مرگ تدریجی یک رویا؛ دوره‌ات تمام شد آقای عطایی!

کدخبر (224090) | 05 شهریور 1402 | ساعت 09:24
0 202
مرگ تدریجی یک رویا؛ دوره‌ات تمام شد آقای عطایی!
به نظر می‌رسد پایان همکاری، تصمیمی مناسب برای تیم ملی والیبال ایران و بهروز عطایی باشد.

به گزارش سرخ نیوز، از زمانی که خولیو ولاسکو به ایران آمد و والیبال کشورمان را به معنای واقعی کلمه متحول کرد، کارشناسان والیبالی کشور به شکل مداوم خواستار این بودند که یک سرمربی ایرانی، هدایت تیم ملی والیبال ایران را عهده‌دار شود. این خواسته در دوران درخشان اسلوبودان کواچ نیز تکرار می‌شد حتی سرمربیان کارنامه‌داری مثل لوزانو، کولاکوویچ و ولادیمیر آلکنو نیز همیشه سایه جانشین ایرانی را پشت سر خود احساس می‌کردند.

تا این که بالاخره قرعه به نام بهروز عطایی افتاد و او جانشین ولادیمیر آلکنویی شد که با آن کارنامه درخشان، تنها کمتر از یک سال در تیم ملی دوام آورد. عطایی با کوله‌باری از تجربه و سابقه هدایت تیم ملی جوانان ایران، بالاخره به آرزوی خود رسید و سرمربی یکی از قدرتمندترین تیم‌های والیبال دنیا شد.

با این حال، شرایط آن طور که تصور می‌شد پیش نرفت. نتایج فاجعه‌بار در لیگ جهانی والیبال ۲۰۲۳ به کارشناسانی که تصور داشتند تیم ملی می‌تواند قهرمان این مسابقات شود اما تنها کمبود ما در این مسیر نداشتن سرمربی ایرانی است، نشان داد که مشکل بزرگ‌تر از این حرف‌هاست.

 بعد از لیگ جهانی، نوبت به مسابقات والیبال قهرمانی آسیا 2023 به میزبانی ارومیه رسید. جایی که تیم ملی والیبال ایران در فینال این رقابت‌ها با نتیجه تحقیرآمیز ۳-۰ مقابل ژاپن شکست خورد تا شعار «حیا کن، رها کن» به رساترین شکل ممکن در سالن برگزاری مسابقه، شنیده شود. هواداران خون‌گرم ارومیه‌ای که طی روزهای گذشته حمایت بی‌نظیری از تیم ملی نشان داده بودند، در پایان این بازی به شکلی طعنه‌آمیز تیم ملی ژاپن را تشویق کردند تا به کادرفنی تیم ملی والیبال و در رأس آن‌ها، بهروز عطایی، یادآوری کنند که کت هدایت تیم ملی بزرگسالان والیبال، اندازه تن آن‌ها نیست.

باید دید فدراسیون والیبال پس از نتایج فاجعه‌بار لیگ جهانی والیبال و مسابقات قهرمانی آسیا، در آستانه مسابقات انتخابی المپیک بالاخره دست به تغییر کادرفنی و انتخاب سرمربی بادانش خارجی خواهد زد یا نه. این درحالی است که رئیس فدراسیون والیبال در آخرین صحبت‌های خود در این خصوص، گفته است:

امسال انتظار داشتیم در مسابقات قهرمانی آسیا، شکست مقابل ژاپن در لیگ ملت‌ها را جبران کنیم. قطعاً فدراسیون نسبت به این موضوع بی‌خیال نیست. فعلاً هیچ تصمیم دیگری نمی‌توانیم بگیریم تا اینکه بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات انتخابی المپیک را پشت سر بگذاریم. مردم مطمئن باشند که برای لیگ ملت‌های سال آینده و المپیک 2024 فدراسیون تصمیم درست‌تری خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار والیبال:

حواشی فینال والییال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ / شعار عطایی حیا کن رها کن در ارومیه

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...