نتایج زنده امیرحسین زارع در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲؛ قهرمان، برنزی شد + ویدئو

امیرحسین زارع نماینده وزن 125 کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهانی ۲۰۲۲ بود و به مدال برنز رقابت ها دست یافت.
کدخبر (69269) 24 شهریور 1401 | ساعت 12:12
0 276
امیرحسین زارع نماینده وزن 125 کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهانی ۲۰۲۲ بود و به مدال برنز رقابت ها دست یافت.

به گزارش سرخ نیوز، با مشخص شدن برنامه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲، یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا و قهرمانی امیرحسین زارع است. قرعه کشی مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۲ نیز انجام شد و مروری بر تاریخ مسابقات کشتی آزاد جهانی صربستان نشان می دهد که زارع، امروز پنج شنبه ۲۴ شهریور در نخستین بازی، روی تشک رفت. باید دید در نهایت کاروان کشتی آزاد ایران، صربستان را با چند مدال ترک می کند. نام امیر حسین زارع برای اولین بار با قهرمانی در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال ۲۰۱۹ مطرح شد، جایی که با ارائه کشتی‌هایی هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی، حریفان خود در راه فینال را با نتایج عجیب ۱۱ بر صفر، ۱۷ بر ۷، و ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و در فینال هم ویتالی گولوئف از روسیه را با نتیجه ۱۱ بر ۰ درهم کوبید و مدال خوش‌رنگ طلا را به گردن آویخت. زارع، مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز با پیروزی‌های قاطعانه آغاز کرد اما در مرحله نیمه‌نهایی، مغلوب گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر نامدار گرجستانی که پیش از این سابقه باخت به زارع در مسابقات لیگ برتر ایران را داشت شد و از صعود به فینال بازماند. زارع در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۵ بر ۰ حریف چینی خود را پشت سر گذاشت تا در عین شایستگی به مدال برنز مسابقات المپیک دست یابد.

نمودار کشتی آزاد 125 کیلوگرم زارع

نتایج زنده امیر حسین زارع در کشتی قهرمانی جهان 2022

  • امیرحسین زارع در مسابقه رده بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف آمارور دسی از کانادا رفت که در همان ابتدای کار به پشت حریف رفت و او را خاک کرد و پس از آن هم با یک زیرگیری یکبار دیگر دسی را در خاک خود قرار داد تا وقت اول را با برتری ۴ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم هم دو بار دیگر حریف را خاک کرد تا با پیروزی ۸ بر صفر به مدال برنز جهان دست پیدا کند.

صحبت‌های امیرحسین زارع پس از کسب مدال برنز


  •  امیرحسین زارع در مسابقه نیمه پایانی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف طاها آکگول از ترکیه و قهرمان جهان و المپیک رفت که پس از اینکه نتوانست در زمان ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، یک امتیاز از دست داد تا وقت اول با نتیجه ۱ بر صفر به سود آکگول به پایان برسد. در وقت دوم و در شرایطی که باز هم اخطار ۳۰ ثانیه را به زارع داده بودند، توانست حریف را در کنار تشک خاک کند تا حساب کار ۲ بر ۱ شود اما در ثانیه های پایانی و بر روی حمله خودش خاک شد و پس از رد شد اعتراض مربیان ایران در این صحنه، ۴ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

  • زارع در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی کشتی 2022، مقابل اولکساندر خوتسیانیوسکی اوکراینی قرار گرفت و موفق شد با پیروزی قدرتمندانه 10-0 راهی مرحله نیمه نهایی شود.

ویدیو کشتی امیر حسین زارع مقابل اولکساندر خوتسیانیوسکی


  • امیر حسین زارع که در دور اول از قرعه استراحت بهره‌مند بود، در اولین کشتی خود به مصاف دنگ ژیوی از چین رفت و ضمن شکست دادن او با نتیجه 3-0 ، راهی مرحله یک چهارم نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ شد.

ویدیو کشتی یک چهارم نهایی امیر حسین زارع مقابل دنگ ژیوی


 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...