولاد سر درآورد؟ قطعا کمتر نبوده و بیشتر بوده؛ خیلی هم بیشتر. حال در نظر بگیرید که این تفاوت چقدر بوده که بازیکن، قید بزرگ‌ترین تیم ایران را زده و با حضور خود در شهری دیگر، چالشی جدی را به جان خریده است.

دروغی بزرگ برای پاک کردن صورت مسئله

اولین بار یکی از مدیران استقلال بود که برای مستتر کردن ضعف و انفعال باشگاهش در نقل و انتقالات و به ویژه از دست دادن شاه ماهی‌ای به نام «سعید صادقی»، موضوعی خنده‌دار با این مضمون که؛ به گزینه های خود قول جام جهانی داده‌اند را مطرح کرد. مسئله‌ای که در حقیقت وارونه جلوه دادن یک آپشن ویژه و حرفه‌ای در قرارداد بازیکنان پرسپولیس بود. ماجرا از این قرار است که برخی از ستارگان تازه وارد پرسپولیس در قراردادهای خود بندی را دارند که می گوید اگر آنها موفق به حضور در جام جهانی شوند، مبلغی بر قراردادشان اضافه خواهد شد. این اقدام هوشمندانه باشگاه، در واقع یک توافق برد - برد است؛ به این شکل که بازیکن تلاش می‌کند تا راهی جام جهانی شود و مبلغی اضافه‌تر از مبلغ قرارداد خود بگیرد و باشگاه نیز، جدا از آماده‌تر دیدن آن بازیکن، در ازای هر سهمیه جام جهانی، مبلغی قابل توجه - حدود 200 هزار دلار - درآمدزایی خواهد کرد.

«خدابنده‌لو» چگونه پرید؟

یک نمونه دیگر: محمد خدابنده‌لو از اواخر لیگ گذشته برای حضور در پرسپولیس چراغ سبز نشان داده بود. باشگاه پرسپولیس که مذاکره با وی در روزهایی که تحت قرارداد  ذوب‌آهن بود را حرفه ای نمی‌دانست، همه چیز را به پایان فصل موکول کرد. مذاکرات آغاز شد و باشگاه پرسپولیس حاضر بود تا 6 میلیارد تومان برای این بازیکن هزینه کند اما راهی گل گهر شد؛ با رقمی که گفته می‌شود دو برابر پیشنهاد پرسپولیس بوده است.

این اسامی و قیمت‌هایشان را مقایسه کنید!

آنهایی که مدعی اند یحیی گل‌محمدی نجومی گرفته است در ابتدا سوابق این مربی را با آنهایی که مقایسه اش می‌کنند در کفه ترازو قرار دهند. مثلا جواد نکونام. او چند سال است که سرمربیگری می‌کند؟ از افتخاراتش چیزی در ذهن دارید؟ آیا امیر قلعه‌نویی، کمتر از سرمربی پرسپولیس پول می‌گیرد؟ آیا رقم دریافتی سرمربیان خارجی استقلال و سپاهان که حکم هندوانه‌هایی دربسته را دارند با یحیی قابل مقایسه است؟ آنهم گل‌محمدی ای که دو قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه خود دارد. چرا راه دور برویم؟ آیا دستیاران مورایس که با آن سر و صدا به نمایش گذاشته شدند کمتر از گل‌محمدی دریافتی خواهند داشت؟

به این فهرست قربان بردیف سرمربی جدید تراکتور را هم اضافه کنید.

گذر زمان، دادگاهی که ...

برای تمیز دادن خراب‌کنندگان بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران از مظلومان این عرصه، همه‌چیز را به مرور زمان بسپارید. قرار است سایت کدال ارقام هزینه شده توسط استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات را اعلام کند. امیدواریم نهادهای نظارتی به موازات این اقدام، درباره باشگاههای صنعتی نیز شفاف سازی کنند. گذر زمان دادگاهی بی رحم است، باید صبر پیشه کرد و قضاوت را به آن سپرد و ...

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...