قربان زاده : هلاکوخان مغول به استقلال حمله می کرد، کمتر به این تیم آسیب وارد می شد!

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، در گفتگویی کلاب هاوسی با هواداران استقلال، صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.
کدخبر (208195) | 24 تیر 1402 | ساعت 14:42
0 110
قربان زاده : هلاکوخان مغول به استقلال حمله می کرد، کمتر به این تیم آسیب وارد می شد!
حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، در گفتگویی کلاب هاوسی با هواداران استقلال، صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

به گزارش سرخ نیوز، حسین قربان زاده، رئيس سازمان خصوصی‌سازی در کلاب هاوسی با هواداران فوتبال، صحبت‌های جنجالی را مطرح کرد. قربان زاده در ابتدای صحبت خود به هواداران استقلال به‌خاطر نگرانی‌هایی که دارند، حق داد و افزود:

می‌دانم هوادارها به‌دلایل مشکلات این تیم از ما بسیار ناراحت هستند و حق هم دارند؛ چراکه استقلال همه دارایی هوادارانش است اما باید شفاف‌سازی کنم درمورد افرادی که دروغ‌پراکنی می‌کنند، سازمان خصوصی در این ماجراها نقشی نداشت.
وی ادامه داد:
در طول مدیریت‌های قبلی این باشگاه، سوء مدیریت وجود داشته و باید عرض کنم تیمی که با ۷۵ میلیارد تومان، قهرمان بدون شکست شده و می‌توانست به آسیا برود، در سال بعد با ۶۰۰ درصد افزایش تیمی به ارزش ۴۵۰ میلیارد بسته شد که عملاً در کسب افتخار هم ناموفق بوده است! البته من در این مبحث، صاحب‌نظر نیستم ولی افراد متخصص در این زمینه، از جمله آقای نکونام هم بر این سوء مدیریت تأکید داشتند.
قربان زاده تصریح کرد:
متأسفانه سیاست بدی که ازسوی مدیرعامل وقت اتخاذ شد و طبیعتاً انتخاب‌های اشتباهی که از سمت نهادهای ناظر انتخاب می‌شوند و این باعث شده تا حال روز امروز استقلال اینگونه باشد. البته بنده از روز اول هم با این انتخاب‌ها مخالف بودم اما به‌دلیل تخصصی که در این موضوع نداشتم، دخالتی نکردم و حالا هم با جمع‌بندی یک تیم پیشکسوت و متخصص به گزینه‌های پیشنهادی خودم رسیدم.
وی افزود:
همه می‌دانند من از روز اول هم مخالف حضور آقای کریمی در باشگاه استقلال بودم. تمام تلاشم این بود که با برگزاری مجمع در اردیبهشت، ما تغییرات مدیریتی را داشته باشیم که ابروباد مه خورشید فلکی که شما هم می‌دانید کیست، این اجازه را به من ندادند و متأسفانه هم در دوره آقای آجرلو، هم در دوره آقای کریمی و هم در دوره آقای فتح‌الله‌زاده، این سوء مدیریت و بی‌تدبیری موج زد. البته این بدان معنا نبوده که ما حمایتی از آقای کریمی هم نداشتیم؛ دقت کنید نقش سازمان خصوصی‌سازی در این ماجرا، مدیر فنی یا منبع درآمدی نبوده است؛ سازمان خصوصی‌سازی شرکت‌های در لیست واگذاری را واگذار می‌کند و در این مسیر اگر نیاز باشد، اعمال حقوق مالکانه را انجام می‌دهد ولی در ۲۰ سال اخیر، هیچ‌وقت این اتفاق نیافتاده و به همین ترتیب، استقلال و پرسپولیس هم در لیست واگذاری بوده اما از وزارت ورزش مالکیت را نگرفته است و به همین ترتیب، ما سال گذشته هم ۵۰۰ میلیارد به این دو باشگاه اهدا کردیم تا اهرمی باشد برای ارتقاء باشگاه‌داری. اما به‌دلیل سوء مدیریت، این نتیجه را رقم زد.
قربان زاده ادامه داد:
