مسیر هموار شاگردان قلعه نویی

بررسی قرعه ایران نشان می دهد تیم ملی کشورمان در گروه آسانی قرار گرفته است.
کدخبر (178811) | 21 اردیبهشت 1402 | ساعت 13:57
0 119
مسیر هموار شاگردان قلعه نویی
بررسی قرعه ایران نشان می دهد تیم ملی کشورمان در گروه آسانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ به میزبانی قطر آغاز می شود. قرعه‌کشی این رقابت‌ها در سالن اپرای کاتارا شهردوحه برگزار شد و تیم ملی کشورمان با کشورهای امارات، فلسطین و هنگ کنگ در گروه C قرار گرفت. با توجه به سوابق حریفان ایران در فوتبال آسیا و جایگاه‌شان در رنکینگ فیفا می توان گفت شاگردان قلعه نویی به نسبت سایر مدعیان جام در گروه آسان‌تری قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد حداقل روی کاغذ کار سختی برای صعود به مراحل حذفی نداشته باشند. خصوصا که در تقابل‌های گذشته نتایج بسیار خوبی را مقابل این تیم داشته‌اند.

ناکامی مطلق اماراتی‌ها

بی شک امارات سرشناس‌ترین حریف ایران است. این تیم عربی در آخرین رده‌بندی فیفا در رتبه ۷۲ جای دارد و هم اکنون زیر نظر رودولفو آروابارنا آرژانتینی هدایت می‌شود. امارات در مقدماتی جام جهانی قطر با ایران هم‌گروه بود که هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۱-۰ مغلوب ملی پوشان کشورمان شد. در پایان این دوره از بازی‌ها ایران به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد و تیم ملی امارات با سومی در گروه به پلی آف رسید، اما با شکست برابر استرالیا فرصت حضور در این رویداد بین المللی را از دست داد. حال بعد از دو سال از آخرین تقابل ایران و امارات در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی قرار است این دو تیم با هم برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رقابت کنند. این در شرایطی است که آمارها حمایت از ناکامی مطلق این تیم عربی مقابل کشورمان دارد. امارات در ۱۸ بار در مصاف خود با ایران تنها یک بار پیروز بوده و ۱۴ باخت و سه تساوی داشته است. ۵ دیدار از این ۱۸ بازی در جام ملت‌های آسیا بوده است

به عبارتی اماراتی‌ها هرگز در جام ملت‌ها موفق به شکست دادن کشورمان نشده‌اند که نتایج آن به شرح زیر است:

۱۹۸۴ سنگاپور: ایران ۳- امارات ۰ ۱۹۸۸قطر: ایران ۱- امارات ۰ ۱۹۹۲ ژاپن: ایران ۰- امارات ۰ ۲۰۱۱ ژاپن: ایران ۳- امارات ۰ ۲۰۱۵استرالیا: ایران ۱- امارات ۰

ایران- هنگ کنگ؛ پس از ۵۵ سال مقابل هم

تیم ملی فوتبال هنگ کنگ یکی از تیم‌هایی بود که در مسیر صعود ایران در جام جهانی بر سر ملی پوشان کشورمان قرار گرفت. در دور رفت دور گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که به نوعی مجوزی برای حضور تیم‌ها در جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ بود، کریم انصاری فرد و سردار آزمون با گل‌های خود نتیجه را رقم زدند و در دور برگشت علی قلی زاده، وحید امیری و کریم انصاری فر با درخشش خود موجب شکست ۳-۱ حریف شدند. هنگ کنگ در مجموع تاکنون ۶ بار با تیم ملی کشورمان بازی کرده که در همه دیدارها یک بازنده تمام عیار بوده است. یکی از این تقابل‌ها در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ تهران بود که کشورمان با گل‌های زنده یاد همایون بهزادی و علی جباری حریف خود را ورزشگاه امجدیه با نتیجه دو بر صفر مغلوب کرد. حال دو تیم بعد از ۵۵ سال دوباره باید در جام ملت‌ها با هم رو به رو شوند. ناگفته نماند که هنگ کنگ با رهبری یورن اندرسن آلمانی هم اکنون رتبه ۱۴۷ رنکینگ فیفا را در اختیار دارد.

سومین حضور فلسطین در جام ملت‌ها

تیم ۹۳ فوتبال جهان یکی دیگر از حریفان ایران در این دوره از رقابت‌هاست. فلسطین تاکنون با کشورمان در جام ملتهای آسیا تقابل نداشته است و تنها ۵ بار در مسابقات غرب آسیا و دوستانه بازی کرده. طی این مصاف‌ها، ۳ شکست و ۲ تساوی برای این تیم بدست آمده است. فلسطین سابقه ۷ تایی شدن مقابل تیم ملی ایران را دارد. این اتفاق در جریان یک دیدار دوستانه در سال ۹۰ رخ داد. ناگفته نماند که حریف ایران سومین حضور خود را در جام ملت‌ها تجربه می کرد. فلسطین در آخرین دوره این مسابقات پس از دو تساوی مقابل سوریه و اردن و باخت مقابل استرالیا، در گروه سوم شد و از راه یابی به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...