معمای خط دفاعی پرسپولیس مقابل مس کرمان

تیم فوتبال پرسپولیس در دو بازی گذشته خود توانسته است بدون گل خورده زمین بازی را ترک کند.
کدخبر (164479) | 21 فروردین 1402 | ساعت 09:18
0 131
معمای خط دفاعی پرسپولیس مقابل مس کرمان
تیم فوتبال پرسپولیس در دو بازی گذشته خود توانسته است بدون گل خورده زمین بازی را ترک کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس که پس از شکست مقابل سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر از صدر جدول فاصله گرفته و در خطر از دست دادن قهرمانی قرار داشت با دو برد متوالی مقابل مس رفسنجان و ملوان توانست خود را در جمع مدعیان حفظ کند.

سرخپوشان پایتخت در این دو دیدار نمایش متفاوتی را به نسبت آخرین بازی خود ارائه داشتند و با یک نمایش هجومی موفق شدند ۶ امتیاز مهم را در این هفته های پایانی فصل کسب کنند. شکست دادن تیم آماده مس در رفسنجان که هیچ باختی در خانه نداشت و در این فصل مقابل مدعیان بسیار مقتدر ظاهر شده بود، نشان از سختی و اهمیت کار شاگردان گل محمدی داشت.

بازگشت پرسپولیس به روند کلین شیت 

آن چه در این بین، قابل توجه می آید بسته ماندن دروازه سرخپوشان در این دو دیدار، آن هم بدون حضور یکی از بهترین مدافعان خود است. با این اتفاق مهم، پرسپولیس با دریافت ۱۲ گل همچنان جزو دو خط دفاعی برتر لیگ باقی ماند. این در شرایطی است که بعد از مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی همه پیش بینی روزهای سختی را برای خط دفاعی این تیم داشتند، اما علی نعمتی به خوبی توانست جای این مدافع با تجربه و سابقا ملی پوش را پرکند و در قلب دفاع بدرخشد.

معمای خط دفاعی پرسپولیس مقابل مس کرمان

گرچه علی نعمتی با حضور در این پست بیگانه نیست و چه در پرسپولیس و چه در پدیده بارها در این پست بازی کرده بود، اما در فصل جاری هرگز مدافع آخر نبود و همواره گزینه ای بود برای پوشش سمت چپ خط دفاعی. به عبارتی نعمتی برای اولین بار کنار گیورگی گولسیانی از ابتدا در قلب دفاع قرار گرفت و با عملکرد خوب خودش توانست گل محمدی را مجاب کند که علی رغم بهبودی پورعلی گنجی باز هم از وی بازی بگیرد. البته نعمتی در جریان شکست مقابل سپاهان بعد از آسیب دیدگی پورعلی‌گنجی ۶۰ دقیقه ای در آخرین نقطه خط دفاعی بازی کرد، با این تفاوت که زوج فرشاد فرجی بود. این دو بازیکن در غیاب دو مدافع اصلی پرسپولیس و با وجود ۱۰ نفره شدن تیم، مقاومت خوبی مقابل حملات مهاجمان خطرناک سپاهان داشتند و اگر محمد کریمی آن شوت غیرقابل مهار را به دروازه بیرانوند نمی زد یک کلین شیت را هم به نام خود ثبت کرده بودند.

۵ زوج مختلف دفاعی در ۲۵ بازی 

با توجه به آن چه گفته شد، پرسپولیس تا به اینجای فصل از ۵ زوج مختلف در قلب دفاع بهره گرفته است. در ابتدای فصل که پورعلی گنجی درگیر دریافت کارت بازی و محرومیت بود گولسیانی و فرشاد فرجی در آخرین نقطه خط دفاعی حضور یافتند که حاصل آن سه کلین شیت در ۳ بازی بود. بعد از رفع مشکلات این مدافع با تجربه، پور علی گنجی در ۱۸ بازی متوالی به همراه گولسیانی به میدان رفت که در نیمی از بازی ها توانست از دروازه پرسپولیس محافظت کند و در سایر بازی ها ۹ گل به ثمر رسید.

معمای خط دفاعی پرسپولیس مقابل مس کرمان

در جدال حساس هفته بیست و دوم با تراکتور، گولسیانی برای اولین بار به دلیل بیماری نتوانست در ترکیب قرار بگیرد تا فرشاد فرجی به جای این مدافع در کنار پورعلی گنجی به میدان برود که این ترکیب موفقیت آمیز نبود و دو گل خورده را در پی داشت. تدوام بیماری مدافع گرجی، منجر به ادامه حضور فرجی در دیدار هفته بعد مقابل سپاهان شد و هنوز دقایقی از شروع این رقابت حساس نگذشته بود که پور علی گنجی با آسیب دیدگی مواجه گردید تا همان طور که اشاره شد علی نعمتی به جای وی به ترکیب بیاید و این حضور تا هفته بیست و پنجم ادامه داشته است.

پرسپولیس تا به اینجا با زوج گیورگی گولسیانی و علی نعمتی، صدر درصد کلین شیت را در بازی ها داشته است و باید دید حالا که مرتضی پور علی گنجی به شرایط بازی رسیده آیا کادرفنی از این مدافع در مقابل مس بازی می گیرد یا به ترکیب موفق علی نعمتی و گیورگی گولسیانی در کرمان دست نمی زند؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...