فراموشکار مثل مسی ها؛ وقتی پنالتی پرسپولیس در آزادی سوخت + ویدئو

باشگاه مس رفسنجان با انتشار بیانیه های مختلف پیش از بازی با پرسپولیس قصد دارد فضای داوری این مسابقه را به نفع خود کند.
کدخبر (165374) 23 فروردین 1402 | ساعت 09:20
0 144
باشگاه مس رفسنجان با انتشار بیانیه های مختلف پیش از بازی با پرسپولیس قصد دارد فضای داوری این مسابقه را به نفع خود کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با گذشت ۲۵ هفته از رقابت های لیگ برتر، بساط بیانیه نویسی و شکایت همچنان در فوتبال ایران داغ است و روزی نبوده که شاهد اعتراض باشگاه ها به داوران نباشیم. هیچ مقام و مسئولی هم پیدا نمی شود که جلوی این بدعت زشت را بگیرد. نه فدراسیون فوتبال و نه سازمان‌های زیرمجموعه آن‌ و به درستی مشخص نیست در این فوتبال بی در و پیکر چه می گذرد؟ مسوولین کمیته انضباطی مرتبا اعلام می کنند با افرادی که علیه داوران هجمه و بدرفتاری داشته باشند برخورد خواهند کرد، اما دریغ از یک تذکر خشک و خالی تا باشگاهی مثل مس کرمان که خود را در خطر سقوط می بیند راه به راه علیه داوران بیانیه صادر کند!

بیانیه های رگباری برای فشار به داوران!

مدیران این باشگاه یک روز بیانیه می دهند کوپن اشتباهات داوری برای تیمشان در کرمان پر شده است و روزی دیگر با وارونه جلوه دادن حقایق از اشتباه داوری علیه خود در بازی رفت با پرسپولیس می گویند، بلکه به این وسیله توانسته باشند قبل از جدال با تیم بزرگ پرسپولیس، با تحت فشار گذاشتن کوپال ناظمی، فضای قضاوت را به نفع خود کنند. یک اشتباهی به نفع صنعت‌نفت آبادان رخ داده و حالا کرمانی ها آن را پیراهن عثمان کرده اند و قصد دارند تقاص گناه وحید کاظمی را از پرسپولیس بگیرند! تیم دیگری از داوری سود کرده، سرخ ها چرا باید تاوانش را پس دهند؟ چطور وقتی بازیکن همین تیم در هفته بیست و چهارم مقابل آلومینیوم از زمین اخراج نمی شود کوپن داوران پر نشده بود، اما حال که به ضرر مسی ها سوت زده اند قضاوت داوران شائبه برانگیز شده است؟
فراموشکار مثل مسی ها؛ وقتی پنالتی پرسپولیس در آزادی سوخت + ویدئو

وارونه‌نمایی حقایق به‌سبک مسی ها

قسمت جالب ماجرا آن جایی است که باشگاه مس با انتشار ۲ ویدیو از بازی رفت با پرسپولیس نسبت به عدم اخطار به بازیکنان حریف اعتراض کرده و مدعی شده است از این دست صحنه ها در بازی رفت به تکرار رخ داده و آن را ناشی از اثرگذاری حواشی و حساسیت بازی هفته بعد پرسپولیس برابر استقلال بر روی داوران قلمداد کرده است! در پایان هم ابراز امیدواری کرده است که اتفاق مورد اشاره در بازی پیش روی دو تیم تکرار نشود. قبل از بیان هر صحبتی مروری به صحنه های مورد اشاره مسی ها داشته باشیم. صحنه اول مربوط به خطای سروش رفیعی روی دروازه بان حریف که به اذعان کارشناسان می بایست با کارت زرد جریمه می شد. صحنه دوم نیز خطایی مشابه ای از همین بازیکن در مرکز زمین روی دیگر بازیکن مس است که مستحق اخطار دانسته نشد تا ردی باشد بر اظهار نظر مسی ها مبنی بر اخراج هافبک پرسپولیس. اما مهمترین چیزی که کارشناسان داوری در نقد قضاوت عباس راکی، داور مسابقه داشتند پرچم های اشتباهی بود که در دو صحنه از مهاجمان سرخپوش آفساید اعلام شد تا دو فرصت مسلم گلزنی از تیم میزبان گرفته شود. اما مهمترین صحنه این مسابقه خطای پنالتی مدافع مس روی شیخ دیاباته است که به زعم کارشناسان داوری از جمله فنایی و میرزابیگی باید به سود پرسپولیس پنالتی اعلام می‌شد. بنابراین برخلاف جوسازی کرمانی ها، نه تنها در دور رفت از داوری ضرر نکرده که به حد وافی سود بردند. چه بسا اگر آن اشتباهات رخ نمی داد با نتیجه سنگینی در تهران مغلوب شاگردان گل محمدی شده بودند.

ناظمی تحت تحت تاثیر قرار می گیرد؟

خوشبختانه زمان زیادی از آن بازی نگذشته و آرشیو در رسانه ها موجود است تا هیچ باشگاهی نتواند با وارونه جلوه دادن حقایق مردم را فریب دهد. به راستی اگر هدف از این رفتارها تحت تاثیر قرار دادن داوران در جهت منافع خودی نیست چه نامی می توان بر آن نهاد. وگرنه چرا یک باشگاه باید با بیان صحبت های غیر واقعی، دائما در حال عریضه نویسی باشد؟ اگر مسوولین باشگاه مس همین همتی را که برای نوشتن بیانیه و هجمه به داوران دارند سر تیم خود می گذاشتند و در زمین برای گرفتن امتیاز از حریفان تلاش می کردند، بی شک شرایط مس الان به این شکل نبود که بیم ماندن یا نماندن در لیگ برتر را داشته باشد. از کوپال ناظمی که داور با تجربه ای است انتظار می رود تحت تاثیر جوسازی مسی ها قرار نگیرد و قضاوت عادلانه ای را در کرمان داشته باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...