ضربه های دردسرساز به دروازه استقلال

محمود خوردبین که او را اصیل ترین پرسپولیسی تاریخ می دانند در دو دربی برای این تیم گل زده و دوبار گلهایش باعث جنجال شده اند.
کدخبر (187503) | 09 خرداد 1402 | ساعت 13:09
0 115
ضربه های دردسرساز به دروازه استقلال
محمود خوردبین که او را اصیل ترین پرسپولیسی تاریخ می دانند در دو دربی برای این تیم گل زده و دوبار گلهایش باعث جنجال شده اند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، زندگی فوتبالی محمود خوردبین جالب و همراه با نکته های عجیب است. او بازیکنی است که تمام دوران فوتبال حرفه ای اش را در پرسپولیس حضور داشته و حتی پس از آن به عنوان سرپرست و مدیرتیم در باشگاه کارش را ادامه داد. یک حضور مستمر به معنای واقعی از سال 1342 تا 1396 (با وقفه هایی کوتاه) از او چهره ای منحصربفرد برای باشگاه پرسپولیس ساخته است. اما شاید نکته عجیب کارنامه او حضور در استقلال (تاج آنزمان) به عنوان بازیکن کمکی و رسیدن به مقام قهرمانی در رقابت های باشگاه هایی آسیا همراه این تیم است. او همچنین در دربی ها سه بار گلزنی کرده اما تنها دو گل او مورد قبول قرار گرفته است. ضربه های دردسرساز به دروازه استقلال خوردبین از همان جوانی و اولین روزهای مطرح شدنش در پرسپولیس تبدیل به یک بازیکن ویژه برای هواداران این تیم شد. در حالی 21 سال داشت ستاره های بزرگ تیم دسته جمعی به پیکان رفتند و او در بازی حساس دربی در خط حمله تیم بازی کرد. با اینحال او مهره ای کلیدی و تاثیرگذار در این مسابقه بود. در حالی که استقلال با تمام ستاره هایش برابر تیم جوان و بازیکنان کم نام و نشان پرسپولیس با همان گل دقایق ابتدایی بازی غلامحسین مظلومی پیش بود در دقیقه 82 دروازه استقلال را باز کرد ولی داور خطای او را اعلام کرد. بازی بعد از سیلی عزیز اصلی به داور مسابقه به جنجال کشیده شد. اولین گل رسمی او که شماره 14 را به تن می کرد در بازی لیگ منطقه ای دوم و در سال 50 به ثمر رسید. او در دقیقه 74 این بازی پاس کلانی را با ضربه سر به سمت دروازه منصور رشیدی فرستاد، توپ بعد از برخورد به تیر همراه رشیدی وارد دروازه شد. پرسپولیس این بازی را با نتیجه 4، یک از حریف برد و به اولین پیروزی اش در دربی دست یافت. گل بعدی او سه سال بعد و در بازی برگشت دوره چهارم لیگ تخت جمشید به ثمر رسید. در این مسابقه استقلال با گل نیمه اول مسعود مژدهی پیش بود ولی در دقیقه 85 پاس علیرضا عزیزی را محمود خوردبین با یک شوت به سمت دروازه استقلال فرستاد. توپ به تیر افقی دروازه برخورده کرده و فرود آمد. داور محمد صالحی رای به عبور توپ از خط و گل داد تا خوردبین دومین گل جنجالی اش را در دربی به ثمر برساند با این تفاوت که اینبار داور گل او را پذیرفت. این گل باعث شد بازیکنان تاج که برد را از دست داده بودند نسبت به تصمیم داور معترض شده و بازی چند دقیقه ای متوقف شود. اما سرانجام بازی ادامه یافت و پرسپولیس در این بازی با گل محمودخوردبین از شکست گریخت. بازی برگشت دو تیم در لیگ تخت جمشید چهارم هم یک، یک مساوی شد و اینبار علی پروین رفیق و یار همیشگی خوردبین در تمام این سالها با گلی که زد باعث شد تا پرسپولیس شکست را با مساوی عوض کند. محمودخوردبین هرچند به عنوان بازیکن پرسپولیس یک مهره دردسرساز برای استقلال بوده اما در جام باشگاههای آسیا در سال 1970 به عنوان یارکمکی این تیم را همراهی کرد و به مقام قهرمانی رسید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...