عبدی : همکاران من 9 ماه است دریافتی نداشته اند / تمرکزمان پولی نیست

حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان، توضیحاتی را در خصوص شرایط این تیم ارائه کرد و از مشکلات مالی این تیم گفت.
کدخبر (208998) | 26 تیر 1402 | ساعت 10:25
0 140
عبدی : همکاران من 9 ماه است دریافتی نداشته اند / تمرکزمان پولی نیست
حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان، توضیحاتی را در خصوص شرایط این تیم ارائه کرد و از مشکلات مالی این تیم گفت.

به گزارش سرخ نیوز، حسین عبدی درخصوص شرایط تیم ملی نوجوانان کشورمان برای حضور در جام جهانی 2023، اظهار داشت:

این بچه‌ها کار خیلی بزرگی را انجام دادند که دسته جمعی بود. توانستیم به جام جهانی برویم و می‌توانستیم به قهرمانی هم برسیم. به تمام اهدافی که در برنامه‌ریزی حدود یک سال و نیم پیش داشتیم، رسیدیم. فقط به قهرمانی نرسیدیم. این نشان می‌دهد حدود 80 درصد از برنامه را درست حرکت کردیم.
وی افزود:
الان هم برای جام جهانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 3 ماه بیشتر وقت نداریم؛ چون بازی‌ها در ماه چهارم است. زمان مثل برق می‌گذرد. باید این بچه‌ها را در آمادگی نگه داریم و چند پله هم بالاتر برویم. دنبال این هستیم که بازیکنان را پس از 11 روز استراحت، به سطحی نسبی برسانیم. فشار سنگینی را تحمل کردند. 2 بازی آخر را در گرمای 40 درجه و رطوبت 90 درجه انجام دادند. به مسئولان مسابقات گفتم بهتر بود بازی‌ها را در ساعات 7 تا 9 شب برگزار می‌کردند.
سرمربی تیم ملی نوجوانان تصریح کرد:
فشار زیادی را تحمل کردیم. الان از بازیکنان خواسته‌ام تمرکزشان فقط روی جام جهانی باشد. 3 ماه با یک چشم برهم زدن می‌گذرد. باید برنامه‌ریزی کنیم. با فدراسیون، تاج و ممبینی برنامه‌ریزی کردیم. دوستان به‌دنبال کمک هستند. امیدوارم از طریق منابعی که می‌خواهند کمک کنند، بتوانیم بازی‌های دوستانه زیادی داشته باشیم.
وی افزود:
ما فقط یک بازی دوستانه داشتیم که آن هم بازی با عربستان در دبی بود. یک بازی خیلی خوب هم قبل از آن داشتیم. با پرسپولیس بازی کردیم و روحیه بچه‌ها خیلی بالا رفت. 4 بر یک باختیم ولی یک گل زدیم. این نشان داد بچه‌ها می‌توانند هر دروازه‌ای را باز کنند. واقعاً اعتمادبه‌نفس بالایی پیدا کردند. امیدوارم در تمرینات بعدی که طی 6 مرحله تا جام جهانی برگزار می‌شود، بتوانیم بازی‌های دوستانه بیشتری داشته باشیم.
عبدی در مورد اینکه آیا این تیم می‌تواند در مراحل بالاتر جام جهانی، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد، گفت:
الان دور از ذهن نیست. خیلی خوشحالم حتی در بازی با ژاپن که باختیم، توقعات آنقدر بالا رفته بود که دوست داشتند ژاپن را ببریم و همه ناراحت بودند. این خیلی خوب است. مردم با ما خیلی لطف دارند. جای تقدیر و خوشبختی دارد یک تیم 17-16 ساله چنین شوقی ایجاد می‌کند که همه نسبت به آن حساس هستند. اگر به ما امکانات بدهند، مطمئناً در جمع 4 تیم خواهیم بود.
سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد برگزاری اردوهای بعدی این تیم در کشورهای همجوار تایلند و اندونزی، گفت:
4 برنامه دادیم. فقط نباید به آنجا بسنده کنیم. می‌توانیم 8 روز قبل از مسابقات آنجا باشیم. اما فقط هماهنگی نیست. بازی‌های دوستانه در آن سطح هم هست. با توجه به حضور 24 تیم مختلف در جام جهانی، ما باید بازی‌های دوستانه گوناگونی انجام بدهیم. برنامه‌ریزی اول این ست که یک سفر در اطراف خودمان برویم و چند بازی داشته باشیم.
وی افزود:
به نظرم اولین سفر نباید در حاشیه خلیج فارس باشد. باید جایی برویم که بازی‌های بهتری داشته باشیم. الان سطح بازیکنان ما از حاشیه خلیج فارس خیلی بالاتر است. آن‌ها با صرف هزینه زیاد و برنامه‌ریزی بلند مدت نتوانستند صعود کنند. الان باید با تیم‌های اروپایی، آفریقایی و آمریکایی در آن سطح بازی کنیم. باید در هر اردو با یک سطح از این قاره‌ها بازی کنیم. امیدوارم فدراسیون بتواند این کار را انجام بدهد. در غیر این صورت، خودزنی کرده‌ایم و نمی‌توانیم در جام جهانی به هدفمان برسیم. خداراشکر همه دست به دست هم دادند که این کمبود جبران شود.
سرمربی تیم ملی نوجوانان درخصوص پرداخت به موقع پاداش‌ها، گفت:
یک بار با تاج و ممبینی برای برنامه‌ریزی کارها دیدار داشتم. امیدوارم این اتفاق بیفتد. فکر می‌کنم همکاران من 9 ماه است دریافتی نداشته‌اند. قرارداد ما بعد از بازی تمام شد. زمانی هست را نمی‌دهند، زمانی نیست را نمی‌دهند! به این مسائل نگاه نمی‌کنیم. تمرکزمان پولی نیست. تمرکز ما روی افتخار ملی است. به‌دنبال این هستیم که به افتخار ملی برسیم. اصلاً حقوق نگرفتند، حالا پاداش و پول تو جیبی بماند.
وی افزود:
مسائل مادی باشد، ممکن است شرایط به مراتب بهتر شود اما اگر نباشد، در شرایط سخت توانستیم به جام جهانی برسیم. امیدوارم مسئولان دست به کار شوند و این نقصان را جبران کنند تا با خیال راحت‌تر کار کنیم. اعضای کادرفنی زن و بچه دارند و کارشان هم همین است. بازیکنان تیم هم هزینه دارند. بچه‌ای که می‌خواهد در این سطح بازی کند، باید خورد و خوراکش خوب باشد. کفش خوب داشته باشد. کفش الان 15 میلیون است. بازیکن نوجوان از کجا بیاورد؟
سرمربی تیم ملی نوجوانان درمورد عملکرد آرشا شکوری، گفت:
من در مورد هیچ بازیکنی صحبت نمی‌کنم. این بچه‌ها سنشان کم است. از ظرفیت‌هایشان خارج می‌شوند. وارد فضای مجازی می‌شوند. این‌ها را تا جایی می‌برد و ناگهان سقوط می‌کنند. در جلسه دیشب هم گفتم هیچ کس حق ندارد زیاد وارد شود.
وی افزود:
در 3 ماه گذشته، قبل از جام جهانی قدغن کردم. نه مصاحبه‌ای بود و نه پُستی گذاشتیم. هیچکس حق نداشت این کار را بکند تا تمرکزشان روی کار باشد. اگر دروازه‌بان دوم یا سوم را هم می‌گذاشتیم، همین اتفاق احتمال داشت بیفتد. کسی را جدا نمی‌کنیم. اینکه روی یک نفر خیلی زوم کنید، نه تنها کمکی نمی‌کند؛ بلکه ممکن است به ضرر بازیکن هم باشد.
آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...