شوت زن مثل اسدبیگی؛ همانی که گل محمدی می‌ خواست

سینا اسدبیگی یکی از خرید های موثر پرسپولیس در فصل جاری بوده است.
کدخبر (150064) | 12 اسفند 1401 | ساعت 12:08
0 115
شوت زن مثل اسدبیگی؛ همانی که گل محمدی می‌ خواست
سینا اسدبیگی یکی از خرید های موثر پرسپولیس در فصل جاری بوده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، روزی که سینا اسدبیگی از ذوب آهن به پرسپولیس آمد، بسیاری‌ها پیش بینی شرایط سختی را برای این بازیکن در تیم جدیدش داشتند. حضور هافبک‌های آماده و سرشناسی چون کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک از یک سو و تجربه ناموفق خریدهای قبلی این باور را ایجاد کرده بود که اسدبیگی راه دور و درازی را برای رسیدن به ترکیب اصلی خواهد داشت. اما این هافبک جوان برخلاف همتایان قبلی خود یعنی رضا اسدی و محمد شریفی خیلی زود توانست شایستگی هایش را به رخ بکشد، کاپیتان دوم سرخ ها را نیمکت نشین خود کند و به قدری بدرخشد که مورد تمجید واقع گردد.

این در شرایطی بود که سینا اسدبیگی برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس از سوی باشگاه سابقش با دردسرهایی مواجه شد، اما در نهایت توانست قانونی بودن فسخ قرارداد خود را با ذوب اهن به اثبات برساند. او حالا یکی از دو هافبک دفاعی ثابت پرسپولیس و یکی از مردان دو‌گله این تیم است. اسدبیگی هرگاه که از کارهای دفاعی و بازی‌سازی فارغ شود گریزی هم به هجده قدم حریف می زند و شانس خود را برای گلزنی با شوت امتحان می کند که گاها به مانند بازی با صنعت نفت ضربات این بازیکن به تیر خورده یا با اختلاف میلمتری تبدیل به گل نشده است. گاهی نیز مثل دیدار با گل گهر و نفت مسجد سلیمان این شوت ها چنان محکم و دقیق نواخته می شود که مهار آن حتی از فاصله دور برای دروازه‌بان‌ها دشوار می آید. اسدبیگی نشان داده بازیکن شوت زنی است و باید از این استعدادش بیشتر بهره بگیرد.

با توجه به این که اغلب حریفان پرسپولیس با شیوه دفاعی مقابل این تیم قرار می گیرند و با بستن راه‌های نفوذ بازیکنان به دفع توپ ها اقدام می کنند حضور یک بازیکن فرصت طلب و چارچوب شناس مثل اسدبیگی که بتواند از ریباندها استفاده کند و با ضربات غافلگیرکننده خود دروازه ها را تهدید کند بسیار می تواند برای پرسپولیس موثر واقع شود. هر دو گل اسدبیگی در این فصل روی همین اتفاق وارد دروازه حریفان شد. در بازی با گل گهر، کرنر ارسالی مهدی ترابی را اریک بایناما برگشت داد و سینا اسدبیگی با یک شوت سر ضرب از پشت محوطه توانست گل دوم بازی را بزند. در جریان برتری پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان نیز حضور به موقع این هافبک در صحنه و استفاده اش از اشتباه مدافع و دروازه بان حریف در دفع ضربه سر خطرناک آل‌کثیر منجر به یک گل تماشایی شد؛ گلی که زمینه برتری پرگل سرخ ها را در آزادی فراهم آورد تا اسدبیگی اشتباهش در تقدیم پنالتی به حریف را به بهترین شکل ممکن جبران کرده باشد. جالب اینجاست اسدبیگی فصل پیش فقط یک گل توانسته بود برای ذوب آهن بزند و در واقع تا به اینجای مسابقات عملکرد بهتری را از خودش با پیراهن تیم جدیدش برجای نهاده. البته در تعداد پاس گل ها عملکردش در ذوب آهن بهتر از پرسپولیس بود. ناگفته نماند که این بازیکن در فصلی که گذشت ۲ بار با پاس های خود برای همبازیانش فرصت گل فراهم آورد، در حالی که در حال حاضر یک پاس گل داده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...