مورد عجیب رفقای ژنرال!

امیر قلعه نویی در همین مدت زمان اندکی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته است با انتقاداتی روبرو بوده که بخشی از آن به نحوه انتخاب مربیان تیم ملی برمی گردد.
کدخبر (173500) | 09 اردیبهشت 1402 | ساعت 13:05
0 111
مورد عجیب رفقای ژنرال!
امیر قلعه نویی در همین مدت زمان اندکی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته است با انتقاداتی روبرو بوده که بخشی از آن به نحوه انتخاب مربیان تیم ملی برمی گردد.

به گزارش سرخ نیوز، روزی که فدراسیون فوتبال پس از کش و قوس‌های فراوان و بازی با اسم‌های کوچک و بزرگ خارجی به گزینه امیر قلعه نویی رسید، این سوال برای جامعه فوتبال ایجاد شد که ژنرال برای انتخاب دستیارانش - به قول او همکارانش- سراغ چه کسانی می‌رود؟ او، اما چراغ خاموش و ضربتی اقدام به احضار چند مربی داخلی به اردوی تیم ملی نمود که همان ابتدا با جنجال‌هایی همراه شد. انتخاب رحمان رضایی مدافع اسبق تیم ملی به عنوان مربی تیم ملی را در شرایطی از سوی قلعه نویی شاهد بودیم که این چهره دوران مربیگری موفقی را پشت سر نگذاشته بود و اتفاقا ورودش به این عرصه از روز‌هایی شکل گرفت که همین قلعه نویی سرمربی تراکتور تبریز بود و رحمان دستیارش شد. جدایی رحمان نیز از آن کادر و در آن مقطع نیز حواشی‌ای به دنبال داشت. این بار هم بحث همکاری قلعه نویی و رضایی عقیم ماند و به علت برخی فعالیت‌های این مربی در فضای مجازی به وقت اغتشاشات سال گذشته، مجبور به ترک اردوی تیم ملی شد.

انتخابی عجیب‌تر از قبلی!

امیر قلعه نویی که از کسب مجوز بازگرداندن رحمان رضایی ناامید شده بود، فورا دست به انتخاب جانشین او زد. آندرانیک تیموریان، شاگرد سابق امیر بدون دارا بودن پیشینه و تجربه مربیگری به نیمکت تیم ملی رسید تا منتقدان بار دیگر سراغ سرمربی تیم ملی بروند و به سبب این گزینش او را نقد کنند. چند روزی از این انتخاب نگذشته بود که این بار نوبت تیموریان بود تا برای قلعه نویی دردسر درست کند. صحبت‌های او در حاشیه دربی صدم و ابزار امیدواری اش برای قهرمانی استقلال، هجمه‌ای را علیه او و قلعه نویی به راه انداخت؛ به شکلی که آندو مجبور به اصلاح صحبت هایش شد و ...

مربی دوشغله!

یکی از اولین افرادی که از بدو کار قلعه نویی در تیم ملی با او همکاری کرد سعید الهویی نام داشت. دستیار این مربی در گل گهر سیرجان که اعتقاد فنی امیر به او سبب شد تا وی را با خود به اردوی تیم ملی ببرد. البته اعلام شد که این مربی همزمان سرمربی گل گهر هم خواهد بود. اینکه آیا در ادامه کار نیز قرار است الهویی با تیم ملی همکاری داشته باشد یا نه فعلا مشخص نیست، اما گفته می‌شود که اگر وی با عنوان سرمربی تیم سیرجانی در سه بازی پیش رو موفق عمل کند، رسما برای فصل آینده نیز سرمربی سیرجانی خواهد بود و این یعنی ادامه دوشغله بودن وی و...

ناگهان مطهری

منطقی‌ترین انتخاب امیر قلعه نویی را باید حمید مطهری بدانیم. مربی‌ای که از دستیاری در فوتبال ایران آغاز کرد و به سرمربیگری رسید. او که سال‌ها دستیار مجید جلالی بود و سپس مسیر دستیاری یحیی گل محمدی را پیمود و موفق هم عمل کرد، سال گذشته جامه سرمربیگری نساجی را پوشید؛ اتفاقی که گفته می‌شد به سبب حمایت امیرقلعه نویی و رفاقتش با مالک باشگاه نساجی صورت گرفته است. این همکاری فرجام خوشی نداشت و مطهری برکنار شد، اما دقیقا چند روز پس از رفتن او از قائمشهر، به عنوان دستیار امیر در تیم ملی معرفی شد. به انتخاب این مربی می‌توان خوشبینانه نگاه کرد، اما سوال و نگرانی این است که با وجود مربیانی که هر کدام شان تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را دارند، این اقلیم آنقدر کوچک نخواهد شد که بر سر دستیار اول شدن دچار اختلاف شوند؟ به این ماجرا، تلاش‌های فدراسیون و شخص قلعه نویی برای جذب یکی دو مربی خارجی را هم اضافه کنید. اتفاقی که باید دید تنها جنبه شعاری داشته یا واقعا عملیاتی خواهد شد؟!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...