ضربه سر زیدان به ماتراتزی - فینال جام جهانی 2006

در جریان بازی فینال جام جهانی 2006 میان فرانسه و ایتالیا ضربه سر زیدان به ماتراتزی نقطه عطفی در تعیین قهرمان این بازی‌ها بود.
کدخبر (87795) 14 آبان 1401 | ساعت 10:30
0 519
در جریان بازی فینال جام جهانی 2006 میان فرانسه و ایتالیا ضربه سر زیدان به ماتراتزی نقطه عطفی در تعیین قهرمان این بازی‌ها بود.

به گزارش سرخ‌نیوز، دیدار فینال جام جهانی 2006 در شرایطی میان ایتالیا و فرانسه برگزار شد که ایتالیا بعد از رسوایی کالچوپولی و در شرایط روحی عجیب پا به مسابقات گذاشته بود و فرانسه بعد از فاجعه جام جهانی 2002 به دنبال اعاده حیثیت بود. زین‌الدین زیدان کاپیتان فرانسه پیش از این مسابقات از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرده بود و این مسابقات آخرین حضور رسمی وی در ترکیب تیم ملی فرانسه بود. با درخشش زیزو فرانسه در مرحله حذفی از سد اسپانیا، برزیل و پرتغال گذشت و به فینال رسید. او در دیدار فینال هم تک گل فرانسه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بازی در وقت قانونی با تساوی یک - یک پایان رسید و در دقیقه 20 وقت اضافه زیدان به یک باره با ضربه سر مارکو ماتراتزی مدافع ایتالیا را سرنگون کرد و از زمین بازی اخراج شد، اتفاقی که ریشه در کلمات تحریک کننده ماتراتزی داشت. بازی در وقت اضافی هم با تساوی به پایان رسید و در ضربات پنالتی، فرانسه در غیاب کاپیتان و فوق ستاره خود مقابل ایتالیا ناکام ماند و جام قهرمانی به ایتالیایی‌ها رسید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...