علیپور: دوست داشتم در اروپا زوج طارمی شوم اما قسمت نشد!

علی علیپور مهاجم تیم فوتبال ژیل ویسنته می گوید: اگر با دوباره با مهدی طارمی هم تیمی می شدم می‌ توانستیم اروپا را بترکانیم اما قسمت نشده است.
کدخبر (199541) | 04 تیر 1402 | ساعت 20:08
0 128
علیپور: دوست داشتم در اروپا زوج طارمی شوم اما قسمت نشد!
علی علیپور مهاجم تیم فوتبال ژیل ویسنته می گوید: اگر با دوباره با مهدی طارمی هم تیمی می شدم می‌ توانستیم اروپا را بترکانیم اما قسمت نشده است.

به گزارش سرخ نیوز، علی علیپور بازیکن سابق پرسپولیس این روزها به زادگاه خود برگشته تا دوران نقاهت پس از مصدومیت و عمل جراحی را سپری کند. این مهاجم شنبه گذشته سری هم به تمرین نساجی مازندران زد که با شوخی صادق درودگر مدیرعامل این باشگاه روبرو شد که از او خواست به این تیم برود و ... به همین بهانه دقایقی با علی علیپور هم‌کلام شدیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

قرار است به نساجی تیم شهر خودت برگردی؟

آقای صادق درودگر یکی از دوستان من است که همواره ارتباط صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته و داریم. اتفاقا چندی پیش همدیگر را دیده بودیم اما این لطف ایشان بود که آن حرف را زد. من فوتبالم را از نساجی شروع کردم و همیشه بازی‌های این تیم را تعقیب می‌کنم اما در حال حاضر تحت قرارداد ژیل ویسنته هستم و به تیم دیگری نمی‌توانم فکر کنم.

حتی پرسپولیس؟!

هواداران پرسپولیس که خیلی به من لطف دارند و همیشه در این سال‌ها کنارم بوده‌اند. هرگز حمایت این عزیزان را فراموش نخواهم کرد ولی همان‌طور که گفتم الان حرفه‌ای نیست حرفی در این رابطه بزنم.

آخرین تماس تو با یحیی گل‌محمدی پس از پایان لیگ نوزدهم بود که تلفنی از تو خواست در پرسپولیس بمانی اما راهی پرتغال و تیم ماریتیمو شدی!

نه! با آقایحیی همیشه در ارتباط بوده و هستم. هر زمانی تیم برد خوبی دارد یا قهرمان شده تماس گرفته یا پیام تبریک به او داده‌ام. رابطه خیلی خوبی هم داریم و خودش هم آن مقطع مرا درک کرد. من می‌خواستم شانس خودم را در فوتبال اروپا دنبال کنم و به هر حال خیلی دوستانه از هم جدا شدیم. آقایحیی زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و قهرمانی‌های متوالی‌اش گویای توانایی اوست. از آن گذشته من به عنوان یک انسان واقعا آقایحیی را دوست دارم.

پس احتمال همکاری مجدد با یحیی گل‌محمدی وجود دارد؟

چرا که نه؟ اما در حال حاضر بازیکن تیم ژیل ویسنته هستم!

یعنی اگر روزی ماجراجویی‌ات در اروپا و کشور پرتغال به پایان رسید، دوست داری به پرسپولیس برگردی؟

بازی در پرسپولیس آرزوی هر بازیکنی است. من مدیون این باشگاه هستم و تا روزی که زنده هستم فراموش نمی‌کنم چگونه پرسپولیس من را در فوتبال ایران مطرح کرد.

اما چیزی نمانده بود استقلالی شوی!

(با تعجب) کی؟ چه طور؟!

زمانی که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود و ...

بله! من در رده جوانان بودم که در استقلال تست دادم و هنوز هم افتخار می‌کنم آقای امیر قلعه‌نویی مرا انتخاب کرد. بلافاصله هم خواست که با من قرارداد ببندند و ... اما مبلغ آن خیلی کم بود!

چه‌طور؟!

۲۰ میلیون تومان با من برای تیم جوانان بستند که به تمرینات بزرگسالان هم بروم اما نه خانه به من می‌دادند، نه محل خوابی بود و ... خلاصه آن که برای منِ بچه‌شهرستان سخت بود با آن شرایط در تهران زندگی کنم. یک آقایی که اسم نمی‌آورم در استقلال بود که وقتی درد دل من را شنید بلافاصله قراردادم را پاره کرد و گفت مثل پسرم هستی و برو به زندگی‌ات برس!

و همان آقا باعث شد پرسپولیسی شوی و آقای گل لیگ و ...؟

در فوتبال یک مسئله‌ای وجود دارد؛ شما از نوجوانی وقتی وارد مسابقات رسمی می‌شوید یک آرزو دارید. این‌که پیراهن پرسپولیس یا استقلال را بپوشید. حالا ممکن است یکی از این دو تیم زودتر پیشنهاد بدهند یا شرایط در تیم دیگر بهتر باشد. بنابراین انتخاب می‌کنی و بعد هم قرمز یا آبی می‌پوشی. من هم اول پیشنهاد استقلال و تست در این تیم به دستم رسید و بعد پرسپولیس که در نهایت پرسپولیسی شدم.

