سپاهان و استقلال؛ آینه عبرت سرخ ها!

استقلال روزی صدرنشینی را از دست داد که دروازه بانش به تحقیر تیم هوادار پرداخت.
کدخبر (171268) | 05 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:20
0 77
سپاهان و استقلال؛ آینه عبرت سرخ ها!
استقلال روزی صدرنشینی را از دست داد که دروازه بانش به تحقیر تیم هوادار پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کابوس گل های دقیقه نودی هنوز دست بردار سپاهانی ها نیست و آن ها بار دیگر در حال از دست دادن جام هستند. این ترس را روز قبل از بازی در گفته های ژوزه مورایس به خوبی می شد حس کرد؛ جایی که این مربی با تجربه پرتغالی در کنفرانس خبری قبل از بازی با ملوان ضمن بیان اینکه دیدار با تیم‌های میانه جدول راحت تر است و بدشانس می باشد که در ۴ هفته باقی مانده با تیم های بازی می کند که برای بقا می جنگند، این اتفاق را خنده دار خواند! به نظر می رسد حتی مربی سپاهان از اینکه حریفانش در چنین وضعیتی قرار دارند و برای سقوط نکردن تلاش می کنند ناراحت و کلافه است. بی شک روزی که قرعه لیگ مشخص شد مورایس از آن چه نصیب تیمش شده راضی و حتی از اینکه قرار است در هفته های پایانی با تیم های نه چندان مطرح لیگ جدال کند خشنود بود. چه بسا تا همین چند هفته قبل این رضایت مندی وجود داشت. اما در هفته های اخیر شرایط آن طور که این مربی می خواست پیش نرفت و به قول خودش نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان همچنان امید پیدا کردند در لیگ بمانند! بی شک این انگیزه از هر سلاحی خطرناکتر است و مورایس آن قدر با تجربه است که بداند تیم هایی که چیزی برای از دست دادن ندارند چقدر می توانند غافلگیرکننده و ترسناک باشند. سپاهان و استقلال؛ آینه عبرت سرخ ها!  

غرور کار دست استقلال داد

اما برخلاف این مربی انگار شاگردانش حریف را خیلی جدی نگرفتند و به تصور اینکه ملوان را به مانند ۹ تیم دیگر لیگ در نقش جهان شکست خواهند داد، از روی شکم سیری ضربات آخر را زدند تا آن طور در دقیقه ۸۶ غافلگیر شوند. آبی ها هم که نتایج خوبی را در هفته های اخیر کسب کرده بودند به مانند سپاهانی ها با این تصور به مصاف رقیب سنتی رفتند که قرار است این تیم را هم به مانند ملوان، نفت مسجد سلیمان و هوادار با چند گل از پیش بردارند. اما نه پرسپولیس تیمی بود که به راحتی وا دهد و نه خود استقلال تیمی که زور گل زدن داشته باشد. این توهم بی رقیبی که مدت هاست به جان استقلالی ها رخنه کرده، لحظه ای بیشتر نمایان شد که سنگربان این تیم برای تحقیر لشکر شکست خورده هوادار پشت ضربه پنالتی ایستاد تا ششمین گل را وارد حریف کند. پس از این اتفاق خیلی ها گفتند این غرور در دربی کار دست استقلال می دهد و همین طور هم شد. سپاهان و استقلال؛ آینه عبرت سرخ ها!  

سرخپوشان درس می گیرند؟

آیا شاگردان گل محمدی از آنچه برای رقبا رخ داده درس خواهند گرفت یا آن ها هم چون در صدر هستند خود را بی رقیب تصور کرده و همه چیز را تمام شده می پندارند؟ شرایط برای پسران یحیی دوباره به روال سابق برگشته و حال آن ها هستند که همچون نیم فصل نخست، قدرت را در دست گرفته اند. اما دیگر امنیت سابق برقرار نیست. پرسپولیس نفس های رقبا را به وضوح پشت سر خود حس می کند و اگر یک لحظه غفلت کند همه چیز را از در یک چشم بهم زدن از دست خواهد داد. بنابراین به هیچ عنوان نباید به این اختلاف شکننده دل بست. برای قهرمانی باید هر سه دیدار باقی مانده را برد تا جای هیچ اما و اگری نماند. در هفته بیست و هفتم شرایط آن طور پیش رفت که پرسپولیس می خواست، ولی چه تضمینی وجود دارد که رقبا باز هم امتیاز از دست دهند؟ سپاهان و استقلال؛ آینه عبرت سرخ ها!  

تو آسمون نوشته شما قهرمانید!

می توان گفت اتفاقاتی که در این هفته رخ داد یک موهبت الهی برای سرخ ها بود که آن ها باید قدرش را به خوبی بدانند. بعد از مدت ها شانس به شاگردان گل محمدی لبخنده زده است. افشین قطبی زمانی که با پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ هفتم می جنگید با سخنان انگیزشی تلاش می کرد روحیه شاگردانش را برای رقابت با سپاهان بالا ببرد. او قبل از جدال دو تیم در گفت و گو با بازیکنان گفته بود:
«صد هزار نفر و سی میلیون نفر پشت شما هستن. تمام دعاشون، تمام قلبشون، تمام عشق‌شون پشت شماست. مطمئن باشید که این تیم قهرمان می‌شه. تو آسمون نوشته که شما قهرمانید. حتی خدا هم می‌خواد که شما قهرمان بشید. من دیگه نمی‌دونم آدم چند تا چراغ ببینه که بدونه قهرمانه؟ به تمام دنیا نشون می‌دید که بهترین تیم ایران هستید.»
گویی افشین قطبی این حرف ها را نه ۱۴ سال پیش که همین اخیرا برای گل محمدی و شاگردانش گفته باشد! انگار باز هم خدا می خواد که پرسپولیس قهرمان بشه و چه نشانه ای از این نزدیکتر که در این هفته، نتایج را جوری رقم زد که پرسپولیس دوباره به صدر برسد؟ آن هم وقتی تصور می کرد شانس زیادی برای رسیدن به این رتبه ندارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...