ممکن بود شمس آذر به لیگ یک سقوط کند!

در صورتی که باشگاه سایپا شکایت خود از باشگاه شمس آذر را پیش از پایان فصل گذشته مطرح می کرد، ممکن بود حکم متفاوتی برای این باشگاه قزوینی صادر شود.
کدخبر (210159) | 29 تیر 1402 | ساعت 06:54
0 130
ممکن بود شمس آذر به لیگ یک  سقوط کند!
در صورتی که باشگاه سایپا شکایت خود از باشگاه شمس آذر را پیش از پایان فصل گذشته مطرح می کرد، ممکن بود حکم متفاوتی برای این باشگاه قزوینی صادر شود.

به گزارش سرخ نیوز، پرونده شکایت سایپا از شمس آذر به اتهام بازیکن غیرمجاز و احتمال سقوط این تیم به لیگ یک و حضور سایپا در لیگ برتر، برای چند روز فوتبال ایران را تحت‌تاثیر قرار داد اما در نهایت کمیته انضباطی حکم به کسر امتیاز داد. حالا ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی در این باره توضیح داده است:

بند 5 ماده 61 می‌گوید اگر اتفاقی افتاد بازیکنی به خاطر رفتار مجرمانه مجوز بازی گرفت، غیر مجاز است.
او در پاسخ به این سوال که چرا نتایج شمس آذر تغییر نکرد؟ گفت:
شکایت بازیکن غیر مجاز باید در زمانِ 24 ساعت اتفاق بیفتد. این بند 5 می‌گوید اگر از طریق رفتار مجرمانه مثل جعل مجوز بازی صادر شد مشمول 24 ساعت نیست. هر زمانی می‌شود بازی‌ها را 3 بر صفر کرد. مگر اینکه فصل مسابقاتی تمام شده باشد که در فصل بعد، فصل بعد را باید چگونه تفسیر کنیم؟ این نظر کمیته انضباطی بوده، شاید کمیته استیناف تفسیر دیگری داشته باشد.
وی افزود: در فصل بعد به تعدادی که از این بازیکن استفاده شده باید کسر امتیاز شود. 2 مجازات داریم. یکی کسر امتیاز و دیگری بازنده شدن با نتیجه 3 بر صفر است. بازنده شدن در طول فصل و کسر امتیاز بعد از پایان فصل است. این در حالی است که هر دو باشگاه شمس آذر و سایپا با مراجعه به کمیته استیناف درخواست تغییر حکم به سود خود را مطرح کرده‌اند. حواشی جدید فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...