حالا بی‌تعارف می‌خواهم بپرسم که خودت استقلالی هستی یا پرسپولیسی؟

معلوم است که پرسپولیسی هستم. در قدیم اما به خاطر این‌که بچه روستای قراخیل از قائم‌شهر هستم طرفدار تیم نساجی مازندران بودم اما بعدها پرسپولیسی شدم و عاشق این تیم. البته تیم شهر خودم را هم دوست دارم و برای نساجی در لیگ برترو لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت دارم.

آن چیزی که ما در این سال‌ها و در لیگ پرتغال دیدیم چند درصد علی علیپور بوده است؟

خدا را شاکرم که به لطفش، دعای پدرو مادر، خانواده‌ام و پرسپولیس و مربیان و همبازیانم به همین نقطه هم رسیدم اما ... (بعد از مکثی نسبتا بلند) فکر می‌کنم آن‌چه دیده‌اید ۴۰ درصد علی علیپور بوده است!

شاید این تصور می‌شد که تو هم راه مهدی طارمی را بروی و ...

من هم همین را می‌خواستم اما شرایط خیلی به سودم پیش نرفت. مثال بزنم در ماریتیمو شرایط خوبی داشتم فصل گذشته ۱۰ هفته مانده به اتمام لیگ پرتغال مسئولان این باشگاه از من خواستند قراردادم را تمدید کنم اما زیر بار نرفتم و به همین خاطر مرا نیمکت‌نشین کردند. این درحالی بود که ۹ گل به ثمر رسانده بودم. به هر حال قواعد فوتبال حرفه‌ای همین است. پرتغال یا کشورهای اروپایی مثل ما نیستند. در فوتبال ایران بازیکن ۲۴ یا ۲۵ ساله قرارداد یک‌ساله می‌بندد و راضی به تمدید هم نمی‌شود اما در پایان فصل با هزار مکافات و چند برابر کردن دستمزد خودش تمدید می‌کند! در اروپا بازیکن اگر زیر بار تمدید نرود دیگر برایش تبلیغ نمی‌کنند و او را روی نیمکت می‌نشانند تا تمدید کند و سودی هم به باشگاه برسد چرا که اصل درآمدزایی بابت فروش بازیکن است.

اگر زوج مهدی طارمی در پورتو می‌شدی؟ به هر حال این هم می‌تواند یک رویا باشد و ...

خیلی وقت‌ها با خود مهدی در این رابطه صحبت می‌کنیم. می‌توانستیم با زوج پرسپولیسی من و مهدی طارمی اروپا را بترکانیم اما قسمت نشده است. من و مهدی تعریف نباشد اما خیلی هماهنگ هستیم و چشم‌بسته یکدیگر را پیدا می‌کنیم. برای مهدی هم خیلی خوشحالم که موقعیت و جایگاه ویژه‌ای در لیگ پرتغال و فوتبال اروپا پیدا کرده است. من هم تلاش می‌کنم در فصل جدید از اعتبار فوتبال ایران در لیگ پرتغال دفاع کنم.

چند درصد احتمال می‌دهی در تیم ملی زوج طارمی شوی؟ البته فراموش نکن سردار آزمون هم ستاره تیم ملی است و با طارمی زوج مخوفی تشکیل داده‌اند!

هم مهدی و هم سردار از بهترین دوستانم هستند و واقعا از دیدن موفقیت‌های هر دو در اروپا لذت می‌برم. من انگیزه زیادی برای فصل جدید دارم که با درخشش در ژیل‌ویسنته بتوانم به تیم ملی دعوت شده و راهی جام ملت‌های آسیا شوم. این یک هدف بزرگ، شخصی و مهم برای من است.

از مصدومیت خودت بگو و این‌که کی قرار است به میادین فوتبال برگردی؟

درحال حاضر مشغول فیزیوتراپی هستم و پس از بازگشت به پرتغال شروع به نرم‌دویی و سپس دویدن خواهم کرد. وضعیت پای من خیلی خوب است و با انگیزه فراوان تمرین می‌کنم که از شروع فصل در ترکیب قرار بگیرم.

راستی تورنمنت کافا را تماشا کردی؟

بازی با ازبکستان خیلی فیزیکی و جان‌دار بود. ازبسکتان میزبان خیلی جنگید تا قهرمان تورنمنت کافا شود و معلوم بود این عنوان برای آن‌ها مهم است اما بچه‌های ایران هم جنگیدند تا به قهرمانی برسند. به نظرم این قهرمانی تیم ملی ما را به یک خودباوری جدید می‌رساند و خیلی خوب بود. همین پیروزی و موفقیت‌ها ما را گام به گام مهیای موفقیت در جام ملت‌های آسیا خواهد کرد.

مهدی طارمی دوست صمیمی‌ات هم آقای گل تورنمنت کافا شد و دو مرتبه هم هت‌تریک کرد!

مهدی در لیگ پرتغال هم آقای گل شده است. او به هرجایی می‌رسد حقش است و من هم خوشحال می‌شوم دوست و همبازی قدیمی‌ام این‌قدر موفق ظاهر می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...