قضاوت بی نقص آقای دکتر در ال کلاسیکو

بیژن حیدری و کمک هایش در بازی پرسپولیس و سپاهان، توانستند قضاوت کم نقصی را ارائه دهند.
کدخبر (147126) | 06 اسفند 1401 | ساعت 11:09
0 91
قضاوت بی نقص آقای دکتر در ال کلاسیکو
بیژن حیدری و کمک هایش در بازی پرسپولیس و سپاهان، توانستند قضاوت کم نقصی را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بحث اشتباهات داوری در فصل اخیر حسابی داغ بوده و اغلب تیم ها از نحوه قضاوت ها شاکی هستند. هفته ای نیست که شاهد اعتراض و بیانیه نویسی تیم ها نباشیم. عملکرد برخی داوران به قدری ضعیف بوده که حتی صدای کارشناسان این رشته را هم در آورده است و با انتقاد آن ها به کمیته داوران همراه بود.

برخلاف معمول هفته های اخیر، پس از پایان مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، نه تنها خبری از اعتراض تیم ها نبود که شاهد تعربف تمجید کارشناسان داوری از عملکرد داوران بودیم. در یکی از مهمترین دیدارهای این مرحله که جدالی بین دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان بود بیژن حیدری توانست ۱۲۰ دقیقه بدون کوچکترین اشتباهی بازی را مدیریت و قضاوت کند. او با آمادگی بدنی خوب و جایگیری مناسب در تمام صحنه های مهم حضور داشت و این دیدار پربرخورد و حساس را سوت زد؛ دو پنالتی برای پرسپولیس گرفت که همه کارشناسان داوری آن را تایید کردند. مدافع تیم میزبان را اخراج کرد. یک گل سرخپوشان را به درستی آفساید اعلام کرد و اجازه نداد نیمکت های دو تیم در بازی تنش ایجاد کنند تا برخلاف بسیاری از ال کلاسیکوهای گذشته خبری از جنجال و اشتباهات داوری نباشد. 

قضاوت بی نقص آقای دکتر در ال کلاسیکو

بدون شک این یکی از سخت ترین قضاوت های دوران داوری بیژن حیدری بود. اما این داور تحصیلکرده به خوبی توانست از عهده این بازی دشوار بر بیاید و از کارشناسان نمره قبولی دریافت کند. او با این عملکرد خوبش تا حدودی توانست آن فضای سنگینی که بر داوری فوتبال کشور سایه افکنده بود را ملتطف کند و از فشاری که روی داوران است کم کند.

البته نباید از نقش موثر کمک های بیژن حیدری گذر کرد. در پنالتی اول پرسپولیس این کمک داور مسابقه بود که با نظارت دقیق خود بر صحنه خطای یزدانی روی عمری توانست داور را متوجه این اتفاق کند. روی گل نخست سپاهان هم اگر کمک داور خطای امیری را پرچم نمی زد چه بسا آن ضربه ایستگاهی نصیب زردپوشان نمی شد. هماهنگی خوب بیژن حیدری و کمک هایش نقش مهمی در قضاوت بی نقص آن ها در ال کلاسیکو داشت.این موضوع بار دیگر نشان داد اگر کمیته داوران انتخاب های درستی در چینش داوران داشته باشد جلوی بسیاری از اشتباهات داوری گرفته خواهد شد و چه بسا در این صورت کمتر شاهد اعتراض تیم ها باشیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...