مدافع پرسپولیس در دربی 50 تایی می شود

علی نعمتی در صورت حضور مقابل استقلال برای پنجاهمین بار با پیراهن سرخ به میدان خواهد رفت.
کدخبر (168146) | 29 فروردین 1402 | ساعت 09:51
0 99
مدافع پرسپولیس در دربی 50 تایی می شود
علی نعمتی در صورت حضور مقابل استقلال برای پنجاهمین بار با پیراهن سرخ به میدان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بازی دربی می تواند برای علی نعمتی یک روز خاص باشد، چرا که اگر این بازیکن در ترکیب قرار داشته باشد پنجاهمین حضورش را با پیراهن پرسپولیس تجربه خواهد کرد. این مدافع نیشابوری که دومین فصل حضورش را در جمع سرخ ها سپری می کند در ۴۹ مسابقه ای که پیش از این به میدان رفته ۴ گل و یک پاس گل را از خود برجای گذاشته است. ناگفته نماند که علی نعمتی دوم شهریور ۱۴۰۰ با عقد قراردادی دو ساله از شهرخودرو به پرسپولیس پیوست تا بار دیگر زیر نظر گل محمدی کار کند. این اتفاق حتی می توانست زودتر رخ دهد و نعمتی فرصت شاگردی برانکو‌ ایوانکوویچ و قهرمانی در لیگ برتر هجدهم با سرخ ها را کسب کند، اگر مدیران وقت تیم مشهدی بر سر انتقال این بازیکن سنگ اندازی نمی کردند تا او در نهایت مجبور شود برای رسیدن به پیراهن تیم محبوبش خانه اش را بفروشد!

درخشش در بازی های بزرگ

علی نعمتی اولین بار در هفته چهارم لیگ برتر بیست و یکم و بازی مقابل گل گهر با پیراهن شماره ۶ برای پرسپولیس به میدان رفت. این بازی روز شانزدهم آبان ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با نتیجه یک - یک خاتمه یافت. این حضور اما ادامه دار نبود و نعمتی در ترافیک پرتعداد خط دفاعی سرخ‌ها کمتر مجالی برای بازی یافت. در نیم فصل دوم ورق برای نعمتی برگشت و رفته رفته توانست خود را به ترکیب اصلی برساند و حتی برای پرسپولیس در بازی های بزرگ گلزنی کند. شروع این اتفاق از دربی برگشت بود که در دقیقه ۴۰، توانست از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر دروازه حسینی را باز کند. گلی که در دقایق پایانی توسط رودی ژستد پاسخ داده شد تا این دیدار حساس با تساوی پایان پذیرد. او دو هفته بعد در جریان برتری ۲-۰ مقابل پیکان با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد و این کار را مقابل سپاهان تکرار کرد. اما این گل دیرهنگام نتوانست از شکست سرخپوشان در سیرجان جلوگیری کند، تا این تیم قهرمانی را به رقیب خود استقلال واگذار کند. شاید اگر این اتفاق نمی افتاد ارزش گل های این بازیکن بیشتر خود را نشان می داد. مدافع پرسپولیس در دربی ۵۰ تایی می شود نعمتی در ادامه فصل دروازه تیم سابق خود یعنی شهرخودرو را با ضربه سر باز کرد تا با زدن ۴ گل، بهترین گلزن سرخ‌پوشان در نیم فصل دوم و گلزن ترین مدافع این تیم در طول فصل لقب بگیرد. عنوانی که در فصل جاری به دیگر مدافع پرسپولیس یعنی گیورگی گولسیانی رسیده است.

نعمتی در سودای گلزنی دوباره در دربی

نعمتی در فصل گذشته علاوه بر ۲۳ مسابقه ای که در ترکیب قرار داشت، ۳ بار در جام حذفی و یک بار در سوپرجام به میدان رفت. او در فصل جاری که ۲۶ هفته از آن را سپری کرده ایم ۲۱ بار در ترکیب حاضر بوده و یک پاس گل داده است. این اتفاق در جریان برتری ۲-۱ پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر مقابل صنعت نفت رخ داد و نعمتی گل اول مسابقه را برای یورگن لوکادیا فراهم ساخت. این مدافع یک بار هم در جام حذفی به میدان رفته است و باید دید مقابل استقلال هم فرصت بازی پیدا می کند؟ نعمتی در هفته های اخیر در پست دفاع میانی حاضر بوده و به نظر می رسد که با بازگشت مرتضی پورعلی گنجی باید بار دیگر شاهد تغییر پست این بازیکن باشیم. او در بازی با مس کرمان هم به عنوان مدافع چپ بازی کرد و امیری یک خط جلوتر رفت تا در حملات تیم مشارکت داشته باشد. از جایی که اغلب برنامه هجومی استقلال از کناره هاست و بازیکنان خوبی در این پست دارد احتمال آن وجود دارد که گل محمدی برای بستن راه های نفوذ وینگرهای سرعتی تیم حریف همزمان از وحید امیری و علی نعمتی در ترکیب استفاده کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...