شستشوی مغزی فیفا؛ ونگر و احمقانه‌ترین اظهارات فوتبال

آرسن ونگر که از او به‌عنوان یک مربی خوش‌نام یاد می‌شد، پس از پیوستن به فیفا چهره جدیدی از خود به نمایش گذاشته است.
کدخبر (112525) | 25 آذر 1401 | ساعت 15:25
0 96
شستشوی مغزی فیفا؛ ونگر و احمقانه‌ترین اظهارات فوتبال
آرسن ونگر که از او به‌عنوان یک مربی خوش‌نام یاد می‌شد، پس از پیوستن به فیفا چهره جدیدی از خود به نمایش گذاشته است.

به گزارش سرخ نیوز،‌ استال سولباکن، سرمربی تیم ملی نروژ می‌گوید که آرسن ونگر برای بیان "احمقانه‌ترین اظهارات" در فیفا، شستشوی مغزی شده است. اوایل این ماه ونگر سرمربی سابق آرسنال، پس از اینکه مدعی شد تیم‌هایی که از اقدامات نمادین سیاسی در جام جهانی اجتناب می‌کردند، عملکرد بهتری نسبت به تیم‌هایی که این کار را کردند داشتند، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. 

این مربی 73 ساله که در حال حاضر مدیر توسعه فوتبال جهانی در فیفا است، در میان صحبت‌هایش در جلسه توجیهی گروه مطالعات فنی جام جهانی، این اظهارات را بیان کرده بود. «تیم‌هایی که در اولین بازی خود ناامیدکننده نبودند، تیم‌های با تجربه‌ای هستند، نتایج خوبی دارند و در بازی اول خود خوب بازی می‌کنند چراکه وقتی شما به جام جهانی رسیدید می‌دانید که نباید بازی اول را ببازید همچنین تیم‌هایی که از نظر ذهنی آماده بودند و به جای تمرکزا روی موضوعات سیاسی، روی عملکرد خود متمرکز شده بودند، نتایج بهتری بدست آوردند».

شستشوی مغزی فیفا؛ ونگر و احمقانه‌ترین اظهارات فوتبال

پس از آن سرمربی تیم ملی نروژ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TV2 به اظهارات ونگر پاسخ داد و گفت «از دیدن آرسن ونگر به عنوان باهوش‌ترین مرد جهان که در طول سال‌ها به او توجه می‌شد و حالا به نوعی توسط فیفا شستشوی مغزی شده و احمقانه‌ترین اظهارات را بیان می‌کند، تمام وجودم می‌لرزد.»

استال سولباکن ادامه داد: «این برای من و همه افرادی که سال‌ها در دنیای فوتبال به او نگاه می‌کردیم ترسناک است. در حال حاضر شرایطی تک قطبی در حال ایجاد است و می‌ترسم که بدتر هم شود. فیفا دچار سقوط بزرگی شده و فکر می‌کنم کسی حس خوبی به آن ندارد. عمده نگرانی من در مورد حقوق انسانی و طرز برخورد فیفا با آن است که واقعا در شرایط خوبی نیست. من فکر نمی‌کنم فوتبال به اندازه کافی به مسئولیت خود عمل کرده باشد. حتی خبرنگاران هم در این زمینه موفق نبوده‌اند».

سال گذشته، بازیکنان تیم ملی نروژ با پوشیدن تی‌شرت‌هایی که عبارت "حقوق بشر - در داخل و خارج از زمین" روی آن حک شده بود، اعتراض خود را به مسائل حقوق بشری در قطر پیش از دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل جبل‌الطارق نشان دادند. کاپیتان مارتین اودگارد و سرمربی استال سولباکن اعلام کرده بودند که نروژ قبل از بازی بیانیه‌ای ارائه خواهد کرد.

بازیکنان تیم ملی نروژ با شعار حقوق بشر

سولباکن می‌گوید "در این چند سال گذشته که موضوع میزبانی قطر جدی‌تر شد، همه تازه متوجه شدن که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. در سال‌های اول پس از اعطای میزبانی به قطر همه در خواب بودند و اهالی فوتبال و خبرنگاران چیزی در مورد مسائل حقوق بشر در این کشور نمی‌گفتند. ما به خوبی از همه مسائل در قطر آگاه هستیم و سعی می‌کنیم بر فیفا و بخش‌های سیاسی آن فشار مضاعفی وارد کنیم".

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...