علیرضا دبیر ، چالش ها و دردسرهای مدیریت فرد محور

انتشار عکس های علیرضا دبیر با سفیر هند بیش از هرچیز می تواند نشانگر این باشد که فدراسیون کشتی مثل خیلی از فدراسیون های دیگر کاملا وابسته به فرد است.
کدخبر (215586) | 12 مرداد 1402 | ساعت 09:52
0 168
علیرضا دبیر ، چالش ها و دردسرهای مدیریت فرد محور
انتشار عکس های علیرضا دبیر با سفیر هند بیش از هرچیز می تواند نشانگر این باشد که فدراسیون کشتی مثل خیلی از فدراسیون های دیگر کاملا وابسته به فرد است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، علیرضا دبیر قهرمان سابق المپیک و جهان و رئیس فدراسیون کشتی، بازهم در فضای مجازی و رسانه ای خبرساز شده است. عکس های او با سفیرهند در حالی که پایش را جراحی کرده و مشخصا در شرایطی دشواری قرار است دستمایه بسیاری از کابران قرار گرفته است. واقعیت این است که این روزها تعداد منتقدان دبیر بیشتر از هوادارانش است و همین موضوع می تواند چنین عکس هایی را تبدیل به انتقادهای تند و تیز علیه او بکند. با این حال اما شاید موضوع مهمتری که می توان از این عکس ها استنباط کرد اینست که دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی به این نتیجه رسیده که خودش، شخصا! باید تمامی امور را به عهده داشته و انجام بدهد. همانطور که در میان حرفهایش در حضور اعضای کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک هم گفت زودتر از موعد مقرر از روند استراحت درمانی خارج شده و کلی کارهای عجولانه برای جراحی پای مصدومش انجام داده است.

آیا هیچ معاون یا مدیری وجود ندارد؟

واقعیت این است که دبیر واقعا از جنس کشتی است و دارد تلاش می کند. او در حالی که باید بعد از جراحی پایش استراحت لازم را انجام می داد این شرایط سخت و آسیب زا را تحمل کرده که با سفیر هند یا مسئولان کمیته المپیک دیدار کند و حالا این سوال مهم وجود دارد در ساختار فدراسیون کشتی آیا هیچ معاون یا مدیری وجود ندارد که در این چنین مواقعی که بتواند مسئولیت هایی از این دست را انجام بدهد. این سبک از مدیریت فرد محور شاید در مقطع حضور منسجم و قوی فرد نتیجه هم بدهد اما هرگاه به هر دلیلی آن فرد نباشد عملا هیچ چیز دیگری وجود نخواهد داشت و به نظر فدراسیون کشتی در این روزها چنین سبکی از مدیریت را تجربه می کند. دبیر از جنس کشتی است و تلاش می کند اما کشتی ایران به ساختاری نیازی دارد که حتی در نبود دبیر یا هر فرد دیگری نیز با قدرت پیش رود و پیشرفت کند.

مدل مدیریت علیرضا دبیر ؛ مسیری شبیه به دوران کشتی

دبیر در حرفهایش در حاشیه دیدار مسئولان کمیته المپیک در مورد مراقبت از کشتی گیرها گفت که اجازه نمی دهد اعضای تیم ملی برای کارهای شخصی و دیدارهای رسمی و غیررسمی از اردو خارج شوند. او اعتراف کرد که عدم تمرکز خودش روی کشتی و همزمان انجام تجارت و درس خواندن در کنار ورزش حرفه ای باعث مصدومیت سنگین و دور ماندنش از مدال های بیشتر شد. احتمالا او با این میزان تجربه از کشتی در مورد خودش درست می گوید اما انگار در مدل مدیریت نیز او دارد مسیری شبیه به دوران کشتی گرفتنش را طی می کند. این عکسها نشان می دهد دبیر دارد خودش همه کارها را در فدراسیون انجام می دهد و اینگونه ساختار کاملا به شخص او وابسته است. این روشی فرسایشی است که در نهایت می تواند آسیب دیدگی های تازه ای را برای قهرمان سابق المپیک و جهان رقم بزند.   آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...