مظفری: گل پرسپولیس نیاز به VAR نداشت/ رئیس کمیته داوران غیرقانونی است

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با اشاره به قضاوت های ۲ هفته اخیر لیگ برتر، گفت: در بازی پرسپولیس و صنعت نفت یک گل سالم دیده نشد و خطایی روی ترابی هم بدون شک باید پنالتی گرفته می شد.
کدخبر (14462) | 03 آذر 1400 | ساعت 17:31
0 85
مظفری: گل پرسپولیس نیاز به VAR نداشت/ رئیس کمیته داوران غیرقانونی است
کارشناس داوری فوتبال کشورمان با اشاره به قضاوت های ۲ هفته اخیر لیگ برتر، گفت: در بازی پرسپولیس و صنعت نفت یک گل سالم دیده نشد و خطایی روی ترابی هم بدون شک باید پنالتی گرفته می شد.

به گزارش سرخ نيوز و به نقل از ايرنا، نوید مظفری عنوان كرد: برخی از اتفاقات فوتبالی ما نیاز به کمک داور ویدئویی ندارد. چرا که تصاویر مشخص و محرز است و نمی دانم چرا چنین تصمیم هایی گرفته می شود که صدای همه را در می‌آورد. در بازی با پرسپولیس در همان صحنه اول معلوم بود توپ از خط دروازه صنعت نفت آبادان گذشته اما باید پرسید کمک داور این بازی چرا این صحنه را گل اعلام نکرد. وی ادامه داد: در نیمه نخست هم در صحنه‌ای شاهد خطا روی مهدی ترابی بودیم، بازیکن نفت پای مهاجم پرسپولیس را زد و بدون شک پنالتی بود. اما شبیه سازی تشخیص داده شد و بر خلاف آنچه باید تصمیم گرفته می شد،‌ به بازیکن پرسپولیس کارت زرد هم داده شد. کارشناس داوری فوتبال کشورمان به بازی نفت مسجد سلیمان و مس رفسنجان هم اشاره کرد و گفت: در این بازی هم که ساعتی قبل به پایان رسید یک صحنه عجیب رخ داد و بازهم شاهد اشتباه داوری بودیم. در صحنه‌ای که هیچ اتفاقی رخ نداد داور یک پنالتی به سود مس رفسنجان اعلام کرد که همان توپ وارد دروازه شد و نتیجه بازی به این شکل رقم خورد. مظفری در مورد این که چرا تصمیم های داوری در این روزها پر اشتباه است، گفت: به نظر من مدیریت اشتباه این مشکلات را رقم می زند. در گذشته افرادی مانند ترکی، مظفری زاده، مرادی و ... قضاوت می کردند و شاید در برخی موارد اشتباهاتی هم بود. اما نه به این شکل و شمایل و باید پرسید چرا فوتبال ما با این همه تبلیغاتی که می شود در چنین راهی قدم بر می دارد. وی تاکید کرد: طبق قانون فیفا ریاست افشاریان در کمیته داوران ما غیرقانونی است چرا که در این قانون عنوان شده است فردی که ریاست کمیته داوران را بر عهده دارد نباید با تشکلات فوتبالی ارتباط داشته باشد و حتی می توان او را از بیرون از مجموعه و هیات رئیسه هم انتخاب کرد. کارشناس داوری فوتبال کشورمان به نکته دیگری هم اشاره کرد و گفت:‌ نکته دیگر این است که به لیست سال قبل و امسال داوران ما نگاه کنید، به غیر از فغانی و تا حدودی بنیادی فر مگر می شود همان نفرات در همان رده های لیست سال قبل قرار بگیرند؟ یعنی در طول یک سال،‌ همان افراد در همان رده و جایگاه قرار داشتند و هیچ فردی جابجا نشده است؟ مظفری ادامه داد: باید برای داوری هم شرایط مشخصی گذاشته شود،‌ در فوتبال آلمان اگر داوری عملکرد خوبی نداشته باشد در پایان فصل همراه با تیم های سقوط کرده به یک‌رده پائین تر می رود و اگر خوب قضاوت کند به رده بالاتر منتقل می شود. این گونه همه داوران انگیزه دارند اما در اینجا اسامی مشخص است و برای داوران انگیزه ای نمی ماند و همین کار باعث می شود همه انگیزه ها از بین برود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...