مربی استقلال: گل گهر برای قهرمانی می جنگد و بازی سختی داریم

روی ماتا مربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی استقلال مقابل گل گهر سیرجان حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کدخبر (151342) | 14 اسفند 1401 | ساعت 19:48
0 74
مربی استقلال: گل گهر برای قهرمانی می جنگد و بازی سختی داریم
روی ماتا مربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی استقلال مقابل گل گهر سیرجان حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش سرخ نیوز، روی ماتا در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل گل گهر سیرجان در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت:

طبق معمول بازی فردا سخت خواهد بود. با تیمی بازی داریم که بازیکنان باکیفیتی دارد و در مجموع تیم خوبی است. گل‌گهری‌ها در بحث تجمع خوب کار می‌کنند و آنها نیز برای قهرمانی می‌جنگند. گل‌گهری‌ها به مانند ما برای سه امتیاز می‌جنگند. تیم ما در شرایط خوبی قرار دارد، هر چند که در دیدار قبلی با وجود خلق موقعیت‌های زیاد نبردیم. بازی فردا به نوعی بازی قهرمانی است و برای سه امتیاز آن می‌جنگیم. خوشبختانه فردا آخرین دیداری است که سرمربی تیم‌مان را نخواهیم داشت. امیدوارم این نوع فشارها کم شود و اجازه بدهند کارمان را انجام دهیم.
وی در واکنش به این سؤال که سجاد شهباز زاده در بازی با نساجی مازندران موقعیت‌های زیادی را از دست داد و آیا بازیکن دیگری وجود ندارد که به جای شهباززاده فرصت بازی پیدا کند، گفت:
از تیم‌مان خیلی راضی هستیم و وقتی می‌بریم کسی چیزی نمی‌گوید. ما تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان، ملوان بندر انزلی، مس کرمان و ... را بردیم، ولی ندیدم کسی از بازیکنان ما چیزی بگوید. این بازی فوتبال است و در آن اتفاقاتی مثل دیدار با نساجی می‌افتد. فقط یک بازیکن نبود که موقعیت از دست داد. برخی مواقع توپ‌ها وارد دروازه نمی‌شوند. اگر موقعیتی ایجاد نمی‌کردیم که بازی را ببریم، این مشکل‌ساز بود. درباره این صحبت کنید که در لیگ 13 امتیاز از دست داده‌ایم، نه اینکه درباره سؤالی که پرسیدید، صحبت کنیم.
مربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه این تیم بدون جذب بازیکنی در نقل و انتقالات کارش را پیش برد و هافبک‌های کنونی در خلق موقعیت بهتر کار کردند، یادآور شد:
سرمربی ما در این زمینه صحبت کرد که به همه بازیکنان ایمان داریم. آرش رضاوند و سعید مهری برای ما شگفت‌انگیز نشده‌اند، چون بازیکنان باکیفیتی هستند. عملکرد آنها برای ما سورپرایز نیست.
«استقلال در شش دیدار قبلی آمار خوبی ثبت کرده است و آیا می‌تواند فردا به این روند ادامه دهد؟»، وی در واکنش به طرح این سؤال خاطر نشان کرد:
ما دوست داریم بازی را ببریم. آمارها، همیشه آمار هستند، ولی هدف ما پیروزی در دیدار فردا خواهد بود. گل‌گهر تیمی خوب با بازیکنان خیلی خوب است، به خاطر همین گفتم که آنها نیز برای قهرمانی می‌جنگند. با این اوصاف قطعاً بازی بسیار سختی خواهیم داشت. به این مسئله آگاه هستیم که نباید از کورس قهرمانی عقب بیفتیم.
وی در مورد اینکه آبی‌پوشان در نبرد با مدعیان نتایج خوبی را کسب نکرده‌اند، گفت:
مقابل پرسپولیس دقیقه 92 گل خوردیم و دیگر نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم. فقط در دیدار با تراکتور متفاوت ظاهر شدیم، اما در دیگر دیدارها نزدیک به هم بازی کردیم. در دو بازی رفت و برگشت برابر سپاهان فکر نمی‌کنم آنها بهتر از ما بودند. ضمن اینکه در دیدار رفت تیم گل‌گهر سیرجان را در خانه‌اش شکست دادیم.
مربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که چقدر نبود ساپینتو در بازی با نساجی مازندران باعث از دست دادن دو امتیاز حساس شد، تأکید کرد:
ما بازی‌هایی را بدون ساپینتو یا با حضور او بردیم، اما مهمترین پازل ما حضور سرمربی است. ایشان رهبر تیم ماست. خیلی سعی کردند به تیم‌مان نفوذ کنند، ولی خانواده مستحکمی هستیم و یک خانواده مستحکم می‌داند چطور کار را پیش ببرد. ما بازی قبل را به خاطر غیبت ساپینتو نبردیم، بلکه به دلیل نرفتن توپ به داخل دروازه بود. تا الان اتفاقات مرموزی افتاده است که اگر نمی‌افتاد شرایط این‌گونه نبود.
ماتا در واکنش به این سؤال که گفته می‌شود او برای تعویض‌ها اختیار تام دارد، خاطر نشان کرد:
ما نقشه‌های متفاوت بازی را با هم می‌چینیم و صحبت می‌کنیم، حالا چه بازی مساوی باشد یا برده باشیم. سناریوهای مختلفی را بررسی کرده و سپس تصمیم‌گیری می‌کنیم.
وی درباره اینکه آیا بهتر نیست روی سجاد شهباززاده به لحاظ روحی و روانی کار شود تا شرایط گذشته را به دست بیاورد، اظهار داشت:
ما یک تمرین و یک نحوه رفتاری با بازیکنان داریم. وقتی با بازیکنان تمرین داریم هم تاکتیکی و تکنیکی کار می‌کنیم و هم مسائل روانی را در نظر می‌گیریم. این چند قدم همیشه در تمرینات برداشته می‌شود و اگر بازیکنی نیاز به اعتماد‌به‌نفس بالا داشته باشد سرمربی روی این مسائل مسلط است و صحبت خواهد کرد. در فوتبال برخی مواقع زیاد کار می‌کنید، ولی شانس با شما یار نیست. بهترین چیزی که اتفاق می‌افتاد، گل شدن موقعیت این بازیکن (شهباززاده) بود. رونالدو چند سال پیش حرفی زد و گفت وقتی گل می‌زنید مثل سس کچاپ است!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...