عجیب اما واقعی؛ مدافعان سرخابی بیش از مهاجمان خارجی گل زدند!

کدخبر (193076) | 21 خرداد 1402 | ساعت 10:59
0 105
عجیب اما واقعی؛ مدافعان سرخابی بیش از مهاجمان خارجی گل زدند!
در فصلی که گذشت مدافعان سرخابی بهترین عملکرد را در بین همه خارجی ها داشتند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در فصلی که گذشت شاهد حضور ۴۳ بازیکن خارجی در تیم های مختلف بودیم که بیشتر آن‌ها را برزیلی‌ها تشکیل می‌دادند که شامل ۱۰ بازیکن می شد.

پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر در کنار فولاد، بیش از هر تیمی از در اختیار داشتن نفرات خارجی سود برد. پرسپولیسی‌ها پس از اینکه گیورگی گولسیانی و یورگن لوکادیا را جذب کردند، در هفته سوم با یکی از دو بازیکن خارجی خود یعنی شیرزود تمیروف فسخ کردند. وحدت هنانوف اما در جمع سرخپوشان پایتخت ماندنی شد و در ادامه شیخ دیاباته جای مهاجم ازبکستانی را گرفت.

در پایان هفته نهم لیگ برتر، یورگن لوکادیا که توانست بود خود را به عنوان یک مهاجم گلزن نشان دهد، پس از ثبت ششمین گلش به طرز ناگهانی پرسپولیس را ترک کرد تا در پنجره زمستانی لئاندرو پریرا به خط حمله اضافه شود. اما به جز لوکادیا و گولسیانی و تا حدودی هنانوف، سایر خارجی‌های پرسپولیس نتوانستند عملکرد خوبی را در طول فصل از خود نشان دهند. برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند، لوکادیا بهترین مهاجم خارجی بود که در یک دهه اخیر وارد فوتبال مان شد.

گیورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس که سابقه حضور در لیگ برتر و باشگاه‌هایی چون نساجی، ذوب آهن و سپاهان را دارد، یکی از بهترین فصول خود را فوتبال ایران با پیراهن پرسپولیس پشت سرگذاشت و موفق شد ۱۰ گل را برای این تیم در تمام رقابت‌ها به ثمر برساند.

خارجی‌های دهان‌ پر کن فولاد

تیم فوتبال فولاد خوزستان هم از ۶ بازیکن خارجی در طول فصل بهره برد که شامل یک دروازه‌بان، یک مدافع، سه هافبک و یک مهاجم بود. در نقل و انتقالات تابستانی، کریستوفر کنت توسط جواد نکونام جذب شد و دروازه‌بان سابق سپاهان توانست نمایش خوبی را توانست ارائه دهد تا فولادی‌ها را به تمدید قراردادش مجاب کند.

نکونام تا روزهای آخر مربیگری خود در فولاد از ریخت و پاش غافل نبود و در پنجره زمستانی، قرارداد آیاندا پاتوسی و موسی کولیبالی را فسخ کرد تا دو بازیکن اسپانیایی و یوکیا سوگیتای ژاپنی را جذب کند. روبرتو تورس بازیکن اوساسونا اسپانیا از جمله این نفرات بود که با سر و صدای زیاد به فوتبال ایران آمد، اما جز یک گل به پرسپولیس عملکرد چشمگیری نداشت.

الکس آلگریا مهاجم ۳۰ ساله‌ای که سابقه بازی در رئال بتیس و لوانته را داشت، فقط ۷ بار در ترکیب فولاد قرار گرفت که حاصل آن یک گل بود. یوکیا سوگیتا هم که پیش‌تر او را با پیراهن تراکتور دیده بودیم، فقط ۱۵ دقیقه در لیگ بیست و دوم به میدان رفت.

خودنمایی یک پرتغالی در لیگ برتر

برخلاف همه سال های گذشته که معمولا تراکتوری ها گوی سبقت را از سایر تیم ها در جذب بازیکن کارنامه دار بی کیفیت می ربودند این بار نوبت سپاهانی ها بود که از خریدهای اسمی و گران خود چون مانوئل فرنادز، الویس کامسوبا، رناتو داسیلویرا، نیلسون جونیور راه به جایی نبرند.

در عوض اما تراکتور یک هافبک پرتغالی جذب کرد که یک سر و گردن از همه هافبک‌های خارجی لیگ بالاتر بود. ریکاردو آلوز توانست با ۱۲ پاس گل عنوان بهترین پاسور لیگ را به نام خود ثبت کند.

دور باطل امتحان پس داده ها

همان‌طور هم که پیش بینی می‌شد، لوسیانو پریرا و گادوین منشا نتوانستند در لیگ برتر بیست و دوم در رفسنجان بدرخشند و بار گلزنی تیم مس روی دوش امید لطیفی جوان و محسن آذرباد قرار داشت.

پریرا ۳۹ ساله که مسن‌ترین بازیکن لیگ امسال بود تنها ۲ گل در نیم فصل اول زد و مهاجم نیجریه‌ای هم که در این فصل دو پنالتی را از دست داد تازه از هفته نوزدهم شروع به گلزنی کرد و فصل را با ۳ گل تمام کرد تا در کنار کیروش استنلی ۲ گله و اریک بانیاما یک گله از مهاجمان ضعیف لیگ بیست و دوم لقب بگیرد.

منهای بانیاما، سایرین که سابقه چند فصل بازی در لیگ برتر ایران را دارند و حتی به موفق به کسب آقای گلی شدند، مدت‌هاست از روزهای اوج خود دور هستند. کیروش استنلی و لوسیانو پریرا در لیگ بیست و یکم عملکردی بهتری از فصل اخیر نداشتند، با این وجود اولی قراردادش با گل گهر تمدید شد و پریرا هم از فولاد به مس رفسنجان پیوست تا این پرسش به وجود بیاید که باز هم مثل همیشه نقش دلال ها در جا به جایی بازیکنان از دور خارج شده خارجی خودش را نشان دهد.

درخشش مدافعان سرخابی‌ها

اما در فصلی که گذشت، منهای همه خارجی‌های بی‌کیفیتی که در فوتبال حفظ شده و به تیم‌های باشگاهی اضافه شده‌اند، شاهد تدوام درخشش بازیکنانی چون رافائل داسیلوا و کوین یامگا با پیراهن استقلال بودیم. این دو بازیکن از بهترین مدافعان لیگ برتر بیست و دوم بودند، خصوصا یامگا که همچنان یک پنالتی‌زن مطمئن برای آبی‌ها بود و ۹ گل را برای این تیم در تمام رقابت‌ها زد.

با این تفاسیر می‌توان گفت در فصلی که گذشت، مدافعان سرخابی بهترین عملکرد را در بین همه خارجی‌ها داشتند و از بسیاری مهاجمان لیگ از جمله دیاباته، منشا، استنلی، پریرا، تمیروف، بابایف و ...بیشتر گل زدند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...