صالحی: پرونده شکایت سایپا هنوز برای ما ارسال نشده

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، توضیحاتی درمورد پرونده شکایت شمس آذر از سایپا ارائه کرد.
کدخبر (210590) | 30 تیر 1402 | ساعت 09:45
0 129
صالحی: پرونده شکایت سایپا هنوز برای ما ارسال نشده
علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، توضیحاتی درمورد پرونده شکایت شمس آذر از سایپا ارائه کرد.

به گزارش سرخ نیوز، علیرضا صالحی درمورد حضور در اختتامیه کلاس پیش فصل داوران و لزوم حمایت بیشتر ارکان قضایی فدراسیون از آن‌ها در لیگ بیست و سوم، اظهار داشت:

طبق دعوت افشاریان، در این دوره حاضر ‌شده و صحبت داوران عزیز را شنیدیم. از گذشته، این حمایت‌ها وجود دارد؛ زیرا قانون از داوران حمایت می‌کند. ارکان قضایی نیز به تبعیت از آیین‌نامه‌‌ها و قوانین، این حمایت را خواهند داشت‌. همواره بر این باور هستیم داور به‌عنوان قاضی زمین سوت می‌زند و سعی بر این دارد قانون داوری را به بهترین شکل انجام بدهد.
وی افزود:
صرف نظر از اشتباهات سهوی داوران، نیاز است حمایت‌های قانونی توسط ارکان قضایی فدراسیون در قبال اهانت‌ها، فحاشی‌ها و افتراها انجام شود. همواره رکن قضایی دنبال این موضوع بوده و شاکله امر تحقق خواهد یافت.
رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درمورد اینکه مراجع قضایی فوتبال تا چه اندازه می‌توانند به کاهش تنش‌ها در لیگ کمک کنند، گفت:
کمیته انضباطی، اخلاق و استیناف تابع قوانین است. طبق صحبتی که اینجا مطرح شد، نیازمند هستیم آئین‌نامه‌های ما در بحث جرائم و سقفی که باید در اختیار احکام قضایی قرار بگیرد، به‌روزرسانی شوند. ان‌شاءالله این موارد انجام شود، با توجه به وضعیت درآمدزایی حاصل‌شده، می‌توانیم احکام بهتری داشته باشیم و شدت برخورد بیشتر خواهد شد.
صالحی درپاسخ به این سؤال که آیا پرونده شکایت سایپا از شمس آذر قزوین به کمیته استیناف ارسال شده است، گفت:
هنوز این پرونده ارسال نشده است. اجازه بدهید پرونده واصل شده و اعتراض نسبت به حکم را بررسی کنیم و با توجه به دلایل و مدارک موجود، بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم. نسبت به موضوعی که اشرافی نداریم و از لحاظ اداری، هنوز به ما واصل نشده، صحبت کردن جایگاهی ندارد.
وی درمورد اینکه پیش از این، کمیته استیناف در پرونده دیدار سایپا و پیکان مربوط به ۳ فصل قبل، رأی کمیته انضباطی را شکست و آیا احتمال دارد بازهم این اتفاق رخ بدهد، توضیح داد:
این ۲ پرونده باهم فرق دارد. اگر یادتان باشد، آن پرونده درمورد تعویض اضافی بود و کمیته استیناف با توجه به مصادیق بازیکن غیرمجاز در آئین‌نامه اعلام کرد بازی سایپا و پیکان نباید ۳ بر صفر به سود سایپا شود. در آن پرونده، پس از تصمیم‌گرفتن کمیته استیناف، دادگاه CAS نیز حکم را تأیید کرد‌. می‌توانیم بگوییم در آن پرونده، رأی قانونی صادر شد.
رئیس کمینه استیناف درمورد اعتراض‌های صورت گرفته نسبت به تأخیر و تقدم رسیدگی به پرونده‌ها، عنوان کرد:
اگر منظورتان پرونده‌های مطروحه در کمیته استیناف است، زمانی برای یک پرونده با توجه به وضعیتش برایش دستور موقت صادر می‌شود‌‌. خود آئین‌نامه می‌‌گوید باید ظرف ۳ روز تصمیم گرفته شود. کاربرد آن دستورالعمل، حالت موقتی است که محرومیت را به دنبال دارد. چه‌بسا امکان دارد کمیته انضباطی و اخلاق در ماهیت امر به این نتیجه برسند نباید این محرومیت اعمال شود و ما هم رأی برائت را صادر کنیم؛ زیرا محتویات باید براساس دلایلی باشد‌. به همین خاطر، پرواضح است نسبت به صدور دستور موقت، خیلی سریع‌تر اقدام می‌کنیم. پرونده‌های دیگر نیاز به تحقیق و احضار دارد که روند اداری‌اش باید طی شود‌. پرونده‌ها با توجه به وضعیت خود شرایط متفاوتی دارند و نمی‌توانیم آن‌ها را مقایسه کرده و مشابهت قرار بدهیم.
صالحی درمورد اینکه مدتی قبل در پرونده بین تیم‌های داماشیان و شهید قندی یزد کمیته استیناف با صدور دستور موقت، برگزاری هفته پایانی گروه دوم لیگ ۲ را به تعویق انداخت و آیا امکان دارد برای بررسی بیشتر پرونده بازی سایپا و شمس آذر نیز چنین تصمیمی را برای شروع لیگ برتر اتخاذ کند، گفت:
پرونده شکایت سایپا هنوز برای ما ارسال نشده، اما نمی‌توانیم با آن پرونده لیگ ۲ مطابقت قرار بدهیم. سازمان لیگ برای بازی‌هایش جدولی را تنظیم کرده و باید طبق آن جدول پیش برویم. تصور کنید در انتهای مسابقات، یک پرونده مطرح می‌شود که اتهام یا تخلف تبانی بین ۲ تیم در آن وجود دارد. حتی اگر بخواهید بازیکن غیرمجاز را درنظر بگیرید، تابع یکسری تصمیم‌ها، تحقیقات و بازنگری‌های زمان‌بر است. این زمان‌بر بودن سبب ایجاد تأخیر می‌شود؛ زیرا سازمان لیگ نمی‌توانست در پرونده داماش و شهید قندی، براساس تصمیم خود در لیگ ایجاد کند و این تأخیر را باید با دستور رکن قضایی انجام می‌داد.
وی افزود:
ما این تأخیر را ایجاد کردیم تا بتوانیم به این پرونده رسیدگی کنیم‌. نمی‌توانیم همه را با هم بخواهیم و یک شبه بدون دعوت کردن از طرفین و استماع نظرات نداشتن، برای به تأخیر نیفتادن لیگ تصمیمی بگیریم که بعدها بخواهیم نسبت به آن پشیمان شده باشیم.
آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...