قهرمان آسیا از کشتی خونین در فینال قرقیزستان و 75 بخیه صورت گفت

مهدی بالی فرنگی کار تیم ملی کشورمان اعلام کرد که دیگر به کسب مقام در مسابقات آسیایی فکر نمی کند و در اندیشه کسب مدال جهانی است.
کدخبر (169276) | 01 اردیبهشت 1402 | ساعت 06:53
0 99
قهرمان آسیا از کشتی خونین در فینال قرقیزستان و 75 بخیه صورت گفت
مهدی بالی فرنگی کار تیم ملی کشورمان اعلام کرد که دیگر به کسب مقام در مسابقات آسیایی فکر نمی کند و در اندیشه کسب مدال جهانی است.

به گزارش سرخ نیوز، مهدی بالی در گفت‌وگویی درباره هت‌تریکش در کسب مدال طلای وزن 97 کیلوگرم آسیا اظهار داشت:

من کشتی‎‌گیر کم‌تجربه‌ای نبودم، انتظار همین بود. مسابقات قهرمانی آسیا سومین مرحله از چرخه انتخابی ما بود و حالا یک مرحله دیگر باقی مانده که مرحله نهایی انتخابی است. نظر کادرفنی در این رابطه مهم است که مسابقه انتخابی داخل ایران باشد یا به تورنمنت برون‌مرزی اعزام شویم.
وی که پیش از این نیز تاکید کرده بود سطح کشتی آسیا برایش کوچک است، ادامه داد:
من خیلی وقت است که به مدال آسیایی فکر نمی‌کنم، این مدال خوب است اما از نظر من مدال جهانی مهم است و امسال به دنبال این هستم که مدال جهانی بگیرم و واقعا شایستگی این مدال را دارم. خیلی هم سخت برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم.
وی که شاگرد مجید رمضانی در نوشهر است، در رابطه با اینکه حضور مربی‌اش در کنار او در کادرفنی تیم ملی چقدر در عملکردش تاثیر دارد، گفت:
از وقتی که کشتی فرنگی را شروع کردم با آقا مجید بودم. من تا 16 سالگی آزاد کشتی می‌گرفتم و بعد که زیر نظر مجید رمضانی تمرین کردم، سمت کشتی فرنگی آمدم. همان ابتدا هم در انتخابی تیم ملی جوانان دوم شده و به اردوی تیم ملی دعوت شدم. علاوه بر اینکه از تجربیات فنی او استفاده می‌کنم، همیشه برای ما از چیزهایی می‌گوید که منجر به عدم نتیجه گرفتن خودش در تیم ملی شد، چون او هم کشتی‌گیر فنی بود. وقتی یکی در 17 سالگی ملی‌پوش می‌شود مشخصا کشتی‌گیر خوبی است. مجید رمضانی زیر و بم کشتی من را می‌داند. من هم به او اعتماد کامل دارم و او هم به من مطمئن است که امتیاز عقب‌افتاده را جبران می‌کنم.
بالی تاکید کرد:
من در کشتی هر چیزی بلدم، مدیون مربیان خوب و زحمتکشم هستم، مجید رمضانی و همچنین محمد خزایی و بهمن رهبر، اینها مربیانی هستند که با آقا مجید کار می‌کنند. محمدفرزاد ظهیری هم برایم خیلی زحمت کشیده، سعی کردم یک جای خوب اسم مربیانم را ببرم اما هنوز آن مدال خوب جهانی را نگرفتم و بعد از سومین طلای آسیایی خواستم اسمی از آنها بیاورم.
این کشتی‌گیر نوشهری وزن 97 کیلوگرم با اشاره به ادامه مسیرش برای رسیدن به دوبنده تیم ملی خاطرنشان کرد:
منتظر انتخابی بعدی هستم که حقم را بگیرم، کم تجربه هم نیستم. کسانی که در جام جهانی آنها را بردم مدال جهانی 2022 را گرفته بودند. وقتی من مدال‌دار جهانی را می‌برم خودم هم می‌توانم روی سکوی جهانی بایستم، فقط باید به من اعتماد شود.
دارنده 3 مدال طلای آسیا درباره کشتی آخرش با ژوژوپبکوف قرقیز که حساس و پربرخورد شده بود، گفت:
قبل از اینکه به قزاقستان برویم، برای خودم طلا را کنار گذاشته بودم که فینال کشتی حساس شد. از نظر خودم 47 ثانیه مانده بود به پایان، فکر می‌کردم 4-4 من برنده هستم، چون به نظرم دو پوئن آخر را من گرفته بودم، داور که سوت زد و کشتی را قطع کرد، آقا مجید (رمضانی) گفت عقبم و من حدودا 40 ثانیه وقت داشتم که امتیاز بگیرم، قبل از آن با فکرِ اینکه جلو هستم، کشتی را بسته بودم که حریف حمله نکند. خداراشکر اتفاقات خوب افتاد و من بردم و از نظر برد و باخت از این حریف قرقیز 3-یک جلو افتادم.
وی در مورد آسیب‌دیدگی‌اش در کشتی فینال عنوان کرد:
این کشتی‌گیر قرقیز، حریفی است که در مبارزه‌مان زیاد ضربه زده می‌شود چون قدش بلند است، سرش را پایین می‌آورد و این باعث می‌شود کشتی پربرخورد شود، البته از قصد هم این کار را نمی‌کند، پهلوانی کشتی می‌گیرد، به هرحال کشتی یک مبارزه پربرخورد است و این چیزها پیش می‌آید، خصوصا در کشتی فرنگی که دائم سر درگیر است.
بالی درباره اینکه آیا سرش را بخیه زده؟، تصریح کرد:
چندتایی بخیه می‌خواست اما خودم خواستم نزنم. جالب این است که تا امروز سر و صورتم حدود 75 بخیه خورده، چندین بار ابرویم فقط پاره شده است.
این مدعی تیم ملی کشتی فرنگی در خاتمه نیز گفت:
جا دارد ازهمه کسانی که حامی ما بودند، از کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی و شخص خود رئیس فدراسیون که حامی چرخه انتخابی بوده و همه امکانات لازم را در اختیار کشتی و کشتی‌گیران قرار داده، تشکر کنم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...