ضربه کاری کریستیانو رونالدو به یحیی گل محمدی

بیست و یکم خرداد روز خاصی برای یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس و بازیکن سابق تیم ملی به حساب می آید چرا که او در چنین روزی توانست در جام جهانی گلزنی کند.
کدخبر (192365) | 20 خرداد 1402 | ساعت 09:14
0 369
ضربه کاری کریستیانو رونالدو به یحیی گل محمدی
بیست و یکم خرداد روز خاصی برای یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس و بازیکن سابق تیم ملی به حساب می آید چرا که او در چنین روزی توانست در جام جهانی گلزنی کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، درست هفده سال پیش در چنین روزی تیم ملی ایران اولین مسابقه اش در جام جهانی 2006 آلمان را برابر تیم مکزیک برگزار کرد. با وجود مشکلاتی که در راه آماده سازی و اختلافات درون تیمی که وجود داشت اما تیمی که برانکو ایوانکوویچ به جام جهانی برده بود قبل از آغاز مسابقات انتظار بالایی را در جامعه بوجود آورده بود. نسلی که به گواه بسیاری کارشناسان بهترین نسل فوتبال ایران بود. ضربه کاری کریستیانو رونالدو به یحیی گل محمدی شاید در کمتر دوره ای اینهمه بازیکن بزرگ و تاثیرگذار در یک تیم جمع شده بودند اما مصدومیت چند بازیکن نیز مزید برعلت شد تا نتایج بد رقم بخورند. اولین بازی تیم ملی کلیدی ترین آنها بود چرا که با وجود قدرت تیم ملی پرتغال در آن دوره، در صورت پیروزی یا حتی مساوی برابر مکزیک ایران می توانست با کسب نتیجه برابر آنگولا شانس صعود داشته باشد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی آن زمان تیم ملی پیش از بازی گفت:

لحظه موعود درحال فرارسیدن است و و این زیباترین مقوله برای ما است. این لحظه ای است که استرس مثبت و میل وافری ما را فراگرفته که بسیار لذت بخش است. مشکلاتی که داشتیم، اکنون رفع شده و همه بازیکنان از جمله مهدوی کیا و زندی که مصدومیتی داشتند، بهبود یافته و امروز همه آنها در تمرین حضور دارند که خبر بسیار خوبی است. من مطمئنم که همه بازیکنان تا روز مسابقه با مکزیک بر مصدومیت ها غلبه می کنند و به بازی می رسند. با همه جوانب مثبت و منفی تیم ملی مکزیک آشنایی کافی دارم و تیم ایران به بهترین شکل با این تیم مسابقه خواهد داد.
ضربه کاری کریستیانو رونالدو به یحیی گل محمدی البته که برنامه های برانکو در این بازی خوب پیش نرفت و در نهایت ایران شکست خورد. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در آن بازی کاپیتان تیم ملی ایران بود و توانست مهمترین گل زندگی اش را به ثمر برساند. بی شک گلزنی در جام جهانی افتخاری است که هر بازیکن فوتبالی می تواند آرزویش را داشته باشد اما در سالی که همه نگاهها به خط حمله پرستاره تیم ملی بود یحیی دروازه مکزیک را باز کرد. گل او مثل گل حساسش در پلی آف جام جهانی 2002 مقابل ایرلند در یک بازی بسیار حساس زده شد اما در نهایت هیچکدام از گل هایی که زد موثر واقع نشدند: ضربه کاری کریستیانو رونالدو به یحیی گل محمدی
نمی دانم چه حكمتی داشت كه من همیشه گل های به یادماندنی و البته تلخ می زنم. آن گل را كه زدم احساس خیلی خوبی داشتم. می دانستم با این حركت 70 میلیون ایرانی خوشحال شدند، آن هم در روزیكه به هیج وجه مستحق باخت نبودیم. (بعد از بازی با پرتغال)
ضربه کاری کریستیانو رونالدو به یحیی گل محمدی او در بازی بعدی برابر پرتغال در دقایق آخر در برخوردی که با کریستیانو رونالدو داشت دچار مصدومیت از ناحیه کتف شد و زمین بازی را ترک کرد آن هم در حالی که چند دقیقه قبل مرتکب خطای پنالتی شده و رونالدو گل دوم حریف را هم به ثمر رسانده بود. گل محمدی با این مصدومیت جام جهانی را از دست داد و اعلام کرد که از بازی های ملی خداحافظی می کند و این کار را کرد در حالی که 74 بازی و 5 گل ملی داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...