شماره 10 هنوز در صدر بهترین‌ها / مردی با رکورد 45 ساله در دربی

صفر ایرانپاک هنوز بهترین گلزن دربی تهران است. مردی که 7 بار در بازی‌های رودرو پرسپولیس و استقلال برای سرخپوشان گلزنی کرده است.
کدخبر (187057) | 08 خرداد 1402 | ساعت 16:13
0 116
شماره 10 هنوز در صدر بهترین‌ها / مردی با رکورد 45 ساله در دربی
صفر ایرانپاک هنوز بهترین گلزن دربی تهران است. مردی که 7 بار در بازی‌های رودرو پرسپولیس و استقلال برای سرخپوشان گلزنی کرده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، نزدیک به 45 سال از آخرین گل‌های صفر ایرانپاک در دربی تهران می‌گذرد و در طی این سال‌ها مهاجمان بزرگ و نامداری در خط حمله دو تیم به میدان رفته‌اند اما هیچکس نتوانسته رکورد هفت گل زده شماره 10 پرسپولیس را بشکند. نزدیکترین فرد به او در جدول بهترین گلزنان دربی، حسین کلانی، دیگر بازیکن پرسپولیس در دهه های چهل و پنجاه است که 6 بار در جدال با استقلال گلزنی کرده است.

اما صفر ایرانپاک یک گلزن ویژه در جدال‌های رودرروی دو تیم است. او اولین گلش را در سال 1350 و در سن 25 سالگی به استقلال زد و آخرین گلش را در  سال 1356 و در 31 سالگی به ثمر رساند. او در این فاصله و از گل نجات بخشش در دربی شماره 8 تا دبل در بازی برگشت لیگ تخت جمشید دوره پنجم، چهار بار دیگر دروازه استقلال را باز کرد.

شماره 10 هنوز در صدر بهترین‌ها / مردی با رکورد 45 ساله در دربی

او اولین گلش را در دقیقه نود دربی خرداد 1350 به ثمر رساند. در این بازی استقلال یک هیچ تا آخرین دقیقه بازی پیش بود که شماره 10 ضربه برگشتی پروین را تبدیل به گل کرد و تیمش را از شکست نجات داد.

او در بازی بعدی که به برد پرگل پرسپولیس با نتیجه چهار، یک انجامید گل  دوم تیم را به ثمر رساند. در بازی برگشت لیگ منطقه ای بازهم پرسپولیس برنده زمین بود و بازهم ایرانپاک یکی از گل ها را به ثمر رساند. پرسپولیس با گل های او و کلانی این بازی را دو صفر از حریفش برد.

گل بعدی صفر ایرانپاک در بازی برگشت دومین دوره لیگ تخت جمشید و در مسابقه ای که دو، یک به نفع پرسپولیس تمام شد به ثمر رسید.

دربازی رفت سومین دوره لیگ تخت جمشید استقلال بازی را سه، یک برد اما ایرانپاک تنها گل پرسپولیس را در نیمه دوم به ثمر رساند. این همان مسابقه ای است که در پایان پرسپولیسی ها ادعای دوپینگ بازیکنان استقلال را مطرح کردند.  او همچنین در دور برگشت پنجمین دوره لیگ تخت جمشید در بازی برابر رقیب قدیمی دو بار گلزنی کرد.

شماره 10 هنوز در صدر بهترین‌ها / مردی با رکورد 45 ساله در دربی

او اکنون 45 سال است که در صدر جدول بهترین گلزنان دربی تهران قرار دارد آن هم در حالی که در این سال‌ها بهترین مهاجمان فوتبال ایران و حتی برخی از ستاره‌های مطرح خارجی این بازی را تجربه کرده‌اند. شاید رمز موفقیت شماره 10 بزرگ پرسپولیسی‌ها این باشد که او چند سال را در این تیم به طور مداوم بازی کرد و با وجود فراز و نشیب‌هایی که در زندگی فوتبالی‌اش بوجود آمد اما همیشه توانست خودش را به عنوان یک مهره اصلی غیرقابل انکار در تیم نگه دارد.

ایرانپاک ستاره خط حمله تیمی بود که دو قهرمانی و سه نایب قهرمانی در لیگ ایران را به دست آورد. او دو آقای گلی متوالی در باشگاه های تهران و  لیگ ایران را همراه پرسپولیس به دست آورد و گل حساسش با لباس تیم ملی مقدمات حضور تیم در المپیک 1972را فراهم کرد. او اهل مسجدسلیمان بود و مثل خیلی از ستاره های آن زمان فوتبالش را از تیم های شاهین در جنوب ایران آغاز کرد.

صفر ایرانپاک با 74 گل زده، چهارمین گلزن برتر باشگاه پرسپولیس بعد از فرشاد پیوس، علی پروین و همایون بهزادی وبالاتر از ستاره‌هایی چون علی علیپور، حسین کلانی، ناصر محمدخانی، مهدی طارمی، کریم باقری و علی دایی قرار دارد و این نشان از اهمیت و نقش او در موفقیت‌های پرسپولیس است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...