مسی یا رونالدو؟ سوالی که شاید دیگر سوال نیست

شاید بتوان رقابت تاریخی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را پایان‌یافته دانست.
کدخبر (187002) | 08 خرداد 1402 | ساعت 15:19
0 145
مسی یا رونالدو؟ سوالی که شاید دیگر سوال نیست
شاید بتوان رقابت تاریخی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را پایان‌یافته دانست.

به گزارش سرخ نیوز، برای سالیان متمادی در میان فوتبال‌دوستان جهان، دو قطبی بزرگی میان لیونل مسی و کریستیانو رونالدو شکل گرفته بود؛ دو قطبی که ابتدا میان طرفداران بارسلونا و رئال مادرید به سبب تعلقات رنگی به وجود آمد اما پس از گذشت مدتی و درخشش هر دو نفر، به چالشی بین تمام طرفداران این ورزش مبدل شد. چالشی که شاید هیچوقت جواب قاطعی برای آن وجود نداشت اما میتوان گفت بعد از اتمام این فصل فوتبالی، سرانجام برنده بزرگ‌ترین رقابت فردی قرن ۲۱ مشخص شد.

لیونل مسی، فوق ستاره فوتبال آرژانتین، یک سال رویایی را پشت سر گذاشت. سالی که در آن به بزرگترین حسرت دوران پسا مارادونا در آرژانتین پایان داد و توانست با تیم ملی کشورش بر سکوی نخست جهان بیاستد.

مسی یا رونالدو؟ سوالی که شاید دیگر سوال نیست

مسی در ادامه روند خوبش به 300 پاس گل باشگاهی رسید و در نهایت با کنار زدن کریستیانو رونالدو، رقیب دیرینه خودش، به برترین گلزن پنج لیگ معتبر اروپایی بدل شد؛ آن‌هم در شرایطی که کریستیانو رونالدو این روزها در آسیا و در عربستان هم دستش به جام نرسید و نخستین فصل حضورش در النصر را با ناکامی محض به اتمام رساند.

تمام دستاوردهای بالا که در طول یک فصل برای لیونل مسی به ارمغان آمدند در پایان لوشامپیونه فرانسه موجب کسب یک رکورد افتخارآمیز دیگر هم برای فرازمینی شدند؛ مسی با قهرمانی به همراه پاری سن ژرمن به چهل و سومین جام قهرمانی دوران حرفه‌ای فوتبال خودش رسید تا در کنار دنی آلوز، همبازی سابق در بارسلونا، عنوان پرافتخارترین فوتبالیست‌های فوتبال جهان را یدک بکشند؛ 9 جام بیشتر از رقیب سنتی خودش یعنی کریستیانو رونالدو!

مسی یا رونالدو؟ سوالی که شاید دیگر سوال نیست

حال می‌توان گفت افت شدید و فاحش کریستیانو رونالدو در سال‌های اخیر، خصوصا پس از ترک یوونتوس چه در عرصه ملی با پیراهن تیم ملی پرتغال و چه در عرصه باشگاهی با پیراهن منچستر و النصر و در سمت مقابل فرا رسیدن روزهای طلایی لیونل مسی با پاری سن ژرمن و آرژانتین، هواداران فوتبال را به سمت و سویی هدایت کرده است که بتوانند پس از گذشت نزدیک به دو دهه از رقابت این دو نفر بالاخره به یک نتیجه گیری در مورد این دو سوپر ستاره برسند.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با رسیدن به روزهای پایانی دوران حرفه‌ای، بیشتر در میان فوتبال‌دوستان دوست‌داشتنی می‌شوند و شاید برای نسلی که رقابت جذاب این دو نفر را دیده است، سخت باشد که بتوانند جانشینان آنها را مورد قبول قرار دهند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...