من اگر سکوت می‌کردم یا شکایت نمی‌کردم، برای اولین شکایت صریحی از مدیران عامل شکایت کردم و این کار، یکبار در این کشور انجام شود و بعد با رسانه‌ها بقیه را متهم کنند و امیدوارم قوه قضاییه هم به این موضوع سریع‌تر رسیدگی کند. اگر هلاکوخان مغول به استقلال حمله می‌کرد، کمتر به این تیم آسیب وارد می‌شد! فاصله بیش از ۱۰۰ میلیاردی بین قراردادهای ثبت شده و پرداختی وجود دارد، سبحان خاقانی یا جعفر سلمانی با اینکه دو سال دیگر قرارداد داشتند، قرارداد آن‌ها فسخ کردند و افزایش دادند و این افزایش را ثبت نکردند و مجموع قراردادهای فصل گذشته این تیم ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که این مبلغ، بدون تعدیل و پایه بدون آپشن است. من اصرار زیادی دارم و به آقای تاج هم گفته‌ام که این کار باید انجام شود. قرارداد همه بازیکنان دو تیم باید به‌صورت شفاف در اختیار همه باشد. این اطلاعات شامل مبلغ قرارداد پایه، آپشن‌های عملیاتی شده و آپشن‌های قراردادهای سال آینده، که البته نباید بیش از ۲۰ درصد تعیین شود، باشد. این اتفاق باید بدون هیچ دغدغه و ملاحظه‌ای بیافتد. از سپاهان اصفهان هم که حسابرسی ویژه‌اش تأیید شد با ۱۲ بند، که این بازرسی ویژه صورت بگیرد، مشخص شود چطور دارد هزینه می‌کند. در خبرها دیده‌اید که باشگاه سپاهان ۶ فوروارد می‌گیرد با هزینه‌های کلان که باید پاسخ بدهد به چه ترتیبی این اتفاق افتاده است. اما نکته این است که سپاهان در لیست واگذاری نیست. شاید در باشگاه مقابل هم قراردادهایی با هزینه بالا ثبت شده باشد. مثل قرارداد پریرا. اما حرف من درباره فساد در قرارداد است. فسادی که ریشه نظام باشگاه‌داری را دارد از پایه ویران می‌کند. حرف من درباره نام استقلال نیست. درباره مدیری است که آمده و رفته در هتل اسپیناس پالاس قرارداد بازیکنی را ۵ برابر بسته و مشخص نیست آن پشت چه می‌گذرد! درمورد ۵ تا ماشین هست که می‌گیرند و به نام خودشان می‌زنند. درمورد دلارهایی هست که هوادار ایران ساکن قطر داده و مدیرعامل وقت، اصل آن را ثبت نکرده! درمورد ۱۴۰ هزاردلاری هست که به یک «حامد» نامی داده که مشخص نیست کیست و هنوز هم برنگشته. کثرت، تعداد و پیگیری این اتفاقات در استقلال خیلی بیشتر بوده است. در مورد باشگاه پرسپولیس، بی‌نظمی و آشفتگی حتماً وجود دارد. این که درآمدزایی‌اش کافی نیست و موضوع وام‌ها. این‌ها هست. اما در استقلال کسی که حداقل درآمد را داشته، تعهد بسیار زیادی ایجاد کرده است.
قربان زاده درخصوص ادعاهای حجت کریمی درخصوص اینکه او مانع پرداخت طلب استراماچونی شد، توضیح داد:
باشگاه استقلال در دو مقطع می‌توانست این طلب را پرداخت کند، یکبار در زمان آجرلو این مبلغ در حساب باشگاه موجود و اقصیان خرجش کردند. یکبار هم در زمان آقای فتح‌الله‌زاده، ما این مبلغ را فراهم کردیم که آن را هم خرج کردند. سازمان خصوصی‌سازی بودجه‌ای ندارد که به این دو باشگاه بدهد، درنهایت، ما با همکاری بانک شهر برای این دو باشگاه وامی در نظر گرفتیم که هم طلب استراماچونی پرداخت شود و هم به پرسپولیس مبلغی تزریق شود و قرار شد چون پرسپولیس بیشتر تسهیلات ارزی دریافت کرده بود، وام آن‌ها ریالی باشد و برای استقلال وام ارزی در نظر گرفته شد. ضمن اینکه بنده شخصاً اطلاع دارم و هماهنگ کردم که حجت کریمی ۵۰ میلیارد از همراه اول دریافتی داشته باشد، نه ۱۲ میلیارد. آن را پشت درهای بسته برای آرام‌کردن جو به مهرداد محمدی به‌عنوان پیش‌پرداخت داد تا فضای هواداری آرام‌تر شود.
حسین قربان زاده در پاسخ به سؤالات هواداران استقلال درخصوص پرداختی‌های هوادار متمول به پرسپولیسی‌ها و مبلغ قرارداد جدید بیرانوند توضیح داد:
اینکه بیرون باشگاه چه اتفاقی افتاده، نمی‌دانم، اما آنچه در قرارداد وجود دارد، مشخص است و مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون با آپشن بیست درصدی مشخص است. اینکه کسی بیرون باشگاه پول داده یا نه نمی‌دانم اما ما قراردادها را شفاف اعلام می‌کنیم، اگر سندی دارید که پول زیرمیزی داده شده، بیاورید. من نمی‌توانم بدون سند صحبت کنم. اگر اسنادی باشد، پیگیری می‌کنم. درباره سپاهان هم گفته می‌شود. خصوصی‌سازی پانصد و هفت شرکت را در لیست واگذاری دارد و واقعاً این وقت زیادی از ما می‌گیرد.
آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...