مجریان فوتبالی علیه فوتبال!

ماجرای درگیری سرخابی‌ها با صدا و سیما نیمه پنهان چهره برخی مجریان تلویزیونی را مشخص کرد.
کدخبر (57368) | 23 مرداد 1401 | ساعت 12:47
0 121
مجریان فوتبالی علیه فوتبال!
ماجرای درگیری سرخابی‌ها با صدا و سیما نیمه پنهان چهره برخی مجریان تلویزیونی را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، اختلاف دو باشگاه بزرگ پایتخت با صدا و سیما به اوج خود رسیده و هر روز وارد فاز تازه ای می شود. پس از اینکه استقلالی‌ها در بازی افتتاحیه لیگ برتر به دوربین‌های تلویزیونی اجازه فیلمبرداری (به جز پخش زنده) را ندادند، صدا و سیما هم در اقدامی تلافی جویانه تابلوهای تبلیغاتی اطراف زمین را از کادر تصویربرداری خارج کرد! در ادامه نیز شاگردان ساپینتو در میکسدزون ورزشگاه آزادی حاضر به گفت‌وگو نشدند. همین اتفاق در بازی پرسپولیس و ذوب اهن تکرار شد و اوسمار ویرا که در غیاب گل محمدی محروم به نشست خبری رفته بود حاضر به صحبت با رسانه ها نشد.

مجریان تلویزیونی مقابل باشگاه ها

عجیب ترین موضع را مجری برنامه فوتبال برتر داشت. محمدرضا احمدی قبل از شروع دیدار پرسپولیس و ذوب آهن روی آنتن زنده در واکنش به بیانیه سرخ ها گفت: مربیان و مدیران بهتر است به کار خود برسند و دست از بیانیه نویسی بردارند! مشابه همین صحبت‌ها را چند روز قبل محمدحسین میثاقی انجام داد و ضمن دفاع از صدا و سیما مدعی شد این سازمان به تمام وظایف خود در قبال فوتبال عمل کرده و حق پخش باشگاه‌ها را پرداخت نموده است! 

حفظ صندلی به هر قیمتی!

این صحبت ها، اگر برای مردم نان و آب نداشت، حداقل موضع مجریان تلویزیونی را که داعیه حمایت از فوتبال دارند را مشخص کرد. مجریانی که شعار می دهند دلسوز تیم های باشگاهی هستند، اما در عمل نه تنها حاضر نیستند هیچ قدمی برای برطرف شدن مشکلات مالی آنها بردارند که برای حفظ جایگاه و صندلی خود در صدا و سیما پا روی حق و حقوق فوتبال می گذارند. گرچه ماهیت برخی از این افراد از مدتها قبل برای علاقمندان فوتبال روشن شده بود و اتفاقات اخیر فقط بخش دیگری از واقعیت های رسانه ملی را برملا کرد.

نادیده گرفتن سهم باشگاه ها 

حتی اگر از برخی حاشیه سازی ها علیه پرسپولیس فاکتور بگیریم، قابل کتمان نیست که صدا و سیما مدت‌هاست سهم پرسپولیس را در حق پخش نادیده می گیرد! از آن ثروت بیکران که در رسانه ملی بابت تولید برنامه های ورزشی به دست آمده، سهم سرخ‌ها و سایر باشگاه‌های ایرانی هیچ مطلق بوده. این در حالی است که در دنیا، حق پخش تلویزیونی یکی از منابع اصلی درآمدزایی باشگاه های فوتبال است.

درآمد باشگاه های اروپایی از حق پخش

چندی پیش نشریه مارکا در مقاله ای به بررسی میزان درآمد باشگاه ها از فروش حق پخش تلویزیونی در بازی‌های لالیگا و لیگ برتر انگلیس پرداخت. بر اساس این گزارش، در فصل 21-2020 لیگ برتر انگلیس، از کل مبلغ 2 میلیارد و پانصد و هجده میلیون یورویی که میان باشگاه‌‌ها توزیع شده، منچسترسیتی، تیمی که در پایان فصل قهرمان شد، با دریافت 168.72 میلیون یورو (5.69 درصد) در جایگاه نخست قرار داشت و پس از آن منچستریونایتد با 167.61 میلیون یورو (5.65 درصد) در رده دوم. در لالیگا نیز تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید روی هم بیش از 20 درصد از درآمد یک میلیارد و 444 میلیون یورویی حق پخش لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا را به خود اختصاص دادند. که بارسلونا با دریافت 165.6 میلیون یورو (10.30 درصد) بالاترین سهم را داشت و رئال مادرید با دریافت 163 میلیون یورو (10.20 درصد) در رده دوم بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...